دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت جادویی مانگوستین شاه میوه استوایی
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مانگوستین شاه میوه استوایی برای سلامت قلب عروق ایده آل است ،مانگوستین داری خواص بی نظیری است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را به دقت بخوانید

مانگوستین در اصل متعلق به اندونزی بوده است. این میوه گرمسیری در جنوب غربی هند، پورتوریکو و جنوب شرقی آسیا کشت می شود. با توجه به خواص عالی این میوه ، آن را "شاه میوه استوایی" نامیده اند. از شاخصه های این میوه پایین بوده سطح کلسترول اون هست که برای بیماران قلبی بسیار عالیست.

مانگوستین شاه میوه استوایی و خواص بی نظیرش :

جدول ارزش تغذیه ای مانگوستین :

خصوصیت میزان ارزش غذایی
سدیم7 میلی گرم
کلسترول0 میلی گرم
پتاسیم48 میلی گرم
فیبر دارویی8 گرم
کربوهیدرات18 گرم
کلسیم%1
پروتئین4 گرم
ویتامین B-6
ویتامین B-12
ویتامین C
ویتامین D
منیزیم

مانگوستین شاه میوه استوایی و خواص بی نظیرش :

مانگوستین شاه میوه استوایی و خواص بی نظیرش :


1. مفید برای بیماری های لثه :

بیماری های لثه اغلب نا مشخص هستند. با توجه به مواد مغذی موجود در این میوه، می توانید سلامت دهان و دندان خود را با آن تضمین کنید. بر اساس مطالعات اخیر، این میوه عالی برای درمان پریودنتیت، که یک نوع بیماری لثه است، به کار می رود . دندانپزشکان اغلب ژل های دهان را که حاوی مانگوستین است برای مشکلات مختلف توصیه می کنند.

2.جلوگیری از بیماری سل :

سل بطور قطع یک بیماری خطرناک است و زمانی اتفاق می افتد که باکتری های مایکوباکتریوم توبرکلوزیس (Mycobacterium tuberculosis )به ریه ها حمله کنند. می توانید با اضافه کردن مانگوستین به رژیم غذایی خود از ابتلا به آن جلوگیری کنید. از آنجا که حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی است، یک منبع ایمن برای محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن می باشد.

3. برای تنظیم فشار خون مفید است :

حفظ فشار خون برای جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم است. با تشکر از مواد معدنی مانند منگنز، مس و پتاسیم موجود در مانگوستین ، شاهکار آن را در تنظیم فشار خون مشاهده خواهید کرد.. واضح است که پتاسیم یک منبع عالی برای کاهش بیماری های مرتبط با فشار خون مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی و حتی علائم مرتبط با سکته مغزی محسوب می شود.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن :

عفونت های ویروسی، باکتری ها و میکروب ها مشکلات وحشتناکی را به وجود می آورد. به همین دلیل است که سیستم ایمنی بدن برای محافظت در برابر ویروس ها،نیاز به مصرف میوه هایی دارد که حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد ضد باکتریایی هستند. مانگوستین نیز از آن دسته از میوه ها به شمارمی رود.این میوه را بخورید تا بدنی سالم داشته باشید.

5.مانگوستین مفید برای سلامت قلب و عروق :

ویتامین B و ویتامین B1 سلامت قلبی و عروقی شما را تضمین می کند. این ویتامین ها برای بدن بسیار ضروری هستند زیرا آنها سیستم عصبی و قلبی عروقی شما را تقویت می کنند.این ویتامین ها یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین تولید می کنند.مانگوستین سرشار از ویتامین های گروه B می باشد.

Mangosteen و خواص بی نظیرش

6.آکنه را درمان می کند :

مانگوستین را میوه زیبایی می نامند مواد معدنی و ویتامین ها مانند ویتامین C موجود در مانگوستین از آکنه جلوگیری می کند. مصرف مقدار قابل توجه این میوه پوست شما را جوانتر می کند. اگر پوست شما در معرض آکنه باشد، بلافاصله پس از زایمان مانگوستین را به رژیم خود اضافه کنید. علاوه بر این، متخصصین پوست معتقدند که زنانی که چربی پوست دارند می توانند از آن استفاده کنند.

7. غنی از ویتامین C :

مانیاز به ویتامین C داریم تا بدنمان را از میکروب های مختلف و باکتری های عفونی حفظ کنیم.. ویتامین C نه تنها برای پوست سالم ضروری است، بلکه برای سیستم ایمنی بدن نیز مهم است. مواد موجود در این میوه شامل یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند .

8.مناسب برای کاهش وزن :

کالری کم و فیبر رژیمی بالای مانگوستین برای افراد چاق ایده آل است؛ زیرا 100 گرم از این میوه فقط 63 کالری دارد. علاوه بر این، فیبر رژیمی موجود در این میوه باعث تنظیم حرکات روده میشه و از یبوست جلوگیری می کند لازم به ذکر است مانگوستین دارای چربی های اشباع نشده است.

9.درمان کم خونی با مانگوستین:

مانگوستین باعث تولید گلبول های قرمز خون میشود. اجزای تشکیل دهنده این میوه باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود. مصرف آن از کم خونی جلوگیری میکندکه این یک مشکل جدی و بسیار خطرناک است. اگر کم خونی به موقع درمان نشود، باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشید.

مانگوستین پس از درمان کم خونی، به بهبود جریان خون به بدن کمک کرده و مانع سکته مغزی می شود.

10. خواص ضد سرطان :

مانگوستین پلی فنولی به نام xanthones دارد. xanthones دو نوع است آلفا و گاما.این مولفه ها از جهش سلولی جلوگیری می کنند. این مطالعه حتی نشان می دهد که این ویژگی های مانگوستین رشد تومور را متوقف کرده و با سلول های سرطانی مبارزه کند.

11.مفید برای دیابت :

به غیر از فعالیت بدنی و درمان های دارویی ، می توانید با ترکیب میوه های سالم به رژیم غذایی، دیابت را کنترل کنید. مانگوستین یکی از میوه هاست. مواد مغذی موجود در مانگوستین نه فقط برای درمان دیابت مفید است بلکه این بیماری را درمان می کند. علاوه بر این، این میوه برای کنترل و تنظیم قند در بدن نیز مفید می باشد.

مانگوستین شاه میوه استوایی و خواص بی نظیرش :

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (7 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits