دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر روغن بادام زمینی
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن بادام زمینی روغن گیاهی است که از بادام زمینی گرفته می‌شود این روغن به صورت خام یا برای پختن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با دلگرم همراه باشید تا با خواص روغن بادام زمینی آشنا شوید.

خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

روغن بادام زمینی همانطور که از نامش برمی آید، یک نوع روغن گیاهی است که معمولا در پخت و پز استفاده می شود و از بادام زمینی گرفته شده است. روغن بادام زمینی انواع مختلفی دارد از جمله تصفیه شده، غیر تصفیه شده، سرخ شده و پرس سرد. این تفاوت در میزان مواد مغذی و مزایای این روغن ها تغییراتی ایجاد کرده است.

افراد معمولا به این دلیل از روغن بادام زمینی در پخت و پز استفاده می کنند که طعمی جالب و متفاوت به غذا می دهد، مخصوصا اگر نوع سرخ شده آن را مورد استفاده قرار دهید، البته از دیگر دلایل استفاده این روغن آن است که از روغن های دیگر سالم تر است.بیشترین مزایای روغن بادام زمینی برای سلامت، از اسیدهای چرب مختلفی که دارد می آید، از جمله اسید اولئیک، اسید استئاریک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک.

سطح نامتعادل اسید های چرب می تواند برای سلامت خطرناک باشد، اما روغن بادام زمینی مقدار مناسبی از این اسیدها را در خود دارد که می تواند از راه های متفاوتی به تقویت سلامت کمک کند. بعلاوه ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک دیگری که در روغن بادام زمینی وجود دارد نیز، برای سلامت مان مفید هستند. بیایید نگاهی دقیق تر به مزایایِ این روغن سالم و خوش طعم برای سلامت داشته باشیم.

روغن بادام زمینی

فواید روغن بادام زمینی


ماساژ

ماساژ با روغن بادام زمینی می‌تواند به بدن شما انرژی بدهد و به خلاص شدن از ناراحتی‌ مفاصل کمک کند. این کار اگر به صورت روزانه انجام شود تسکین فوق‌العاده‌ای برای رهایی از درد مفاصل و عضلات فراهم خواهد آورد. روغن بادام زمینی حاوی ویتامین E است که برای حفظ پوست و سلامت بهتر فوق‌العاده است.

سلامت قلب

روغن منحصر به فرد بادام زمینی به خاطر داشتن اسیدهای چرب سرشار از کالری است. اما این روغن عنی از اسیدهای چرب تک‌اشباع شده(MUFA) است که «کلسترول بد» خون را کاهش و «کلسترول خوب» را افزایش می‌دهد. این روغن با حفظ میزان چربی خون در سطح مناسب و سالم به پیشگیری از بیماری‌ عروق کرونر و حملات قلبی کمک می‌کند. این در بین تمام فایده‌ها محبوب‌ترین فایده‌ی روغن بادام زمینی به حساب می‌آید.

جریان خون

روغن بادام زمینی حاوی اسید لینولئیک است که ماده‌ی متشکله‌ی پروستاگلاندین‌ها است. پروستاگلاندین برای انجام عملکردهای مهم بسیاری در بدن الزامی است مانند انقباض و اتساع رگ‌های خونی و سایر عضلات بدن.

کلسترول‌

روغن آشپزی بادام زمینی باید به مقدار مناسب در رژیم غذایی روزانه‌تان باشد تا سطح مناسب کلسترول بدن را حفظ و به سلامت قلب کمک کند.

فشار خون بالا

این روغن حاوی چربی‌های تک اشباع شده‌ای است که برای پایین آوردن فشار خون مفید هستند. این امر به صورت مستقیم به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

آکنه

چند قطره روغن بادام زمینی را با ۲-۳ قطره آب لیمو مخلوط کنید. این درمان مناسب و درستی برای معالجه‌ی آکنه است. روغن بادام زمینی عموما برای مراقبت پوست طبیعی و برای پوست خشک استفاده می‌شود. این روغن نتایج حیرت‌انگیزی برای حفظ پوست شما در برابر جوش‌های سرسیاه دارد.

ناراحتی‌های معده

این روغن به پیشگیری بسیاری از مشکلات معده کمک می‌کند. این درمان فوق‌العاده‌ای برای معالجه‌ی اختلالاتی مانند یبوست، مشکلات گوارشی، اسهال و غیره است.

تقویت بدن

روغن عالی بادام زمینی یک منبع بسیار غنی پروتئین است. این روغن باید به مقدار مناسب به صورت روزانه مصرف شود تا به عضله‌سازی و تقویت بدن کمک کند.

روغن بادام زمینی

رایحه‌درمانی

روغن بادام زمینی به طور گسترده‌ای در رایحه‌درمانی استفاده می‌شود، چراکه رایحه‌ی سبک و آجیل‌گونه دارد. از آن می‌توان برای ماساژ بدن استفاده کرد و از تجربه‌ی بسیار آرامش بخش و جوانی بخش آن لذت برد.

ضد اسپاسم

بیماران دیابتی باید از روغن بادام زمینی به صورت منظم استفاده کنند تا سطح انسولین بدن‌شان را بهبود ببخشند. این روغن به پایین آوردن سطح گلوکوز خون تا حد نرمال کمک و سطح قند خون را کنترل می‌کند.

مراقبت پوست

بسیاری از لوسیون‌ها و کرم‌ها حاوی روغن بادام زمینی هستند. این روغن بالاخص در کرم‌های ضد جوش و محصولات مربوط به حمام یافت می‌شود، که به آن «روغن آراشیس» می‌گویند. بعضی از کرم‌های شقاق سینه نیز می‌توانند جهت رطوبت رسانی حاوی روغن بادام زمینی باشند.

شوره

یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی را با چند قطره آب لیمو و روغن درخت چای در یک پیاله‌ی تمیز مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر بمالید. بگذارید ۲-۳ ساعت باقی بماند و بعد با شامپو و آب آن را بشویید. این یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی برای درمان شوره است.

سلامت مو

روغن بادام زمینی فرایند دفع پروتئین را کاهش می‌دهد، مو را زخیم می‌کند، به شکاف‌های انتهای مو رطوبت‌رسانی می کند و موهای آسیب دیده را بازسازی و احیاء می کند. همچنین پوسته پوسته شدن کف سر را کاهش می‌دهد.

لب‌های صاف

الف. یک لیوان بزرگ را از آب گرم پر کنید.
ب. به آرامی یک چوب مسواک را به مدت ۳-۴ دقیقه روی لب‌هایتان بکشید.
پ. لب‌ها را با پنبه‌ی مرطوب با آب گرم پاک کنید تا نرم شود.
ت. پوست‌های کنده و شل شده را جدا کنید.
ث. لب‌ها را با روغن بادام زمینی ماساژ دهید.

برای حصول بهترین نتایج، بگذارید یک شب به همان حالت باقی بماند تا لب‌های نرم‌تری داشته باشید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits