دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص شگفت انگیز چای پوست پیاز
16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مزایای چای پوست پیاز چیست؟ این مقاله از دلگرم ارزش غذایی پوست پیاز و بخش فراموش شده پیاز را به شما نشان می دهد.

چای پوست پیاز چیست ؟

پیاز معمولا در آشپزی استفاده می شود و دارای طعم و عطر قوی و خاصی است. در برخی از کشورهای آسیایی، پیاز اغلب در غذاهای گرم و تند، مانند کاری و بسیاری دیگر یافت می شود..ولی بهتر است بدانید که نه تنها خود پیاز دارای ارزش غذایی فراوان است بلکه پوست آن نیز دارای خواص بسیاری است .

مواد مغذی موجود در پوست پیاز :

خصوصیتمواد مغذی موجود
انرژی166 کیلوگرم (40 کیلوکالری)
کربوهیدرات9.44 گرم
شکر4.24 گرم
فیبر غذایی1.7 گرم
چربی0.1 گرم
پروتئین1.1 گرم
تیامین (B1)0.046 میلی گرم (4٪)
ریبوفلاوین (B2)027 میلی گرم (2٪)
نیاسین (B3)0.116 میلی گرم (1٪)
پانتوتنیک اسید (B5)0.123 میلی گرم (2٪)
ویتامین (B6)12/0 گرم (9٪)
ویتامین C7.4 میلی گرم (9٪)
کلسیم23 میلی گرم (2٪)
آهن0.21 میلی گرم (2٪)
منیزیم10 میلی گرم (3 درصد)
منگنز0.129 میلی گرم (6٪)
فسفر29 میلی گرم (4٪)
پتاسیم146 میلی گرم (3 درصد)
روی0.17 میلی گرم (2٪)
آب89/11 گرم
فلوراید1،1 میکروگرم
فولات (B9)19 میکروگرم (5٪)

خواص استفاده از چای پوست پیاز


1 - خواص آنتی اکسیدانی چای پوست پیاز:

بر اساس تجزیه و تحلیل، بخش بیرونی پیاز (پوست) حاوی آنتی اکسیدان های بالایی است. نوعی ترکیب آنتی اکسیدانی که نقش مهمی را در بدن ایفا می کنند، فلاونوئید است. چای پوست پیاز دارای نوعی فلاونوئید به نام کورستین می باشد. کورستین برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن موثر است.

بنابراین مصرف چای پوست پیاز باعث محافظت بدن از بیماری های مختلف می شود و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

2 - سرعت بخشیدن به روند بهبودی:

مواد شیمیایی موجود در پوست پیاز برای بهبودی انواع بیماری ها از انواع مشکلات پوستی گرفته تا آسیب های دیگر بدن مفید است.این مواد شیمیایی از طریق کمک به بازسازی سلول ها و افزایش میزان بهبودی اندام های آسیب دیده موثر است. فرآیند بهبودی باید هر چه سریعتر انجام شود.

3 - جوانسازی پوست و بالا بردن خاصیت کشسانی:

چای پوست پیاز حاوی فیبر غذایی است که می تواند در متابولیسم بدن مفید باشد. این نوع فیبر، الاستیسیته پوست را تحریک می کند. و ظاهر پوست را جوان می کند.

4 - به بهبود آکنه کمک می کند :

همانند سایر داروهای خانگی، چای پوست پیاز، علائم آکنه را کاهش و افزایش می دهد. مصرف هر گونه چای باعث احساس آرامش و تسکین می شود. این شرایط احتمال آکنه را به عنوان یکی از علل مربوط به وضعیت روانی ذهن کاهش دهد

سایر علل آکنه عبارتند از: چربی بیش از حد پوست ، عفونت باکتریایی، رژیم غذایی نامنظم، التهاب، میزان غیر معمول هورمون و ژنتیک. چای پوست پیاز می تواند از این عوامل جلوگیری کند و همچنین به درمان بیماری های پوستی مانند کیست ، لکه های تیره ، زخم ها و التهاب پوست کمک می کند.

چای پوست پیاز

5 - پوست پیاز به مشکلات بینایی کمک می کند :

اگر مشکل و اختلال بینایی دارید، می توانید چای پوست پیاز را به عنوان جایگزین برای درمان معمول استفاده کنید. چای پوست پیاز مواد تغذیه ای لازم را برای چشم فراهم می کند. گرچه کمبود ویتامین Aو مواد دیگر، به خصوص آنتی اکسیدان ها، به کاهش خطر برخی اختلالات چشم و دژنراسیون ماکول کمک می کند، در نتیجه باعث بهبود بینایی شده و سلامت آن را کاهش می دهد.

6 - جلوگیری از زخم :

با توجه به مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، مصرف چای پوست پیاز می تواند به شما در جلوگیری از زخم معده کمک کند، البته درمان دیگر زخم ها ممکن است با مصرف چای پوست پیاز نیز امکان پذیر باشد. زخم ها معمولا توسط یک باکتری به نام Heliobacter pylori به وجود می آید. آنتی اکسیدان های موجود در چای پیاز باعث جلوگیری از رشد آن باکتری ها می شود.

در نتیجه خطر ابتلا به زخم، به ویژه زخم معده کاهش می یابد. در حال حاضر، باید دانست که Heliobacter pylori ممکن است باعث بیماری های دیگر نیز شود. مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن به نظر می رسد یکی دیگر از مزایای چای پوست پیاز می باشد.

7 - کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان :

بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه برن در سوئیس، مصرف پیاز خام (از جمله پوست) در روز، باعث افزایش 13 تا 17 درصدی تراکم مواد معدنی استخوان در موش ها می شود.

این اطلاعات نشان می دهد چای پوست پیاز ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، به طور کلی، پیاز و محصولات مشتق شده از آن، از جمله چای پوست پیاز، اثرات مثبت بر روی استخوان انسان دارند. این به دلیل وجود مواد معدنی (کلسیم، آهن، منگنز و غیره) در داخل پیاز است.

8 - از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند :

با توجه به مقدار زیادی کورستین همراه با خواص درمانی، چای پوست پیاز می تواند به حفاظت و مبارزه با بیماری های مختلف مانند آب مروارید ، فشار خون بالا و فشار خون ، تب ، آسم و سرطان سینه کمک کند.

9 -پوست پیاز یک ضد سرطان عالیست :

گزارش شده است که چای پوست پیاز همانند سایر چای ها دارای خواص ضد سرطانی است. این امر عمدتا به دلیل وجود فیتو شیمیایی (تریسیولفید، وینیل دیاتیین، سفپن و دی سولفید) های موجود در چای پوست پیاز میباشد.گفته می شود که این مواد شیمیایی دارای خواص ضد سرطانی هستند. عوامل دیگر کورستین و آنتی اکسیدان ها می توانند در چای پوست پیاز یافت شوند.

10. به عنوان عامل ضد باکتری عمل می کند :

گفته می شود داروی Phytochemical موجود در چای پوست پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است. هنگامی که شما آن را مصرف می کنید، گروهی از باکتری ها در بدن شما به زودی از بین می روند. پوست پیاز از بیماری های ناشی از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند، به عنوان مثال تپش قلب ، چرک زخم و چرک گلو ، و غیره


هیچ مشکلی در رابطه با مصرف چای پوست پیاز وجود ندارد. با این حال، پیاز به عنوان یک ماده غذایی شناخته شده است و کشت آن هزاران سال است که ادامه دارد.

divider

بیشتر بخوانید :

خواص پیاز برای سرما خوردگی و گلو درد

10 خاصیت باور نکردنی پیاز برای رفع سریع بیماری ها

فواید بی نظیر پیاز در درمان ناباروری خانم ها


کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits