دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵خاصیت عالی چای دارجیلینگ و عوارض آن
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چای دارجلینگ دوم چای مشهور دنیاکه از مزایای اصلی جلوگیری از سرطان و به عنوان یک چای رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد

چای دارجیلینگ

چای دارجیلینگ چای سیاه رنگی است که از برگ های گیاه دارجیلینگ در بنگال هندوستان گرفته میشود.

چای دارجیلینگ در مقایسه با انواع دیگر چای سیاه، رنگ روشن تری دارد و دارای عطر بهتری است.عطر معطر چای دارجیلینگ به علت تفاوت شدید دمای هوای گرم و سرد در مناطق کوهستانی کشت می شود.

مواد مغذی موجود در چای دارجیلینگ :

خصوصیتمقدار مواد مغذی
محتوای تغذیه ای چای دارجلینگ در 100 میلی گرم:
ویتامین B20.03 میلی گرم
ویتامین B50.03 میلی گرم
فولات11.8 میلی گرم
مس0.02 میلی گرم
آهن0،02 میلی گرم
منیزیم2.37 میلی گرم
منگنز0.52 میلی گرم
فسفر37 میلی گرم
پتاسیم49.73 میلی گرم

خواص چای دارجیلینگ!

به طور کلی، چای دارجیلینگ دشمن سرطان و چاقیست. علاوه بر این، چای دارجیلینگ در جلوگیری از وقوع زخم معده بسیار مفید است.

1 - پیشگیری از سرطان :

چای دارجیلینگ حاوی آنتی اکسیدان های قوی نیزهست پلی فنل های موجود در چای می تواند باعث کاهش آسیب به سلول های بدن و در نتیجه موجب جلوگیری از سرطان شود. مصرف چای دارجیلینگ یکی از راه های پیشگیری از سرطان به طور طبیعی است.

مطالعه ای در سال 2005 نشان داد که چای سیاه، از جمله چای دارجیلینگ، اثری مشابه چای سبز در برابر لوسمی (سرطان خون) دارد. با این حال، برای یافتن شواهد دیگر، تحقیقات بیشتری لازم است.

2 - سلامت دندان ها را تضمین می کند :

این چای فوق العاده مانع از رشد باکتری استرپتوکوک جهش یافته میشود.استرپتوکوک یک نوع باکتری است که اغلب سبب آسیب به دندان ها (حفره ها) می شود. علاوه بر این، این چای همچنین می تواند مانع انباشته شدن باکتری ها در سطح دندان شود.

بر اساس مطالعات مختلف بین سالهای 1980-1990، محققان دریافتند که در مقایسه با افرادی که اغلب قهوه یا سایر نوشیدنی ها را مصرف می کنند،کمتر احتمال دارد که به بیماری های دندان دچار شوند.

3 - جلوگیری از چاقی :

تحقیقات درباره چای سبز و چای سیاه، از جمله چای دارجیلینگ نشان می دهد که مصرف هر دو می تواند به جلوگیری از چاقی کمک فراوانی کند.

آنها بر این باورند که کافئین در چای می تواند به افزایش متابولیسم بدن و بهبود اثرات ورزش کمک کند.

تئوری دیگر این است که این چای باعث افزایش متابولیسم چربی در بدن میشود. تحقیقات بیشتری در مورد اثرات چای بر روی چاقی لازم است.

4 - جلوگیری از زخم معده :

در سال 2011، محققان مطالعه ای بر روی خواص عصاره های مختلف چای برای غلبه بر اثرات هلیکوباکتر پیلوری، آغاز کردند.این باکتری اغلب به زخم معده و سرطان معده منجر می شود.

در این مطالعه، محققان دریافتند که عصاره های این چای به اندازه ای موثر هستند که بدون آسیب رساندن به دیگر باکتری های خوب در دستگاه گوارش با H. pylori مبارزه کنند

5 - حل مشکلات پوستی :

چای دارجیلینگ علاوه بر سلامتی داخلی دارای خواص موضعی نیز هست.

این چای حاوی مقادیر طبیعی رطوبت است که به شادابی پوست کمک می کند. محتوای این چای باعث می شود پوست را تازه و مرطوب نگه دارد.

آنتی اکسیدان ها در چای دارجیلینگ همچنین برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزادموثر می باشند ، رادیکال های آزاد باعث مشکلات پوستی از قبیل hyperpigmentation، چین و چروک پوست و سرطان پوست شده که بسیار خطرناک می باشد.

6 - حل مشکلات پوست سر :

چای دارجیلینگ علاوه بر پوست بدن می تواند برای درمان پوست سر استفاده شود. پوست سر خشک یا بیش از حد چرب نسبت به بیماری ها بسیار حساس است

چای دارجیلینگ با جذب روغن بیش از حد بدون از بین بردن رطوبت سلول های سر پوست می تواند بر این مشکل غلبه کند. با استفاده از چای دارجیلینگ به تیره شدن مو و پوست سر کمک کنید.. علاوه بر این، مصرف منظم این چای، اگر به صورت ماسک باشد اثرات قابل توجهی بر روی پوست شما خواهد داشت.

7 - استخوان هایتان را سالم نگه دارید :

چای دارجیلینگ می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد. یک تحقیق که در اکتبر 2007 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی انجام شد که توضیح داد زنان مسنی که چای دارجیلینگ مصرف میکنند، 3 درصد بیشتر از زنان دیگر استخوان های محکمی داشته اند.

8 - زخم معده و مشکلات معده را کاهش می دهد :

چای دارجیلینگ در جلوگیری از بیماری های معده بسیار مفید است، اما چای دارجیلینگ نیز برای غلبه بر زخم معده بسیار مفید است.

این به این دلیل است که چای دارجیلینگ می تواند باعث التهاب در معده شود و باکتری هایی را که می توانند زخم های معده (H. pylori) را بدتر کنند را از بین می برد.

مطالعه ای که در سال 2011 توسط مجله غذایی دارویی منتشر شده، نشان داد که چای دارجیلینگ می تواند تولید باکتری های H. pylori را به طور موثر بدون ایجاد اختلال در باکتری های خوب متوقف کند.

9 - کاهش وزن :

چای دارجیلینگ چای بسیار کم کالری است که برای حمایت از برنامه رژیم غذایی مناسب است. علاوه بر این، چای دارجیلینگ حاوی کافئین است که می تواند برای به فعالیت های بدنی مانند ورزش کمک کند. چای دارجیلینگ نیز برای جذب چربی، افزایش متابولیسم و همچنین با کارآیی سوزاندن چربی ذخیره شده مفید است.

چای دارجلینگ

10 - سلامت قلب :

چای دارجیلینگ حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان های قدرتمند است که مسئول کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL و بهبود جریان خون می باشد. فلاونوئید موجود در این چای به جلوگیری از حملات قلبی کمک می کند.

خواص دیگر چای دارجیلینگ :

11. چای دارجیلینگ می تواند از کمبود آب جلوگیری کند زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است. در مورد خواص نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن حتما مطالعه کنید.

12.Theanine در چای دارجیلینگ می تواند سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد.

13. چای دارجیلینگ حاوی پلی فنول ها است که به منظور جلوگیری از بیماری پارکینسون به اثرات عصبی بر مغز کمک می کند.

14. چای دارجیلینگ همچنین در درمان و کاهش خطر ابتلا به استرس و بهبود تمرکز ذهنی مفید است.

15. برخی مطالعات نشان می دهد که چای دارجیلینگ در جلوگیری از چاقی مفید است، یکی از این ها دلیل آن است که حاوی کافئین است.


اثرات منفی چای دارجلینگ :

چای دارجیلینگ در بعضی افراد ممکن است عوارض جانبی مانند:

  1. خوابیدن سخت
  2. عصبی بودن
  3. افزایش ضربان قلب
  4. سردرد
  5. تحریک پذیری
  6. گیجی سرماخوردگی

قبل از مصرف چای دارجیلینگ، با دکتر صحبت کنید و بررسی کنید آیا امکان دارد چای دارجیلینگ باعث ایجاد عوارض جانبی روی بدن شما شود. یا خیر .....

این ها بعضی از مزایای سلامت دومین چای دارجیلینگ را دارند. بخورید و لذت ببرید.

divider

بیشتر بخوانید :

خواص شگفت انگیز چای پوست پیاز

9 خاصیت شگفت انگیز چای بابونه

خواص معجزه آسای چای اولانگ یا اولونگ (OOLONG TEA)

خواص بی نظیر و عالی چای زرشک + طرز تهیه چای زرشک

خواص چای سیاه در طب سنتی


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی




این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.6 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits