دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت عالی آب آلوئه ورا
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص عالی آب آلوئه ورا ، 11 خاصیت آلوئه ورا ، آیا ارزش غذایی آلوئه ورا میدانید ، خواص دارویی درمانی آلوئه ورا آشنا شوید و آن را در زژیم غذایی خود قرار دهید

خواص آلوئه ورا هنگامی که نام مراقبت از پوست به میان می آید هیچ چیز جز آلوئه ورا به فکر شما نمی رسد..ولی اب آلوئه ورا فقط شامل درمان های پوست نمی شود و ترکیب شفا دهنده ای دارد که برای کل بدن می تواند مفید است.

این میوه برای سوزش سر دل و یا سیستم ایمنی ضعیف بدن بسیار عالی است و خوردن 2 الی 4 اونس برای درمان آن موثر است...

برگ های گوشتی شامل ژل آلوئه ورا است که برای تهیه آب آلوئه ورا استفاده می شود. علاوه بر این، شما می توانید ژل به طور مستقیم بر روی زخم، نیش حشرات، و یا بثورات برای اثرات تسکین دهنده فوری استفاده کنید..
چگونه می توان آب آلوئه ورا را آماده کرد

عناصر

  1. برگ آلوئه ورا
  2. آب تصفیه شده
  3. آب لیموی یا خیار برای عطر و طعم

ژل آلوئه ورا را با برشی طولی از وسط برگ آن جدا کنید و سه فنجان آب تصفیه شده را با آن مخلوط کنید.سپس آب لیمو و آب خیار را به آن اضافه کنید...

ارزش تغذیه ای از آب آلوئه ورا

  1. کلسیم
  2. کروم
  3. مس
  4. آهن
  5. منیزیم
  6. منگنز
  7. پتاسیم
  8. سدیم
  9. ویتامین A
  10. ویتامین ها (B1، B2، B3، B6، B12)
  11. ویتامین C
  12. ویتامین E

خواص عالی آلوئه ورا


1. آنتی باکتریال است

آب آلوئه ورا منبعی غنی از خواص ضد باکتریایی است، به همین دلیل است که به طور گسترده ای برای درمان زخم های باز استفاده می شود. استفاده از آب تازه آلوئه ورا در منطقه آسیب دیده، یک لایه محافظ در اطراف آن ایجاد می کند بلکه مانع رشد باکتری ها می شود.

اگر زخم درمان نشده باکتری ها به عفونت های مختلف منجر شود. علاوه بر این، عامل ضد باکتریایی آب آلوئه ورا نه تنها مانع از عفونت های خارجی می شود بلکه با باکتری های عفونی درون بدن نیز مبارزه می کند.

2.مبارزه با مشکلات دهان و دندان

شما باید آب آلوئه ورا را به رژیم خود اضافه کنید .به علت اثرات ضد میکروبی به بیماری های لثه کمک کند. آلوئه ورا برای خواص آرام بخش خود نیز محبوب است و برای زخم دهان و خونریزی لثه در یک فاصله زمانی کوتاه بسیار موثر است....

3.کنترل قند خون

بیماران دیابتی می توانند آب آلوئه ورا را بدون نگرانی مصرف کنند. تری گلیسیرید موجود در آن برای افراد مبتلا به دیابت نوع II مفید است. مصرف آب آلوئه ورای تازه روزانه به میزان 4 تا 6 ماه باعث کاهش میزان قند بالا می شود...

4.سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

آب آلوئه ورا می تواند منبع اصلی آنتی اکسیدان باشد و برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید. آب آلوئه ورا باعث جداسازی مانند استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد می باشند. شایان ذکر است که رادیکال های آزاد به بیماری های مزمن مانند سرطان کمک می کنند. بنابراین، یک لیوان آب آلوئه ورا را به صورت منظم مصرف و بدن خود را از ضعف نجات دهید.

5.وزن بدن را کنترل می کند

افراد چاق می توانند از طریق ترکیب آب آلوئه ورا به رژیم غذایی، کاهش وزن خود را تسهیل کنند. این موضوع شامل کالری و چربی نیست. به علاوه، ممکن است منبع خوبی برای دریافت مواد مغذی باشد. در اغلب موارد، کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث مشکلات برای بدن می شود که در واقع یکی از آنها اضافه وزن است. یک لیوان آب آلوئه ورا می تواند جایگزین آن مواد مغذی از دست رفته شود.

6.بهبود هضم بدن

سوء هاضمه یک مشکل رایج است که به طور یکسان در کودکان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. آیا می دانید که اگر به این مشکل بی توجهی کنید در معرض زخم معده قرار خواهید گرفت؟ مصرف آب آلووا باعث تنظیم دستگاه گوارش و آنزیم های بدن می شود

به علاوه، به نظر می رسد یک درمان عالی برای یبوست است که در نهایت باعث هضم آسان می شود. یک لیوان آب تازه را با معده خالی بنوشید و نتایج را ببینید.

خواص آب آلوئه ورا

7.کنترل کلسترول بالای خون

سطح LDL بالا عامل اصلی مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا است. بدون شک، انتخاب های نامناسب غذایی باعث افزایش تولید کلسترول در بدن شما می شود. این افزایش کلسترول در شریان ها مانع از جریان خون مناسب شده و باعث فشار زیادی بر قلب شما می شود.

آب آلوئه ورا می تواند تولید بیش از حد کلسترول را کنترل کند. متخصصین قلب و عروق توصیه می کنند مصرف منظم آن باعث کاهش پلاک و گسترش شریان های بدن شود. با این حال، قبل از انتخاب شربت آلوئه ورا برای درمان کلسترول بالا پیشنهاد داریم با یک متخصص مشورت کنید.

8.باعث داشتن موهایی بلند براق می شود

حفظ سطح pH موهای شما اکنون با آلوئه ورا امکان پذیر است. آب آن می تواند عوارض مو مانند شکستگی و شوره سر را به طور یکسان درمان کند. شما می توانید رشد مو را از طریق ترکیب آب آن به حالت معمول مراقبت از مو تقویت کند. همه چیز شما نیاز به مخلوط بخش های مساوی از آب لیمو و آب آلوئه ورا دارد.

بسته به ضخامت مو خود ترکیب انها را انتخاب کنید. این مخلوط را بر روی موها گذاشته 30 دقیقه بگذارید. آن را شستشو کنید زیرا شما معمولا نتایج و نتایج شگفت آور را شاهد خواهید بود.

9. سطح انرژی را افزایش می دهد

یک شیوه زندگی شلوغ، یک برنامه پر حجم اضافه کاری، اجازه نمیدهد که شما روی رژیم غذایی خود متمرکز شوید. توجه داشته باشید که انتخاب های ناسازگار رژیم غذایی به سرعت میزان انرژی را کاهش می دهد. به همین دلیل است که شما نیاز به یک نوشیدنی پر انرژی و پایدار داریدکه چه بهتر و مفید تر از آب آلوئه ورا ......

10.برای داشتن محیط سالم

برای اطمینان از زندگی سالم، شما نیاز به یک خانه و محیط زیست بدون میکروب و باکتری دارید. شیوه های غیر بهداشتی به رشد باکتریایی در خانه شما کمک می کند که فقط با نوشیدن برخی آب آلوئه ورا می توانید با آن مبارزه کنید. ژله آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید. این ترکیب را به یک بطری اسپری بگذارید. این آب را در هر بخشی از خانه خود را برای کشتن باکتری ها اسپری کنید و در یک محیط امن نفس بکشید.

11.برای داشتن پوستی بی عیب و نقص

آب آلوئه ورا می تواند منبع ویتامین C و E برای پوست شما باشد به همین دلیل است که مارک های زیبایی آلوئه ورا را به محصولات مختلف اضافه می کنند.. همچنین، آنتی اکسیدان هایی که در آن یافت می شوند، عملکرد سلول های آسیب دیده پوست را بهبود بخشیده و پیری را به تاخیر می اندازد

خواص آب آلوله ورا برای سلامتی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits