دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
12 خاصیت شگفت انگیز آب هلو
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مصرف روزانه آب هلو بدن را قادر می سازد که مواد معدنی بیشتری را وارد بدن خود کنند.این نه تنها سلامت کلی بدن را بهبود و سیستم ایمنی را نیز افزایش می دهد

سلامت بدن با هلو :

آب هلو با داشتن طعم شیرین و ترش بسیار کم کالری بوده و حاوی منبع غنی از عناصر مانند روی ،منگنز،گوگرد و آهن است.مصرف روزانه آب هلو بدن را قادر می سازد که مواد معدنی بیشتری را وارد بدن خود کنند.این نه تنها سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد بلکه سیستم ایمنی را نیز افزایش می دهد و بدن را از بسیاری از مشکلات ناخواسته محافظت می کند.

خواص آب هلو شامل جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب و عروق، جلوگیری از پیری، حمایت از کاهش وزن، افزایش ایمنی بدن، بهبود دید، سم زدایی بدن، درمان شرایط التهابی، تنظیم چرخه خواب، مبارزه با مشکلات گوارشی، بهبود عملکرد کلیه، تثبیت گردش خون و مهار رشد تومور.

مواد مغذی در آب هلو :

خصوصیتمواد مغذی هلو
ویتامین A4%
ویتامین B62%
کلسیم2%
نیکوزین4%
کروم9%
فیبر6%
منیزیم3%


12 خاصیت شگفت انگیز آب هلو

هلو یک میوه دارویی مهم است و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. این مقاله به برخی از خواص شگفت انگیز آب هلو می پردازد.

1. جلوگیری از سرطان :

آب هلو با وجود داشتن مقدار کم آنتی اکسیدان ها دارای سطح بالایی از لیکوپن، لوتئین، ویتامین C، E و بتا کاروتن است. ترکیبات در همه این مواد مغذی دارای ویژگی های سرکوب کننده تومور هستند که می توانند بدن را از سرطان و خطر ابتلا به سرطان دور کنند.. برعکس، مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان ممکن است خطر ابتلا به سلولهای سرطانی را تا هفده درصد افزایش دهد. محققان ثابت کرده اند که سطح بالایی از ویتامین E و بتا کاروتن در خون به سیستم ایمنی بدن درمبارزه سرطان کمک کنند.

2. مفید برای سلامت قلب و عروق :

طبق مطالعات اخیر محتویات پتاسیم، ویتامین C و آهن در آب هلو، ایده آل برای محافظت از قلب هستند. آهن تضمین کننده گردش خون برای حمایت از فرایند اکسیژن است، در حالی که پتاسیم باعث کاهش فشار و تنش عروق خونی می شود. ویتامین C باعث جلوگیری از آسیب زن به عروق خونی ورگ ها شده و از این طریق می تواند باعث کاهش سکنه مغزی،حمله قلبی و آترواسکروز می شود.

3. جلوگیری از پیری زودرس :

اگر روزانه مصرف شود، آب هلو می تواند پوست شما را جوان سازی کند تا ظاهری تازه تر و شاداب تری داشته باشید.، آب هلو با داشتن ویتامین C دارای خواص ضد پیری است که به حذف رادیکال های آزاد و کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند. شگفتی های پوستی آن فقط در اینجا به پایان نمی رسد زیرا باعث تسکین شرایط التهابی و افزایش درخشندگی پوست شما می شود.

4. کاهش وزن :

مصرف روزانه آب هلو به شما کمک می کندتا وزن خود را کنترل کنید. با توجه به تحقیقات در مورد کیفیت مواد غذایی هلو، آن فقط شامل شصت کالری است که مطمئنا باعث رژیم غذایی غیر قابل جایگزینی می شود. شما می توانید کالری خود را کم شمار نگه دارید و می توانید تمام مواد غذایی ضروری را با نوشیدن یک لیوان آب هلو تازه دریافت کنید.

5. افزایش ایمنی :

آب هلو قطعا به عنوان یک منبع عالی دفاعی برای شما در هنگام تقویت ایمنی کاربرد دارد. این سطح از آنتی اکسیدان ها به همراه انواع ویتامین هایی مانند ویتامین A، B و C فراهم می کند که با پاتوژن های خارجی که می توانند بدن شما را آلوده کنند مبارزه کنند.

6. بهبود بینایی :

سطح بالای بتا کاروتن در آب هلو ممکن است به کاهش میزان استرس اکسیداتیوی شبکیه کمک کند. در واقع فرایند پیری چشم و آب مروارید را کاهش می دهد.این امر باعث جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم برای بهبود بینایی می شود.

خواص آب هلو

7.سموم بدن را دفع می کند :

برای نسل ها، افرادی از آب هلو استفاده می کنند از خواص ملین و خواص دیورتیک خود بهره مند شوند، که باعث می شود تبدیل به یک ضد عفونی کننده مهم شود محققان اخیر تأیید کرده اند که آب هلو به افزایش سرعت فرآیند سم زدایی از جمله چربی ها و نمک کمک می کند. همچنین باعث کاهش فشار بر روی کلیه و کبد می شود.

8.درمان التهاب :

آب هلو دارای کیفیت باور نکردنی تسکین دهنده مانند میگرن، آرتروز و نقرس است. آب هلو پر از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که به بازسازی بافت ها کمک می کند و کنترل هیستامین را برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک کنترل می کنند. از سوی دیگر، نوشیدن بیش از حد آب هلو ممكن است آلرژی هایی مانند تورم گلو، زبان و تورم دهان ایجاد كند.

9.چرخه خواب را تنظیم می کنند :

نوشیدن آب هلو قبل از خواب می تواند اثرات آرام بخشی بر روی شما داشته باشد و موجب خواب آلودگی و آماده شدن برای خوابیدن شود. با توجه به این کیفیت استثنایی، دانشمندان بر این باورند که آب میوه هلو می تواند به دلیل ویژگی های آرام بخش آن به تنظیم چرخه خواب ما کمک کند. برخی از آنزیم ها و مواد معدنی در حفظ تعادل هورمون های خواب نقش مهمی ایفا می کنند و موجب تأثیر آرام مغز می شوند و اضطراب شما را تسکین می دهند.

10.جلوگیری از مشکلات گوارشی :

مطالعات نشان داده است که آب هلو حاوی مواد قلیایی غنی است که علائم یبوست، گاستریت، سنگ معده، تهوع و استفراغ را کنترل می کند. مصرف روزانه آب هلو به عنوان یک درمان طبیعی است که می تواند مشکلات گوارشی را که به طور خاص ناشی از یائسگی، سردرد، اضطراب و استرس و سایر شرایط مشابه با این بیماری است، برطرف کند. علاوه بر این، آب هلو در درمان عفونت انگلی روده مفید است. با این وجود، اگر بیش از حد ویتامین ها و سایر مواد مغذی را مصرف کنید، معده شما درد می گیرد.

11. تثبیت گردش خون :

با توجه به مطالعات اخیربرای تقویت ماهیچه های بدن یک منبع غنی می باشد این کاتالیستی است که جریان خون را بهبود می بخشد و منجر به کاهش سطح کلسترول می شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا می توانند آن را با نوشیدن یک غذای استاندارد 250 میلی لیتر در رژیم غذایی روزانه خود مشکلات گردش خون را از بین ببرند. بنابراين مصرف آب هلو موجب كاهش خطر عفونت ميان كاردينال و كم خوني مي شود و كمبود آهن را درمان مي كند.

12. رشد تومور را مهار می کند :

متخصصین پزشکی در حال بررسی خواص درمان دارویی هلو برای درمان بیماران خود هستند. مطالعات اخیر نشان می دهد که آب هلو حاوی ویژگی های مهار کننده تومور است که به ویژه برای درمان سلول های سرطانی پستان در بدن شما کمک می کند. نتایج این تحقیق نشان داد که رشد تومور را می توان با دادن دوز پلی فنول هلو به بیماران مهار کرد. فعالیت میکروبی و دارو کمک می کند تا از رشد غیر طبیعی تومور در پستان جلوگیری شود.

نتیجه :

آب هلو دارای قدرت شفای باور نکردنی است و می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه خود را به خود اختصاص دهد، زیرا برای آماده شدن کمتر از ده دقیقه طول می کشد. این یک روش طبیعی برای درمان علائم مختلف مرتبط با مشکلات قلب و عروق، هضم و پوست است. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد..

divider

بیشتر بخوانید :

میوه های چاق کننده شکم کدامند؟

معرفی و شناخت 5 میوه که از میوه های عجیب و کم یاب

خواص معجزه آسای میوه ستاره ای ( Carambola)

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits