دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانه جوجوبا و خواص شگفت انگیزش
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جوجوبا : دانه جوجوبا حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است دانه های جوجوبا مناسب برای زیبایی پوست مو - افزایش ایمنی و متابولیسم بدن

دانه جوجوبا چیست؟

جوجوبا حدود 5 تا 12 متر طول دارد این گیاه بومی است و به ویژه در چین، ژاپن، کره و هند و در آمریکا و مکزیک می روید.روغن این گیاه زرد رنگ به رنگ طلایی است این گیاه چه روغن و چه دانه های روغنی آن دارای خواص بسیاری است که در این مقاله دلگرم به اختصار به توضیح آنها می پردازیم

جدول تغذیه ای جوجوبا :

خصوصیتارزش غذایی
کالری79
چربی0.2 ( %0 )
کلسترول0 میلی گرم (0٪ )
سدیم3 میلی گرم (0٪)
کربوهیدرات20 گرم (6٪)
پروتئین1.2 گرم (2٪ )
کلسیم%2
منیزیم%2
آهن%2
ویتامین ها
ویتامین A%0
ویتامین B6%5
ویتامین C115%
ویتامین B120%

خواص دانه های جوجوبا :

جوجوبا حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است، داده های بالا نشان می دهد که آن که 115 درصد این گیاه حاوی ویتامین C و دو آنتی اکسیدان و ویتامین محلول در آب است که برای افزایش عملکرد دستگاه ایمنی بدن، فرم، بازسازی پوست، جایگزینی و حفظ بافت های حیاتی مانند استخوان، پوست و اندام های داخلی ما عمل می کند. علاوه بر این، ویتامین C همچنین با رادیکال های آزاد کننده سرطان مبارزه می کند.

این یک واقعیت شناخته شده است که بدن ما نمیتواند ویتامین C تولید کند، بنابراین باید برای مصرف برخی از آنها به مصرف ویتامین c متکی باشد. با داشتن مقدار زیادی ویتامین C جوجوبا، من کاملا مطمئن هستم که شما به راحتی می توانید مقدار توصیه شده روزانه آن را بدست آورید.

1. کاهش اضطراب :

جالب توجه است که عصاره جوجوبا در عمل مانند دیازپام است این ماده با کمترین عارضه می تواند شما را تسکین داده و آرام کند.

2. بهبود حرکت سریع چشم در هنگام خواب :

جنبش سریع چشم یک مرحله منحصر به فرد از خواب است که در آن با حرکت تصادفی و سریع چشم ها همراه است و باعث تنش های کم عضلانی در سراسر بدن می شود که این موضوع خواب آرام و بدون کابوس را برای شما به همراه دارد.

3. درمان بی خوابی :

اگر از بی خوابی یا سایر مشکلات خواب رنج ببرید، ممکن است به دلیل ماهیت تسکین دهنده ترکیبات ارگانیک موجود در دانه جوجوبا انتخاب خوبی باشد. در نهایت، ذهن و بدن شما می تواند به شدت آرام شود، که باعث می شود یک خواب راحت و بدون دردسر داشته باشید.

4. باعث تصفیه خون و حذف سموم خطرناک از بدن می شود :

ساپونین ها و آلکالوئیدها داخل آجیل به طور مستقیم با تصفیه خون و حذف سم های خطرناک از بدن ما مرتبط است، که به همین ترتیب یک فرآیند آنتی اکسیدانی است.

این اثر می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را در دراز مدت کنترل کند و همچنین بار و تنش های ناشی از ایمنی و لنف های ما را کاهش می دهد این موضوع طی تحقیقات جامع در چین بر روی این گیاه انجام گرفت

خواص دانه جوجوبا

5. درمان عفونتهای پوستی :

عصاره دانه های جوجوبا برای درمان عفونت های مختلف درماتیت یا تحریکات استفاده شده اند، از جمله آکنه، اگزما و پسوریازیس. همچنین می تواند به جلوگیری از ظهور ناگهانی چین و چروک، پاک کردن زخم ها و همچنین اکسیداسیون پوست کمک کند.

به غیر از نوشیدن آب و یا استفاده از دانه های جوجوبا، میوه آن به شما کمک می کند تا پوستی سالم داشته باشید.

6. افزایش ایمنی بدن :

جوجوبا قادر است ایمنی بدن را با محتوای آنتی اکسیدانی خود و با ذخایر فراوان ویتامین Aو C و همچنین ترکیبات مختلف ارگانیگ و اسیدها را افزایش دهد.

این آنتی اکسیدان ها هستند که به ریشه کن کردن رادیکال های آزاد و بروز سرطان جلوگیری می کند و باعث تولید سلول های سفید خون که در واقع خط مقدم سیستم دفاعی بدن ما است می شوند.

7. بهبود عملکرد هضم :

همچنین میوه جوجوبا در بهبود جریان سیستم گوارش ما موفق است. این امر عمدتا به محتوای فیبر بالا مربوط می شود، اما بعد از آن ترکیبات دیگری مانند ساپونین ها و تریترپروئید ها نیز با بهینه سازی جذب مواد مغذی و حمایت از جریان سالم سیستم گوارش از طریق روده نقش مهمی ایفا می کنند. در پایان روز، مشکلات گوارشی مشترک، مانند یبوست، گرفتگی، بیش از حد مایع یا نفخ در بهترین حالت ممکن جلوگیری شود.

8 . مفید برای پوست و مو :

دانه های جوجوبا چه به لحاظ موضعی چه خوردنی برای پوست و مو مفید است.روغن جوجوبا در ریشه مو نفوذ کرده و سلول های سخت پوست را نرم کرده و مانع از پوسته پوسته شدن بدن می شود.این روغن باعث ایجاد رطوبت در سطح مو و بهبود قوام و کنترل پذیری مو میشود و شکنندگی و خشکی آن را کاهش می دهد.

هشدارها و توصیه ها دانه جوجوبا

جوجوبا به افراد دیابتی آسیب می رساند، زیرا حاوی مقدار معقولی از کربوهیدرات های پیچیده است که می تواند سطح قند خون را کم کند. در عین حال جوجوبا تقریبا هیچ عارضه جانبی ندارند، مگر اینکه به آن آلرژی داشته باشید.

علائم آلرژی جوجوبا شامل درد شکمی، خفگی، اسهال، کندو، چشمهای قرمز، احتقان بینی، آبریزش بینی، عطسه و خس خس سینه می باشد. جوجوبا همچنین گاهی باعث سردرد می شود ولی بهتر است آن را با شکم خالی نخورید.

divider

بیشتر بخوانید :

چگونه از روغن جوجوبا به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنیم؟

سياه دانه و نحوه مصرف آن

کاهش وزن بانوان با نوشیدنی دانه کتان

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits