دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ خاصیت ارزشمند آملا (انگور فرنگی هندی)
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آملا یا انگور فرنگی هندی برای سلامت چشم ، هیدراته نگه داشتن بدن، کمک به اشتها ، برای آشنایی بیشتر با خواص انگور فرهنگی هندی مقاله را کامل بخوانید

آملا یا انگور فرنگی هندی برای سلامت چشم ، هیدراته نگه داشتن بدن، کمک به اشتها ، کاهش روند پیری، جلوگیری از عفونت، هضم بهتر غذا، سلامت قلب ، کاهش علائم PMS، کنترل دیابت، تقویت مو و کمک به متابولیسم موثر است

آملا یا انگور هندی معموبا در مناطق کوهستانی هند بیش از 5000 سال قبل کشت می شد.از قدیم الایام از این میوه به عنوان جوان کننده پوست یاد می کنند.در زیر به اختصار درباره این میوه خوشمزه و مقوی با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد

divider

خواص انگور فرهنگی هندی :


1.انگور فرنگی برای سلامت چشم مفید است:

انگور فرنگی مقدار زیادی کاروتن دارد که از بیماری های چشم مانند آب مروارید جلوگیری میکند

همچنین مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از ویتامین A و کاروتن به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک می کند. افرادی که به طور مرتب از انگور فرنگی هندی استفاده می کنند، به جرات می توان گفت که به مشکلات بینایی کمتری دچار میشوند.

2.هیدراته نگه داشتن بدن :

آملا آب فراوانی دارد که به بدن حالت دیورتیک می دهد این خواص به سم زدایی توکسین ها و دیگر باکتری ها از طریق سیستم ادراری کمک می کند.

این میوه سموم را از بدن دفع کند و توانایی بدن شما برای حفظ آب افزایش دهد و بدن شما را به خوبی هیدراته نگه میدارد. راه های بسیاری برای خوردن این میوه وجود دارد و آب آن نیز به حفظ سطح آب بدن کمک می کند.

3.باعث افزایش اشتها می شود :

هندی ها اغلب قبل از غذا خوردن انگور فرنگی می خورند تا اشتها را افزایش دهند. این یک راه حل آزمایش شده برای کسانی است که به هیچ وجه اشتها ندارند. این روش ممکن است برای افرادی که اختلالات خوردن را تجربه می کنند مفید باشد

4.باعث کاهش روند پیری می شود :

انگور فرنگی هندی دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک کند. پیری متوقف نمیشود، اما شما می توانید کاهش قابل توجهی در پیشرفت آن داشته باشید. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، به ویژه کسانی که دارای ویتامین C بالا هستند، به کاهش اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند.

سلول های رادیکال آزاد انواع مختلفی از سرطان ها را ایجاد می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین به رشد لکه های سن و چین و چروک ها منجر می شوند. آسیب ناشی از اکسیداتیو نیز می تواند کشنده باشد چرا که علت بسیاری از انواع سرطان ها است. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بهترین راه برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است.

5.از عفونت جلوگیری می کند :

آملا دارای خواص رطوبت دهی و ضد باکتری است که به تقویت باکتری های روده کمک می کند. خواص ضد باکتری در آملا باعث جلوگیری از ورود عفونت های ویروسی به بدن شده و موجب آسیب می شود. این میوه برای سرماخوردگی بسیار مناسب است.

خواص شگفت انگیز انگور فرنگی هندی آملا

6. مفید برای دستگاه گوارش :

فیبر در دفع مدفوع از بدن تاثیر دارد. روده سالم ذهن و بدن سالم را تضمین می کند. یبوست یکی از شایع ترین مشکلات دستگاه گوارش است. آملا دارای فیبر فراوانی است و از مشکلات گوارشی که به طور مرتب رخ می دهد و ممکن است در دراز منجر به ایجاد سرطان شود جلوگیری می کند. بهتر است غذاهایی را که از این بیماری ها جلوگیری می کنند، بخورید.

7.با خوردن املا سلامتی قلب را تضمین کنید :

آترواسکلروز یکی از دلایل عوارض و نارسایی قلبی عروقی است. Amla باعث تقویت ماهیچه های قلب شده و فیبر آن موجب از بین بردن کلسترول های بد بدن شده و شریان خون را باز می کند. Amla همچنین منبع خوبی از آهن است که به بدن کمک می کند سلول های جدید خون تولید کند. کروم موجود در Amla باعث تقویت اثر بتابلوکرها شده که برای بدن مفید است.

8. کاهش علائم PMS :

ویتامین و مواد معدنی همراه با محتوای آهن قهوه ای موجود در املا باعث کاهش گرفتگی و درد قاعدگی می شود. این کمک می کند تا جریان خون شما را تنظیم کرده و باعث تقویت معده شود. علائم اسهال اغلب در این زمان در افراد دیده می شود، توصیه می شود غذاهای غنی از فیبر رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید.

9. مدیریت دیابت :

دیابت یکی از بیماری هایی است که بر عملکرد بسیاری از بدن تأثیر می گذارد. این می تواند علت فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا باشد. یک عنصر به نام کروم موجود در انگور هندی وجود دارد که خواص دارویی دارد. به ویژه برای بیماران دیابتی مناسب است. مشاهده شده است که خوردن انگور هندی باعث تحریک ترشح انسولین می شود.

انگور هندی در کاهش میزان قند در بدن بسیار موثر است. این موضوع همچنین به بدن کمک می کند تا انرژی را برای شکستن قندها آزاد کند، در نتیجه خطر ابتلا به تولید انسولین بالا را به حداقل می رساند.

10.برای سلامت مو مفید است :

آملا در محصولات مراقبت از مو در هند، سریلانکا و دیگر کشورهای آسیایی نقش مهمی دارد. مزایای استفاده از ماسک های Amla روغن و Amla مو بسیار است. این کمک می کند تا رنگ مو را حفظ کرده، ریشه ها را تقویت کند و باعث رشد مو شود. این یک درمان موثر برای ریزش مو و طاسی است.

آملا پر از آنتی اکسیدان ها، کاروتن و آهن است ، که کمک می کند تا به هورمون ها و رادیکال های آزاد که مسئول شرایط موهای بد هستند حمله کند.

11.کمک به متابولسیم بدن :

بدن از پروتئین های ما برای انجام فعالیت های متابولیکی استفاده می کند. پروتئین برای ساخت بافتها و تولید سلول ضروری است. این نیز جزء اصلی رشد مو و ناخن ما است. پروتئین Amla باعث ساخت غضروف، استخوان ها و سلول های خونی می شود.

آملا منبع طبیعی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین است.انگور هندی امروزه در سراسر جهان به بسیاری از کشورها صادر می شود. این در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی به راحتی قابل دسترسی است.

همچنین مطالعاتی وجود دارد که نقش آن در کمک به جذب کلسیم را نشان می دهد. این موضوع به حفظ استحکام استخوان و تراکم استخوان کمک می کند.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits