دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۸ خاصیت مفید و باور نکردنی برگ های Uziza
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دانشمندان پی برده اند که برگ درخت اوزایا خواص سودمند و شگفت انگیزی دارد سعی کنید از این برگ برای برخی بیماری ها استفاده کنید

درباره برگ های Uziza چه می دانید ؟

uziza به عنوان فلفل گینه شناخته شده است ،البته طعم آن بسیار بهتر از طعم فلفل سیاه معمولی می باشد. بذر و میوه این گیاه آفریقایی نه تنها برای ادویه جات و ترشی جات به کار می رود بلکه برگ های آن نیز کیفیت بسیار بالایی برای سلامتی دارد.

مواد غذایی موجود در برگ uziza

  1. پروتئین
  2. فیبر رژیمی
  3. آلکالوئیدها
  4. استروئیدها
  5. گلیکوزید ها
  6. فلاونوئیدها
  7. گلیکوزید ها
  8. روغن ضروری
  9. تانن ها
  10. پپتیدها
  11. فنل ها

مزایای برگ uziza

18خاصیت بی نظیر برگ Uziza عبارت است از :

1 - بهبود باروری :

برگ های uziza شگفت آور است زیرا قادر به بهبود باروری در زنان و بهبود اسپرم در مردان می شود. بنابراین، افراد مبتلا به مشکل نازایی باید این داروهای طبیعی را در نظر بگیرند. می توانید برگ های uziza تازه را انتخاب کنید، برگ ها را جوشانده و به آن لیمو و عسل را اضافه کنید. بطور منظم در طول دوره باروری خود بخورید.

2 - تسکین سرفه و گلو درد :

برگ uzizaممکن است کمی تلخ باشد. با این حال، بهترین دارو برای سرفه است. به برگ های uziza آب جوش اضافه کنید، آنرا حدود 10 دقیقه بجوشانیدو در حالی که گرم است بنوشید.این جوشانده به پاک کردن گلو و ریه تنفسی کمک می کند

3 - تسکین دهنده درد :

uzizaیا برگ های فلفل سیاه نیجریه حاوی آلکالوئیدها است. آلکالوئیدها اثر مؤثری درمانی دارند , به عنوان تسکین دهنده عالی برای درد عمل می کنند. مصرفuziza برای از بین بردن درد، سردرد، درد دندان و مفاصل دردناک، راه حل مناسبی خواهد بود. همچنین در درمان درد قاعدگی نیز بسیار کارایی دارد. به علاوه، این ماده طبیعی کاملا بی خطر است.

4 - پشه ها را دور نگه می دارد.

همانطور که می دانیم، بعضی پشه ها باعث بروز بیماری های خطرناکی می شوند. نه تنها نیش های آنها باعث خارش و سوزش دارد ،بلکه باعث ایجاد بیماری های جدی مانند تب دانگ و مالاریا می شوند...

5 - جلوگیری از سرطان :

برگ های uziza عامل قوی ضد التهابی هستند. بنابراین، می تواند هر نوع التهابی را در داخل بدن آرام کند. با توجه به روند رشد سلول های سرطانی که شامل التهاب بافت ها است، برگ هایuziza می تواند رشد سلول سرطانی را مهار کند.

6 - جلوگیری از یبوست :

برگ های فلفل سیاه نیجریه حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی است. همانطور که می دانیم، فیبر رژیمی برای مشکلات گوارشی بسیار مفید است. یکی از مشکلات دستگاه گوارش یبوست می باشد. دلیل آن این است که فیبر رژیمی به طور فعال حرکت روده را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند.

خواص شگفت انگیز برگ uziza

7 - تسکین درد شکم :

همانطور که قبلا ذکر شد، مصرف برگ های uziza برای دستگاه گوارش سودمند خواهد بود. در این مورد، برگهای uziza نه تنها مشکلات هضم را برطرف میکند، بلکه موجب تسکین درد نیز می شود. این برگ ها در کاهش امراض معده در دوران قاعدگی موثر است.

8 - کاهش وزن :

فیبر رژیمی در uziza برای کاهش وزن مفید است. در این مورد مکانیزم عمل این گیاه دقیقا مانند چای سبز است.

9 - تسکین نفخ :

برگ های uziza نفخ معده را کاهش می دهد.

10 - باعث درمان اسهال می شود :

برگ های uziza برای اسهال بسیار موثر است .برگ ها به راحتی اسهال را درمان می کند درست مانند برگ درخت چای برگ های آفریقایی

سایر مزایای سلامتی برگ های uziza عبارتند از:

  1. درمان رماتیسم
  2. درمان کلسترول پایین
  3. جلوگیری از دیابت
  4. جلوگیری از فشار خون بالا
  5. بهبود پس از زایمان
  6. بهبود اشتها
  7. خلط آور
  8. اختلالات گوارشی

بیشتر مردم از برگ های این گیاه و عصاره برگ های این گیاه نوشیدنی های خوش عطری می سازند .گاهی در بعضی از مکمل های رژیمی برای استفاده از کپسول های درمانی استفاده می شود.

divider

بیشتر بخوانید :

5 مزیت باورنکردنی جویدن آدامس میخک برای دندان ها

8 خاصیت شگفت انگیز روغن کبد کوسه

حقایقی شگفت انگیز درباره سیب زمینی هندی

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits