دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
16 خاصیت داروی درمانی پودر ریشه زردچوبه

۱۶ خاصیت دارویی و درمانی زردچوبه

16 خاصیت داروی درمانی پودر ریشه زردچوبه
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
زردچوبه خاصیت و ارزش غذایی بالایی دارد در این مقاله از مجله دلگرم به درمان بسیاری از بیمارهای که با پودر زرد چوبه انجام می شود اشاره می کنیم .

تاریخچه زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک ادویه باستانی به ویژه در کشورهای آسیایی مثل هند شناخته شده است. به طور معمول برای خوش رنگ و خوش عطر شدن غذاها استفاده می شود. به علت مواد مغذی آن، بیش از اینکه یک گیاه باشد، زردچوبه با لیست طولانی از مزایای سلامتی همراه است. این تحقیقات و مطالعات متعددی ثابت کرده است که این ادویه فوق العاده عالی است و مصرف درست آن هیچگونه اثر جانبی ندارد.

پودر ریشه زردچوبه، که در واقع همان نوع زردچوبه معمولی است که در آشپزخانه استفاده می شود که در فرم پودر به کار می رود، همچنین دارای مزایای مشابه است.

خواص زرد چوبه :

1 - کنترل دیابت :

کورکومین مواد مغذی اصلی موجود در زردچوبه است و این ماده می تواند به حفظ قند خون پایدار کمک کند، بنابراین دیابت را از بین می برد. اثربخشی کورکومین برای دیابت حتی بهتر از داروهای معمول دیابت ، متفورمین است.

2 - ضد التهاب :

اگر ایبوپروفن و آسپرین به خوبی برای ضد عفونی کننده شناخته شده است، در حال حاضر شما گزینه دیگری بهتر، طبیعی تر از قرص دارید.کورکومین حتی بهتر از این دو ترکیب ضد التهابی است. به همین دلیل است که گوشت خوک در جلوگیری از انواع بیماری های مرتبط با التهاب مانند استئوآرتریت عالی است.

3 - پیشگیری از لخته شدن خون :

لخته شدن خون یکی از دلایل بیماری های قلبی است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که جریان خون توسط پلاکت هایی که در یک ناحیه از آن ایجاد شده ، از حرکت می ایستد و روی هم انباشته می شود.

4 - حفظ سلامت قلب :

با توجه به توانایی آن در جلوگیری از لخته شدن خون ، زردچوبه همزمان به سلامت قلب شما کمک می کند عامل ضد التهاب آن نیز برای قلب عالی است. با توجه به برخی مطالعات انجام شده به حیوانات، کورکومین همچنین می تواند سطح کلسترول را در بدن کاهش دهد، در نتیجه با قلب سالم تر می شود.

5 - درمان افسردگی :

به جای استفاده از داروهایی مانند Prozac هنگام استرس و افسردگی ، پودر ریشه زردچوبه را در ظرف قرص های ضد افسردگی خود قرار دهید. دارو همیشه عوارض جانبی خطرناکی را طی مصرف طولانی دارد، اما زردچوبه طبیعی و ایمن است.

6 - حس شادابی و افزایش روحیه :

بیش از درمان افسردگی، زردچوبه یک حالت تقویت کننده روحیه بسیار خوبی نیز است. طبق مطالعات انجام شده، کورکومین در زردچوبه می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد که نقش مهمی در تنظیم خلق و خوی دارد. برای به حداکثر رساندن این تابع، شما می توانید مصرف کورکومین را با اسید آمینه ترکیب کنید.

7 - جلوگیری از سرطان :

کورکومین ماده اصلی در زردچوبه است و این یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند برخی از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ را از بین ببرد. این آنتی اکسیدان همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند حفاظت بیشتری داشته باشد. مزایای سلامتی برگ های پاپایا را برای سرطان نیز در نظر بگیرید و توصیه های غذایی بیشتری برای رژیم غذایی تان ارائه دهید.

8 - تقویت کبد :

کرکومین می تواند بعنوان جایگزینی برای بعضی از داروهای مرتبط با برخی از شرایط مانند افسردگی و سطح قند خون بالا استفاده شود. مصرف کورکومین به جای مصرف دارو، بسیار ایمن تر است، زیرا طبیعی است. همچنین، در حالی که بسیاری از داروها به کبد آسیب می زنند، کورکومین اینگونه نیست.کورکومین در ریشه زردچوبه کمک می کند تا بدن با دفع سموم به عملکرد کبد کمک کند.

9 - درمان آلزایمر :

آلزایمر نوعی التهاب است و زردچوبه در خاصیت ضد التهاب بودن منحصر به فرد است استفاده از زردچوبه برای جلوگیری از آلزایمر می تواند مناسب باشد. تخریب سلول های مغزی علت اصلی آلزایمر است.پودر زرد چوبه با تحریک فعالیت عصبی مغز شما سالم را حفظ می کند، اما برای اثبات این امر، مطالعات بیشتری لازم است.

10 - تقویت سلامت پوست :

زردچوبه نیز برای پوست عالی است. اول اینکه باعث می شود پوستتان جوش نزند. اگر شما قبلا جوش داشته اید، در مورد زخم ها نگران نباشید زیرا زردچوبه می تواند آنها را بهبود ببخشد.

11 - مبارزه با چاقی :

اگر می خواهید سریعتر وزن خود را کاهش دهید از زردچوبه استفاده کنید ،زردچوبه با سرعت بخشیدن به میزان متابولیسم بدن از فرایند سوختن کالری حمایت می کند و شما را لاغرتر می کند.

12 - رفع مشکلات قاعدگی :

زردچوبه در درمان موضوعات قاعدگی مانند سکته های قلبی و نفخ موثر است. حالا شما نیازی به مکمل ندارید، فقط با پودر ریشه زرد چوبه روند قاعدگیتان را طبیعی کنید .

13 - کاهش درد آرتروز :

زردچوبه به عنوان ترکیبات ضد التهاب فراوان است؛ یکی از آنها علائم آرتریت را کاهش می دهد از جمله سفتی و درد مفصلی. با این حال، فقط به دلیل اینکه کورکومین دارای خواص ضد التهابی است، جایگزینی برای دارو نیست. شما می توانید پودر ریشه زردچوبه را در رژیم غذایی خود اضافه کنید، اضافه کردن آن به غذاهای مورد علاقه خود و یا ترکیب آن با فلفل سیاه، درمان طبیعی التهابات مفاصل است.

14 - سرعت بخشیدن به بازیابی :

نه تنها به علت خواص ضد التهابی آن، بلکه بسیاری از خواص مفید دیگر در زردچوبه نیز در بهبود سرعت بهبودی کمک می کند. اگر جراحی را تجربه کرده اید، مصرف زردچوبه می تواند به شما کمک کند تا سریعتر از داخل بهبود پیدا کنید.

15 - درمان شکستگی استخوان :

خواص ضد التهابی در کورکومین معجزه آور است. علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، کورکومین در امتداد آن خواص می تواند شکستگی های استخوانی را نیز سریعتر بهبود بخشد. خمیر زردچوبه يکی از بهترين راه ها برای کمک به درد و مناطق ملتهب مفصلی است.

16 - رهایی از سرما خوردگی و آنفلوآنزا :

زردچوبه به عنوان یک درمان سنتی برای از بین بردن سرماخوردگی و آنفولانزا در هند استفاده شده است. همچنین می توانید از روغن زردچوبه برای درمان این بیماری استفاده کنید یا حتی میتوانید از دود آن برای از بین بردن احتقان استفاده کنید . اگر شما به گزینه دیگری نیاز دارید، می توانید از ریشه زنجبیل برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارد که می تواند علائم را نیز کاهش دهد.

جدول ارزش غذایی پودر ریشه زردچوبه

این فهرست طولانی از تغذیه در پودر ریشه زردچوبه می تواند مفید باشد تا شما بتوانید بدانید چرا این گیاه فوق العاده است. تغذیه پودر ریشه زردچوبه در یک قاشق غذاخوری شامل موارد زیر است:

کربوهیدرات4.6 گرم
چربی0.2 گرم
پروتئین0.7 گرم
سدیم1.8 میلی گرم
پتاسیم141.4 میلی گرم
شکر0.2 گرم
فیبر1.5 گرم
ویتامینE 0.3 میلی گرم
کلسیم11.4 میلی گرم
آهن3.7 میلی گرم
منیزیم14.1 میلی گرم
فسفر3/0 میلی گرم
روی0.3 میلی گرم
مس0.1 میلی گرم
منگنز1.3 میلی گرم
نیاسین0.1 میلی گرم
کولین3.3 میلی گرم
بتائین0.7 میلی گرم
آب0.9 گرم

divider

بیشتر بخوانید :

فواید صابون زردچوبه برای مشکلات پوستی

فواید چای زردچوبه و رمز و راز این ادویه

ماسکی با فواید فوق العاده به کمک زردچوبه

ترجمه شده توسط :

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (6 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد | ۵ ماه پیش
سلام گوشت خوک نجس و حرام هست وخداوندمهربان شفا رادر نجاسات وحرام قرار نداده لطف اطلاعات غلط به مردم ندهید با تشکر.
0
0

hits