دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با توت هندی و فواید آن آشنا شوید

خواص بی نظیر توت هندی، نونی یا توت ساحلی

با توت هندی و فواید آن آشنا شوید
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خاصیت توت هندی : توت هندی یا میوه نونی بومی جنوب شرقی آسیا و استرلیا می‌باشد.

خواص و فواید توت هندی

توت هندی، نونی یا توت ساحلی (نام علمی: Morinda citrifolia) نام یک گونه از تیره روناسیان است. توت هندی در منطقه آسیای جنوب شرقی و استرالزی رشد می‌کند. این میوه گرمسیری در سال ۱۷۵۳ میلادی توصیف علمی شد. توت هندی گیاهی رنگزا می‌باشد.این گیاه حدوداً ۱۸ ماه بعد از کاشت بذر به بلوغ می‌رسد و میوه تولید می‌کند.

میزان تولید میوه ماهیانه ۴ تا ۸ کیلوگرم است.د‍رخت توت هندی قادر به تحمل خاک‌های شور و شرایط خشکسالی می‌باشد، از این رو در طیف گسترده‌ای از شرایط قادر به رشد است. این درخت می‌تواند تا ارتفاع ۹ متر رشد کند و دارای برگ‌های براق به رنگ سبز تیره می‌باشد.

کاشت بذر توت هندی: قبل از کاشت بذرها را به کاغذ سنباده بمالید تا پوسته بذر کمی نازک شود، مواظب باشید بذر آسیب نبیند. بذرها را به مدت یک شب در آب بخیسانید. سپس بذرها را در گلدان‌های حاوی شن و ماسه و پرلیت (یا ورمیکولیت) به عمق 12 میلی‌متر بکارید. بذر توت هندی برای جوانه زنی به دمای بالا و رطوبت نیاز دارد.

همه چیز در مورد توت هندی

 توت هندی

دمای مناسب برای جوانه زنی 38 درجه سانتی‌گراد است. برای افزایش دما می‌توانید از سیستم‌های گرمایی استفاده کنید. خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. همچنین بذرها برای جوانه زنی به مقداری نور نیاز دارند. جوانه زنی ممکن است طول بکشد. بعد از جوانه زنی دمای مناسب برای رشد گیاه 18 تا 34 درجه سانتی‌گراد است. بعد از این که نهال کمی بزرگ شد آن را به گلدان‌های بزرگ تر (حدودا 4 لیتری) منتقل کنید. نهال‌ها را به مدت 9 تا 12 ماه در گلدان نگه دارید سپس آن‌ها را به زمین منتقل کنید.

در این مدت نهال‌ها باید در معرض نور مستقیم خورشید باشند. فاصله کاشت بین نهال‌ها را 4/5 متر در نظر بگیرید. نهال توت هندی را در یک مکان با آفتاب کامل، خاک دارای زهکشی خوب و عاری از علف‌های هرز بکارید. برای نهال‌های جوان ماهی یک بار از کودهای متعادل NPK مانند 14-14-14 یا 16-16-16 استفاده کنید. کود را طبق دستورالعمل مصرف نمایید.

 توت هندی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits