دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ خاصیت شگفت انگیز برگ موز
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
9 خاصیت برگ موز و خواص دارویی درمانی برگ موز،خواص این میوه بسیار عالی بوده و دارای محتوای انرژی بالایی است که اغلب در رژیم غذایی ورزشکاران اضافه می شود

موز یکی از میوه های گرمسیری است که توسط بسیاری از مردم در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. خواص این میوه بسیار عالی بوده و دارای محتوای انرژی بالایی است که اغلب در رژیم غذایی ورزشکاران اضافه می شود.

اما بسیاری از مردم نمی دانند که برگ های موز نیزبسیار مفید هستند.

برگ ها موز بیماری هایی مانند گلودرد، سرفه، سرماخوردگی و تب را درمان می کنند

در جنوب شرقی آسیا، برگ های موز اغلب برای زیباتر شدن ظاهر غذا و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

برگ های موز خشک شده دارای ترکیبات مهمی مانند پلی فنولها (مانند آنتی اکسیدان ها)، لیگنین، همی سلولز، پروتئین و آلانتوین هستند.

برگ موز و خواص شگفت انگیزش و خواص دارویی درمانی آن

خواص دارویی درمانی برگ موز


1.چای برگ موز سرشار از آنتی اکسیدان است

برگ های موز پلی فنل های بالایی دارند.این پلی فنل ها یک نوع آنتی اکسیدان بوده که با بسیاری از اختلالات ناشی از رادیکال های آزاد در بدن ما مبارزه می کنند...

این التهاب میتواند باعث بسیاری از بیماریهای دژنراتیو مانند آترواسکلروز، آلزایمر، دمانس شده و حتی باعث ایجاد سرطان شود.

آنتی اکسیدان های بالای برگ موز نیز برای جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک های پوست بسیار موثر است

2. درمان گلودرد

گلودرد علائم بسیاری از بیماری های مرتبط با تنفس است و عمدتا از طریق ویروس ایجاد می شود، بنابراین آنتی بیوتیک ها در همه موارد کاربرد ندارند.

گلودرد واقعا آزار دهنده است، و باعث احساس درد در هنگام خوردن غذاها یا نوشیدنی ها می شود. نوشیدن دمنوش برگ موز یکبار در روز می تواند گلودرد را به تدریج کاهش دهد.

3.کاهش تب

آنتی اکسیدان های موجود در برگ موز یکی از درمان های عالی برای التهاب است، التهاب بدن باعث ایجاد تب می شودو اثر مضر نیز باعث احساس درد ناخوشایند خواهد شد. برای کاهش تب، عصاره آن را سه بار در روز بنوشید..

4.تقویت سیستم ایمنی

برگ موز حاوی آلانتوین است.آلانتوین ماده شناخته شده ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و باعث سرعت بخشیدن به فرایند درمان می شود.به همین دلیل است که برگ های موز می توانند گلودرد و تب را درمان کنند که عمدتا توسط ایمنی ضعیف ایجاد می شود.

حتی اگر ما چنین بیماری هایی نداشته باشیم، می توانیم یک بار در روز برای جلوگیری از بروز مشکل در سیستم ایمنی بدن، از جوشانده برگ موز استفاده کنیم، بنابراین ما نمی توانیم بیماری ها را به راحتی از بین ببریم.

5.درمان اسهال خونی

پلی فنل موجود در برگ های موز خشک می تواند خونریزی روده ای را در بیماری دیسنتری کاهش دهد. خوردن دمنوش برگ موز این مشکل را حل خواهد کرد

برگ های موز با داروهای تجویزی تداخل نداشته اند، بنابراین در افراد مبتلا به دیسکینورتیک شدید می توانیم از این دمنوش استفاده کنیم.

6. زخم ها را بهبود می بخشد و باعث تحریک پوست می شود

برگ های تازه موز به طور سنتی برای درمان زخم و تحریک استفاده می شود. کافیست آن ها را در روی زخم قرار دهیم. برگ موز را 2 یا 3 بار در محل زخم قرار دهید.

7.سلامت موهای خود را با دمنوش برگ موز بدست بیاورید

عصاره برگ موز می تواند به علت آلانتوئین بالا شوره سررا از بین ببرد و رنگ طبیعی مو را حفظ کند.

برگ های موز را بکوبید و آن رابا روغن زیتون مخلوط کنید و عنوان ماسک مو روی پوست و مو اعمال کنید، بگذارید آن را برای 10-15 دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. با استفاده از این ماسک مو به طور منظم نیز موهایمان را براق و زیبا تر می کنیم.

خواص و مزیت شگفت انگیز برگ موز

8.حفظ شادابی پوست

یکی از خواص مهم برگ های موز، پوست سالم است. ماسک برگ موز در آبگرم روش سنتی برای شادابی پوست سالم استفاده می شود.

آلانتوئین و آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از علائم پیری زودرس بر روی پوست (مانند چین و چروک و لکه های تیره) کمک می کندو باعث کاهش سوزش پوست، کاهش آکنه و جوش می شود و پوست را مرطوب و نرم می کند.

9. کاهش سلولیت و وزن بدن

پزشکی سنتی همچنین از برگ های موز به عنوان برنامه کاهش وزن استفاده می کند. در استفاده از برگ موز 2 راه وجود دارد: اول، برگ های تازه را به عنوان ماسک به صورت مستقیم بر روی پوست قرار دهید

دوم، برگ موز را بجوشانیدسپس در منطقه مورد نظر (معمولا شکم، ران و ران بالا) را به مدت 1-2 ساعت در آن بپیچید. پس از اتمام درمان، یک فنجان چای ساخته شده از برگ موز بنوشید. این درمان در کاخ سلطان در یوگیاکارتا و کاخ پادشاهان در بالی، برای حفظ زیبایی ملکه ها، شاهزاده ها و پادشاهان محبوب بود.

برگ موز و خواص شگفت انگیزش و خواص دارویی درمانی آن

استفاده سنتی دیگر از برگ موز


1. پخت غذا

در غذاهای سنتی آسیای جنوب شرقی مانند غذاهای ویتنامی، تایلندی و اندونزی اغلب از برگ های موز برای پوشاندن کیک، مرغ و ماهی استفاده می کنند. عطر برگ موز اشتهای شما را باز می کند.

برنج یا سایر غذاهایی که در برگ موز قرار گرفته ماندگاری بیشتری دارند. مکانیسم آن هنوز ناشناخته است، اما برگ های موز احتمالا دارای اثرات ضد میکروبی بوده که می تواند میکروب هایی را ایجاد کند که سبب پوسیدگی غذا شود.

2. غذاهای حیوانات

دام های حیوانی مانند بز، گوسفند، گاو، جوجه ها، حتی خرگوش ها از برگ های موز تغذیه می کنند.آنها طعم و بویژه برگ های جوان را دوست دارند. برگ های موز حاوی مواد مغذی خوب و مفید می باشند.

3. صنایع دستی

معمولا از برگ های موز در بافت کیف، کمربند و دستبند استفاده می شود.

برگ موز و خواص شگفت انگیزش و خواص دارویی درمانی آن

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (4 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شجاع الدین قیومی | ۲ سال پیش
سلام
برایم مهم است که بدانم برک درخت موز برای بدن انسان مفید است یا که خیر؟
0
1

hits