دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ خاصیت شگفت انگیز چای بانچا (چای سبز ژاپنی)
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
13 خاصیت شگفت انگیز چای بانچا یا چای سبز ژاپنی ،ای چای برای سم زدایی ، درمان سرطان و رفع بوی بد دهان برای آشنایی بیشتر با خواص مقاله را به دقت بخوانید

چای پانچا (چای سبز زاپنی ) به طور گسترده ای در ژاپن مصرف می شود و بخشی از سنت این کشور است.

جدول ارزش مواد مغذی موجود در چای بانچا

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
مس8 میلی گرم
کلسیم5 میلی گرم
فولات8 میلی گرم
فلوئور5 گرم
منگنز9 گرم
ویتامین A5 میلی گرم
ویتامین B5 گرم
ویتامین C5 میلی گرم

معرفی چای بانچا و 13 خاصیت شگفت انگیز آن

درباره چای بانچا(چای سبز ژاپنی) چه می دانید؟


1.برای سلامت دندان ها و بوی بد دهان عالی است

این چای منبع غنی از کاتچین است که برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در آن به عنوان ضد عفونی کننده شناخته شده است که به عفونت هایی که باعث مشکلات مختلف دهانی می شوند، کمک می کند. همچنین، شستشوی دهان با چای سرد شده بانچا نیز برای جلوگیری از عفونت بسیار عالی است.

2. برای سم زدایی بدن مفید است

چای Bancha یک سم زدای عالی برای بدن است.. متخصصان تغذیه معتقدند که دارای خاصیت ضد عفونی کننده بوده و عوارض جانبی ندارد. مصرف چای به طور مرتب کبد و کلیه شما را از عواملی که ممکن است سبب ایجاد استرس اکسیداتیو در آنها شود، پاک کند. این کار برای تخلیه زباله های سمی از بدن شما مناسب است.

3.دشمن سرطان است

bancha شامل اجزایی است که می توانند سلول های سرطانی را دفع کنند. این چای باعث گسترش آنتی اکسیدان های ضروری در بدن شما می شود و از عفونت های سرطانی مانند مری، پانکراس و مثانه جلوگیری میکند. با این حال، شواهد بیشتری برای اثبات ادعا مورد نیاز است.

4.به کاهش وزن کمک می کند

ممکن است شما شنیده باشید که مصرف 2 تا 3 فنجان چای بانچا باعث بهبود متابولیسم چربی بدن می شود. شما به طرز شگفت انگیزی خواهید آموخت که مصرف منظم چای bancha چه اثری بر روی کاهش وزنتان دارد .
از این رو، می تواند یک منبع ایده آل برای اضافه وزن باشد.

آنزیم هایی که در آن یافت می شوند، فعالیت های صفراوی را تقویت کرده و سیستم گوارش را تقویت می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، هر دو عملکرد به کاهش وزن کمک می کنند.

5.این چای برای سلامت قلب و عروق مفید است

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که حداقل یک فنجان چای bancha تازه را درروز مصرف کنید. زیرا که باعث جلوگیری از انسداد شریان های بدن می شود. شریان های ضعیف اغلب منجر به لخته شدن خون شده که این موضوع باعث ایجاد مشکلات مختلف قلبی-عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی می شود. با این وجود با متخصص قلب خود مشورت کنید تا مانع جدی تر شدن مشکلات قلبی شود.

6.درمان سرما خوردگی و گلو درد

Bancha برای درمان علائم سرماخوردگی و درمان گلو درد کاملا مفید است. این چای دارای ویتامین C است که برای افزایش ایمنی بدن شما بسیار مناسب است.به این ترتیب، بدن شما به احتمال زیاد آسیب پذیر خواهد شد به باکتری های عفونی که باعث آنفولانزا و سرد می شود.

چای سبز ژاپنی و خواص شگفت انگیزش بیشتر آشنا شوید

7.از عفونت های HPV جلوگیری می کند

سلول های غیر طبیعی دهانه رحم منجر به به عفونت HPV می شود که یک مشکل وحشتناک محسوب می شود. می توانید روزانه دو فنجان چای bancha را مصرف کنید تا از گسترش این بیماری جلوگیری کنید.. با این وجود، توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب های بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

8.چای بانچا مفید برای دیابت

متخصصان تغذیه چای bancha را به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت توصیه کنند. این چای قند و کالری ندارد. به همین دلیل است که نمی توانید به سلامت افراد مبتلا به دیابت آسیب برساند. علاوه بر این، این پتانسیل را دارد که سطوح قند خون را در جریان خون خود کاهش دهد ...

9. سطح انرژی را افزایش می دهد

شما نیاز به مصرف نوشیدنی های انرژی فرآوری شده و شکر دارید تا سطح انرژی را حفظ کنید. . متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند پس از ناهار آن را مصرف کنند.

10.موثر برای آسم و تنفس

باکتری های مختلف عفونی می تواند عفونت های تنفسی ایجاد کند. شما می توانید فاکتورهایی را که از طریق چای bancha به این عفونت کمک می کند را کاهش دهید. متخصصان تغذیه اغلب بیان می کنند که مصرف چای می تواند به جلوگیری از نشانه های حملات آسم کمک کند. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

11. برای تسکین اعصاب و افزایش تمرکز مفید است

وضعیت ذهنی مختلط بالقوه می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. احساس ناامیدی ممکن است به بیماری های مزمن منجر شود. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه غذاهای غنی از خواص تغذیه ای مانند چای bancha را توصیه می کنند.

مواد معدنی مانند فولات، فلوئور و سلنیوم برای بازگرداندن توانایی های ذهنی شما در مبارزه با عوامل مرتبط با اضطراب و استرس نقش موثری دارد. مصرف منظم چای همچنین می تواند به تمرکز شما کمک کند.

12.برای سلامت و شادابی پوست مفید است

شما می توانید مقدار زیادی از ویتامین های Cموجود در چای بانچا را بنوشید. این چای حاوی آنتی اکسیدان است و از گسترش رادیکال های آزاد بدن جلوگیری می کند هنگامی که به صورت روزانه مصرف می شود، باعث می شود سلول های آسیب دیده پوست از بین بروند و جای خود را به سلول های جوان بدهند.

همچنین، چای bancha رطوبت پوست را تامین کند که در نهایت شروع خطوط ظریف، چین و چروک و تیره شدن پوست را تاخیر خواهد داد. بنابراین، این میتواند به شما زیبایی شما کمک شایانی کند.

13. سطح کلسترول بالا را کاهش می دهد

مصرف غذاهای فرآوری شده به طور مرتب می تواند سطح کلسترول بدن شما را افزایش دهد. چای بانچا به طور طبیعی میزان چربی خون را کاهش می دهد به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که چای بانچا را به رژیم منظم خود اضافه کنید.

گرچه منابع طبيعي مانند چاي سبز، اثرات نامطلوبي را ايجاد نمي کننداما هنوز هم توصیه می شود که برای استفاده از یک متخصص کمک بگیرید.

معرفی چای بانچا و 13 خاصیت شگفت انگیز آن

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits