دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص و فواید مار ماهی برای سلامتی
16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مارماهی داری خواص و ارزش غذایی فوق العاده ای است. مارماهی و جوان سازی پوست کاهش کلسترول بد بدن مفید برای چشم و مغز کاهش بیماری های قلبی و عروقی مار ماهی درمانی برای سرطان ها

مارماهی معمولا غذای افراد مناطق آسیایی به خصوص آسیای شرقی است.اما امروزه به عنوان یک کالای جهانی از آن یاد می شود.

خواص خوردن مارماهی برای بدن و جدول ارزش غذایی آن

جدول ارزش غذایی مارماهی

خصوصیت میزان ارزش غذایی
کلسترول257 میلی گرم
سدیم104 میلی گرم
پروتئین38 گرم
آب139 گرم
خاکستر2.9 گرم
مجموع کالری ها
مجموع 375 کالری
کربوهیدرات0.2 کالری
چربی215 کالری
پروتئین161 کالری
اسيدهاي چرب
چربی23.8 گرم
چربی اشباع شده4.8 گرم
چربی سدیم14.7 گرم
اسیدهای چرب امگا 31332 میلی گرم
مجموع اسیدهای چرب امگا 6400 میلی گرم
ویتامین ها
ویتامین A 7093
ویتامین C3.7
ویتامین E 8.2 میلی گرم
تيامين0.3 ميليگرم
ریبوفلاوین0.1 میلی گرم
نیاسین7.1 میلی گرم
ویتامین B6 0.1 میلی گرم
فولات30.6 میکروگرم
ویتامین B12 6.1 میکروگرم
اسید پانتوتنیک0.1 میلی گرم
کولین133 میلی گرم
مواد معدنی
کلسیم40.8 میلی گرم
آهن1.0 میلی گرم
منیزیم40.8 میلی گرم
فسفر441 میلی گرم
پتاسیم555 میلی گرم
سدیم104 میلی گرم
روی3.3 میلی گرم
منگنز0.1 میلی گرم
سلنیوم13.3 میکروگرم

خواص شگفت انگیز مارماهی


1.مارماهی و جوان سازی پوست

خوردن مارماهی باعث طراوت بدن و شادابی پوست می شود .مارماهی دارای یک ماده خاص است که برای جوانسازی کامل بدن شما مناسب است. این بدین معنی است که بدن شما را در گرمای تابستان خنک شود. مارماهی علاوه بر خنک کردن بدنتان را از مواد سمی و سلول های مرده پاک می کند.

2.کاهش کلسترول بد بدن

اگر قبلا متوجه این موضوع نشده اید باید بدانید، انواع کلسترول، خوب و بد وجود دارد. همانطور که گفته شد، کلسترول خوب برای بدنتان مورد نیاز است با این حال، کلسترول بد در رگ های شما رسوب می کند و باعث مشکلات قلبی دیگر می شود. رگ ها مانع جریان خون و بسیاری از مشکلات دیگر بخصوص مشکلات قلبی می شود یکی دیگر از خواص مارماهی این است که کلسترول خوب و مورد نیاز بدن را جایگزین کلسترول بد خواهد کرد.

3.مفید برای چشم و مغز

خوردن مارماهی سهم بزرگی در بهبود سلامت قلبی و عروقی دارد. همچنین باعث افزایش کارایی چشم و بهبود بینایی می شود. برای افرادی که در معرض انواع خاصی از مشکلات بینایی چشم هستند، خوردن مارماهی یک راه حل بهتر از صرف پول در چشم جراحی و عینک است.

4.کاهش احتمال ابتلا به دیابت

دیابت شرایطی است که در آن تولید انسولین شما با خوردن کربوهیدراتهای مورد استفاده کم می شود و برای کنترل قند خون شما موثر است. از آنجا که مارماهی دارای مقدار کربوهیدرات کمتر و یا حداقل مقدار و پروتئین بالا است، پروتئین می تواند به تولید انسولین کمک کند و سطح قند خون را در بدن حفظ کند.

5. کاهش بیماری های قلبی و عروقی

انواع و دلایل متعددی برای بیماری های قلبی عروقی وجود دارد و شمار مرگ و میر در جهان بر اثر این بیماری بسیار بالاست، مارماهی دارای بالاترین میزان امگا 3 است که این امر می تواند به رشد دیابت و بیماری های مرتبط با قلب منجر شود. جدا از این، قبلا ذکر شد که مارماهی به مبارزه با تشکیل کلسترول بد در سیستم خون کمک می کند.

خواص مار ماهی با جدول ارزش غذایی فوق العاده

6. مکملی برای سلامت است

در بسیاری از مناطق آسیا مانند ژاپن و کره، همچنین بعضی از نقاط اروپا، اعتقاد بر این است خوردن مارماهی باعث افزایش قدرت افراد مسن می شود.مردم کره نیز بر این باورند که مارماهی بهترین منبع انرژی می باشد ساخت این مکمل ها نیز بسیار ساده است. پوست، گوشت و استخوان این ماهی را به شکل پودر درآورده و از آن کپسول می سازند.

7.باعث تشکیل استخوان های قویتر می شود

مارماهی دارای مقدار زیادی فسفر است. اگر شما مایل به داشتن استخوان های قوی و سالم هستید، به طور از مارماهی استفاده کنید. این نوع ماهی همچنین به شما کمک می کند تا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند.. شما ممکن است بگوئید که این همان مزایای استفاده از نوشیدن شیر، خوردن ماست یا مصرف میگو است. اما مقدار فسفر در مارماهی بالاتر از همه آن هاست.

8. جلوگیری از کم خونی

مارماهی آهن بسیاری دارد. آهن مورد نیاز ترین ماده برای تشکیل خون در بدن است، به ویژه هموگلوبین در سلول های خونی. هموگلوبین مورد نیاز است زیرا اکسیژن توسط خون شما به بدن منتقل می شود. مارماهی با داشتن آهن زیاد می تواندبه جلوگیری از کم خونی کمک کند. همچنین به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کنید.

9.دارای ویتامین های عالی

کالری و ویتامین ها دو فاکتور مهم و ضروری برای انجام فعالیت های بدن می باشند کالری ها سوخته خواهند شد تا به بدن انرژی برساند در حالی که ویتامین ها باعث تقویت بدن شما می شوند، از سیستم ایمنی بدن تا چشمان شما.

شما ممکن است از خوردن برنج کالری دریافت کنید، با این حال از آنجا که برنج کربوهیدرات بسیار زیادی دارد ، یک مشکل جدید برای بدن شما ایجاد می کند و احتمال افزایش دیابت را بالا می برد.. مارماهی همچنین غنی از بسیاری از ویتامین ها مانند ویتامین B، ویتامین C و ویتامین A است. این ویتامین ها همچنین می توانند از لخته شدن خون جلوگیری کنند.

10. درمانی برای سرطان ها

سرطان مرگبار ترین بیماری در جهان است. انواع بسیاری از سرطانها، مانند سرطان خون، سرطان ریه، سرطان پستان و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که اکثر زنان به علت سرطان سینه آسیب پذیر هستند.

بنابراین اگر شما یک زن هستید ما خبر خوبی برای شما داریم، مارماهی ماده ای به نام آرژینین دارند که می تواند باعث کاهش و جلوگیری از رشد سرطان پستان شود. نه تنها سرطان سینه، برای کسانی از مشکلات قلبی نیز رنج می برند یک راه حل عالی محسوب می شود.

البته به این مطلب دقت کنید که اگر از کلسترول بالا رنج می برید بهتر است زیاد از این ماهی استفاده نکنید.

خواص خوردن مارماهی برای بدن و جدول ارزش غذایی آن

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits