دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ خاصیت جادویی جلبک اسپیرولینا
18
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جلبک اسپیرولینا یکی از قویترین سوپر غذاهای موجود در طبیعت و مکمل برای رژیم های غذایی گیاهخواری با 10 خاصیت شگفت انگیز آن بیشتر آشنا شوید

اسپیرولینا یک جلبک آبی متمایل به سبز تیره است که به عنوان یکی از قویترین ابر غذاهای موجود در طبیعت می باشد.اغلب این ماده غذایی به عنوان یک مکمل برای رژیم های غذایی گیاهخواری مورد استفاده قرار می گیرد.

 10 خاصیت جادویی اسپیرولینا

خواص عالی اسپیرولینا :


1.اسپیرولینا غنی از پروتئین است:

این جلبک دارای محتوای پروتئین بالا است. اسپیرولینا عمدتا یک پروتئین به نام C-Phycocyanin است که پروتئینی است که با هم ترکیب شده و به نام جلبک آبی سبز جلبک نامیده می شود. پروتئین این گیاه بین 50 و 70 درصد باشد، به این معنی که منبع خوبی نسبت به وزن آن است.

اگرچه ممکن است نوشیدنی یا مکمل غذایی با با پروتئین خاص مصرف کنیم این گیاه به طرز خارق العاده ای کم کالری است.

محتوای پروتئین بالا سبب کاهش وزن، رشد بافت عضلانی و بهبود بافت آسیب دیده پس از ورزش می شود. مکمل اسپیرولینا انتخاب عالی برای کسانی است که در تلاش برای کاهش وزن هستند.

2. ویژگی های ضد اکسیدانی :

Spirulina، مانند بسیاری از سبزیجات عمیق سبز (مانند کالی، اسفناج، جلبک دریایی)، غذای عالی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو است. کسانی که به طور منظم در ورزش پایدار و شدید مقدار زیادی از استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد را تولید می کنند ممکن است با ایجاد سرطان همراه باشد.

3. خواص ضد التهابی :

فیتوکمیکال ها و پروتئین های موجود در اسپیرولینا همچنین ممکن است برای التهاب مفید باشد.

تغییرات التهابی می تواند عمیقا در حفظ سلامتی و کاهش فرآیندهای فیزیولوژیکی منفی (مانند التهاب روده یا مفاصل، به طور خاص) موثر باشد. این به سلامت کلی کمک می کند

4.. قند خون و حساسیت به انسولین :

اسپیرولینا اثر مثبتی بر روی گلوکز خون دارد.

5.چربی خون :

در میان افرادی که اضافه وزن دارند، و چاق هستند و یا با اثرات سندرم متابولیک مواجه هستند، مکمل اسپیرولینا اثرات قابل توجهی بر میزان تری گلیسیرید خون و کلسترول دارد.

این تغییرات با کاهش خطر ابتلا به بیماری ، بهبود سلامت قلب و عروق و اثرات محافظتی بر بیماریهای قلبی عروقی همراه است. علت مرگ و میر به دلیل چاقی و اضافه وزن می باشد.

جلبک اسپیرولینا برای رژیم غذایی بدنسازان

6. قدرت و استقامت را بهبود می بخشد :

گزارش شده است مصرف مکمل اسپیرولینا باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود. افزایش نیرو و انرژی بدن ،جلوگیری از خستگی و بهبود عضلات بعد از ورزش را می توان جز خواص این گیاه جادویی دانست.

7.بهبود سلامت کبد

سلامت کبد فوق العاده مهم است - کبد مسئول توسعه انواع مواد مغذی ضروری و مواد شیمیایی است که عملکرد بدن و متابولیسم را تسهیل می کند. الکل، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، سوءاستفاده از استروئید، داروهای تجویزی و بسیاری از عوامل دیگر محیطی می تواند کبد ما را در معرض خطر جدی قرار دهد این به نوبه خود می تواند پیامدهای بسیار جدی برای سلامتی داشته باشد.

8. افزایش ایمنی بدن :

اضافه کردن اسپیرولینا به رژیم غذایی - به عنوان یک غذا و یا به عنوان یک مکمل برای بهبود فعالیت و اثربخشی برخی از سلول های مهم در سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، برخی مطالعات اولیه نشان می دهد که از طریق مکمل اسپیرولینا به پیشگیری از عفونت های ویروسی کمک میکند. عملکرد ایمنی یکی دیگر از مزایای باور نکردنی از یک غذا است که به راحتی به رژیم غذایی اضافه شده است.

9. کنترل آلرژی :

به غیر از افزایش ایمنی به عفونت های میکروبی و تومورهای سلولی، اسپیرولینا با بهبود علائم بیماران مبتلا به واکنش های آلرژیک به انواع مختلف تحریک همراه است. این مطالعه بر روی پاسخ های آلرژیک از طریق بینی و سینوس تمرکز می کند، اما این ها علائم بسیار رایج در انواع مختلف آلرژی ها هستند.

10.سم زدایی :

یکی از جالب ترین و قابل پیش بینی ترین اثرات مرتبط با مصرف اسپیرولینا این است که آن را واقعا سم زدایی می کند! در حالی که مکمل های زیادی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند بدن را سم زدایی می کنند، تعداد بسیار کمی وجود دارد که در واقع این کار را انجام می دهند

اسپیرولینا و مواد تشکیل دهنده فعال C-Phycocyanin اثرات سموم واقعی مختلف را کاهش داده اند و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت بدن بر عهده آنان است.

 10 خاصیت جادویی اسپیرولینا

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (18 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits