دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ خاصیت شگفت انگیز بادرنجبویه
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص بادرنجبویه : این گیاه داری ارزش غذایی بالایی است ،با ما همرا شوید و با 13 خاصیت معجزه آسای بادرنجبویه بیشتر آشنا شوید

بادرنجبویه : چند صد سال قدمت دارد و بیشتر در خاورمیانه و آسیا و اروپا کشت می شود گل های زرد روشن آن در بهار و تابستان عطر و رنگ زیبایی دارد .

خواص سلامتی بادرنجبویه حاوی باعث کاهش بیماریهای نوروژنیک، حفظ سیستم ایمنی، تنظیم قند خون، حمایت از سلامت قلب و عروق، درمان سرماخوردگی و سرفه، مبارزه با بی خوابی، منبع آنتی اکسیدان ها، حفظ سیستم گوارش، کاهش درد، حفظ سلامتی دهان، حفظ وضعیت پوست، افزایش سطح انرژی و مبارزه با باکتری ها می شود.

کارشناسان معتقدند که می تواند منبع طبیعی از مواد معدنی، ترکیبات شیمیایی و آنتی اکسیدان ها باشد.

divider

جدول ارزش غذایی بادرنجبویه :

خصوصیتارزش مواد غذایی
کریوفیلن12%
مس8 گرم
فولات2 میلی گرم
لاینالیل استات12٪
منگنز7 گرم
منیزیم2 گرم
پتاسیم2 میلی گرم
زینک2 میلی گرم

divider

خواص بادرنجبویه :


1. کاهش بیماری های نورودنتیستیک :

یک تحقیق نشان داده که مصرف دمنوش بادرنجبویه می تواند به طور معنی داری در مغز شما تاثیر بگذارد. مقدار بالای آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پلاک آمیلوئید در رگ های عصبی شود.

این فرایند با خطرات ناشی از بیماری های نورودنراتیو مانند بیماری های دمانس، بیماری پارکینسون و آلزایمر مبارزه می کند.

2. از سیستم ایمنی محافظت می کند :

شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود نیاز به مواد مغذی بسیاری داریدبادرنجبویه می تواند سطوح مختلف مواد معدنی و ویتامین ها را فراهم کند که باعث افزایش ایمنی بدن می شود.

به این ترتیب، به طور موثر از عوامل آسیب رساندن به سلامت، از جمله استرس اکسیداتیو در اندام بدن شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، ایمنی افزایش یافته می تواند از عناصر جزئی مانند باکتری های عفونی را که موجب ابتلا به آنفولانزای و تب شوند جلوگیری کند

3. تنظیم میزان قند خون :

بادرنجبویه یکی گیاهانی است که برای تنظیم مقادیر قند نامنظم در جریان خون شمابه کار می رود. متخصصان تغذیه معتقدند که بادرنجبویه می تواند منبع طبیعی برای جلوگیری از علائم دیابت باشد.

ترکیب این گیاه با رژیم غذایی روزانه می تواند فعالیت انسولین را نیز افزایش دهد. با این حال، توصیه می شود با متخصص غدد درون ریز خود مشورت کنید و در صورتی که سطح قند بالا دارید از خوردن آن خودداری کنید.

4. برای سلامت قلب و عروق مفید است :

شما می توانید از این گیاه برای حفظ سلامت قلب و عروق خود استفاده کنید. این امر بسیار سودمند است که این عوارض را کاهش می دهد و به فشار خون بالا کمک می کند. شما همچنین می توانید سطح تری گلیسیرید را در بدن خود از طریق بادرنجبویه کاهش دهید.

بعدها باعث کاهش خطرات مرتبط با بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی می شود. همچنین توصیه می شود در مورد مشکلات قلبی با متخصص قلب خود مشورت کنید و از درمان آنها با داروهای خانگی خودداری کنید.

5. درمان سرما خوردگی و سرفه :

مطالعات نشان داده اند که بادرنجبویه دارای اجزای ضد ویروسی و ضد باکتری است. نه تنها برای از بین بردن این بیماری مفید هستند، بلکه به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند تب خفیفی که تبخال در آن ایجاد می شود را درمان کند. به غیر از این، مصرف چای بادرنجبویه نیز می تواند به کاهش باکتری ها و میکروب ها کمک کند تا سرماخوردگی و سرفه را از بین ببرند.

6. مبارزه با بی خوابی :

متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که داروهای خانگی می توانند بی خوابی طولانی مدت را تحت تاثیر قرار دهند. با توجه به خواص آرامبخش آن می تواند در این زمینه نیز مفید .همچنین دارای اثر آرام بخش است که مغز شما را آرام می کند و به شما اجازه می دهد تا ساعت ها بخوابید.

خواص Lemon Balm (بادرنجبویه)

7. منبع آنتی اکسیدان هاست :

عناصر داخلی و خارجی به شدت به سلامت شما آسیب می رسانند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی خودداشته باشند. دومی مسئول تقویت سیستم ایمنی بدن است.

8. برای سیستم گوارش مفید است :

بادرنجبویه برای بهبود هضم غذا سالیان دراز است که مورد استفاده قرار گرفته . علاوه بر این،برای تحریک معده و افزایش اسیدیته آن نیز مفید است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بادرنجبویه را به رژیم منظم خود اضافه کنید و همچنین به کاهش نفخ کمک کنید.

برگ ها می توانند در جلوگیری از التهاب در دستگاه گوارش شما کمک کنند تا سلامت روده را بهبود بخشد. بنابراین، اگر مشکلات گوارشی شما مکرر است استفاده از بادرنجبویه را در اولین لیست خود قرار دهید.

9. درد را کاهش می دهد :

راه های مختلفی برای تسکین درد وجود دارد که یکی از آن ها نوشیدن بادرنجبویه است . این شامل اثر ضد اسپاسم است که در مورد اسپاسم عضلانی بسیار مفید است.

شما همچنین می توانید خواص آرام بخش و شفا دهنده بادرنجبویه را درک کنید این گیاه التهاب در مفاصل، تسکین طولانی مدت را کاهش می دهد. با این وجود اگر درد مفاصل بیشتر شود توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید تا علت واقعی را تشخیص دهید .

10. مفید برای دهان و دندان :

ممکن است باور نکنید، اما درمان خونریزی، بوی بد دهان و سایر عفونت های دهان با درمان های طبیعی حل می شود شما نیاز به چند قطره اسانس بادرنجبویه دارید..می توانید آن را با محلول دهانشویه ترکیب کنید.

این عمل نه تنها باکتری های دهان را از بین می برد بلکه بوی بد دهان شما را نیز از بین می برد. به استثنای داروهای خانگی، اگر لثه ها به طور مداوم خونریزی می کنند، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

11. مشکلات پوستی را از بین می برد :

بادرنجبویه منبع ایده آلی برای بهتر شدن شرایط پوستی در مردان و زنان است....این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی است که می توانید از اسانس آن به عنوان تونر استفاده کنید.این گیاه به طور موثر به آکنه کمک می کند و جای آن را پس از استفاده مکرر از بین می برند.

12. باعث افزایش انرژی می شود :

متخصصان تغذیه اغلب می گویند سطح انرژی شما را از طریق منابع طبیعی تقویت می کند. بادرنجبویه می تواند جایگزین خوشمزه ای برای قهوه باشد. به جای قهوه برگ های آن را دم کنید و بخورید. علاوه بر این،دارای عطر دلپذیر برای تسکین ذهن استرس شما است. از این رو مصرف یک فنجان چای قبل از وقت خواب مفید است

13. بادرنجبویه خواص ضد باکتریایی دارد :

باکتری ها و میکروب ها توان بالقوه ای دارند و بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر می خواهید بدنتان از بسیاری از باکتری ها در امان باشد بادرنجبویه را در دستور کار خود قرار دهید.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits