دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ خاصیت جادویی آب خیار
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خواص آب خیار :سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد ، پوست را جوان می کند ،درمان بیماری های چشمی برای سالمندان و 10 خواص شگفت انگیز آب خیار

خواص آب خیار شامل تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی، درمان اختلالات هورمونی، سم زدایی بدن، مبارزه با پوکی استخوان، کنترل خونریزی، تقویت و شادابی پوست، درمان بی خوابی، بهبود هضم و کمک به کاهش وزن است.

 از خواص جادویی آب خیار چه می دانید؟

جدول ارزش تغذیه ای آب خیار :

خصوصیت میزان ارزش غذایی
یک لیوان آب خیار حاوی مواد مغذی زیر است
کلسیم9 گرم
کرم2 میلی گرم
فیبر غذایی7 گرم
الکترولیت%5
ویتامین c9 گرم
پانتونیک اسید4%
فسفر7 میلی گرم
پتاسیم7 میلی گرم
ترکیبات پلی فینولی3%
سیلیکا3 میلی گرم
ویتامین B68 میلی گرم
ویتامین k7 میلی گرم

 از خواص جادویی آب خیار چه می دانید؟

خواص عالی آب خیار :


1.سیستم ایمنی را تقویت می کند :

آب خیار یک انتخاب فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن شماست. مواد مغذی موجود در آب باعث تولید مکانیسم دفاعی بدن شما سلول های سفید خون می شود. علاوه بر این، مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند که برای خنثی کردن اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد ضروری است.

2.مفید برای چشم :

آب خیار منبع عالی از ویتامین های A , K می باشد.که تنها برای حفاظت از بینایی شما بلکه برای جلوگیری از بیماری های چشمی نیز مناسب است.افراد سالمند مستعد به بیماری های چشم مانند سکته مغزی هستند.این بیماری به دلیل اثرات نامطلوب استرس اکسیداتیو در مرکز شبکیه شما رخ می دهد که موجب فشار در بینایی می شود.

مصرف آب خیار باعث کاهش بیماری های چشم نیز می شود و از بروز استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.

3. درمان اختلال هورمونی :

کاملا شگفت آور است که یاد بگیریم که کمبود کلسیم می تواند به طور ناگهانی باعث تخریب استخوان می شود. شما می توانید آب تازه خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید آب خیار کلسیم مورد نیاز همراه با تلفیق مواد مغذی را فراهم می کند که عملکرد کلی هورمونی بدن شما را افزایش می دهد.

4.بدن شما را سم زدایی می کند :

آب خیار حاوی مقدار زیادی آب است که می تواند در تمام طول روز بدن را هیدراته کند علاوه بر این، افزایش ادرار، سوزاندن سموم، مواد شیمیایی، نمک و سایر مواد زائد را افزایش می دهد.برای عملکرد بهتر می توانید برگ لیمو و نعناع را به آن اضافه کنید.

5. مبارزه با پوکی استخوان :

تقویت تراکم استخوان برای جلوگیری از بیماری های مزمن استخوان مثل پوکی استخوان ضروری است. شایان ذکر است که یک لیوان آب تازه خیار حاوی پتاسیم، کلسیم، مس و منیزیم است. این مواد معدنی استخوان شما را متراکم تر می کند و به همراه سایر اختلالات استخوانی به مبارزه با علائم همراه با پوکی استخوان کمک می کند.

خواص شگفت انگیز آب خیار

6. کنترل خونریزی :

بینی های خونین، خونریزی لثه ها و هموروئید اغلب به دلیل آسیب های بافتی رخ می دهند. خونریزی به طور یکسان در میان کودکان و بزرگسالان معمول است.

با این حال، خوردن برخی از آب خیار تازه تهیه شده می تواند سلول های آسیب دیده و بافت ها را از طریق ایجاد انعقاد در بدن تان بهبود بخشد.

7.برای پوستی شاداب و بی نقص :

خیارها یک منبع عالی برای حفظ پوست سالم هستند.برش خیار در زیر چشم پف زیر چشم و تیرگی آن را بهبود می بخشد.

آب خیار یک نیروگاه از ویتامین ها ، مواد معدنی با خواص آرام بخش است.به احتمال زیاد این امر باعث کاهش التهاب بدن شما می شود که سرانجام، قرمزی، پریشانی و خارش در چهره شما را کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که آب خیار دارای بارهای سیلیس است. این ماده معدنی باعث افزایش الاستیک پوست می شود. علاوه بر این، مواد معدنی به عنوان یک سپر در مقابل خطوط ظریف، چین و چروک و پوست سفت و سخت برای جلوگیری از پیری زودرس کار می کنند.

8. درمان بی خوابی :

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از متخصصان برخی داروهای طبیعی را ترجیح می دهند. استفاده از آب خیار برای درمان بیخوابی به نظر می رسد یک گزینه امن برای انتخاب دارو در این زمینه است.

اثر آرام بخشي آب خیار بر روی اعصاب شما موجب کاهش خواب و کاهش استرس و اضطراب می شود.

عوامل مختلفی می توانند بر روی حالت خواب شما تأثیر بگذارند و باعث بی خوابی می شوند.

9.بهبود هضم غذا :

سوء هاضمه علت اصلی چند اختلال عمده و جزئی معده است. محتوای فیبر حاوی بالا در آب خیار می تواند منبع نهایی شما برای تنظیم حرکات روده نامنظم باشد. علاوه بر این، آب خیار به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند که برای پیشگیری از یبوست مزمن ضروری است.

صرفنظر از این، آب خیار می تواند از اسهال جلوگیری کند و موجب کشته شدن باکتری های بد معده شود.

10. ایده آل برای افراد چاق :

محتوای آب خیار دارای چربی صفر درصد است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها در آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که برای از دست دادن وزن بیش از حد ضروری است.به علاوه، فیبر رژیمی در آب اشتها را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا ساعت ها پر بشوید. از اینرو، می توانید مواد مغذی را از آن دریافت کنید تا انرژی بدن خود را حفظ کنید.

بدون شک، خواص آب خیار فوق العاده خوشمزه است. یک لیوان آب خیار همیشه مفید است. با این حال، توصیه می کنیم با پزشک خود برای خوردن آن مشورت کنید

 از خواص جادویی آب خیار چه می دانید؟

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits