دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی
225
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انار پخته آنتی بیوتیک قوی است که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مثل گلودرد ، گوش درد ، برونشیت مزمن و عفونت ریه ها رو درمان میکند .

خواص انار پخته شده برای سرماخوردگی

خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی) انار ۳ برابر چای سبزاست وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابر استرس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها می باشد .
انار پخته جلوی مسدود شدن رگ ها و درنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند .و مانع از چسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گردد یعنی چربی خون و درنتیجه فشارخون را کاهش می دهد .
انار به زیبایی پوست کمک کرده و از سرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند) چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآور است و کلیه را فعال کرده و بی نظمی واختلال درآن را کاهش می دهد .

انار پخته بیماری های عفونی را از بدن دور می کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است. ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود ۵ سال جوان تر به نظربیاید .

مخلوط انار پخته و عسل وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می کند .
فایده دیگر مختص به زنان باردارو یائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی و زایمان زودرس جلوگیری می کند و همچنین باعث کاهش استرس و تشویش در زنان یائسه میشود مورد آخر این است که انار در کاهش وزن هم می تواند مؤثر باشد . چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

خاصیت انار پخته

خواص انار پخته شده در طب سنتی

طرز تهیه انار پخته برای سرماخوردگی

طرز پخت و تهیه انار پخته این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد انار را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

درمان سرفه و گلو درد با انار پخته (دمنوش انار)

یک انار پخته می‌تواند حتی فضای اتاق شما را مثل اسپند ضد عفونی کند! اگر سرما خورده‌اید و مدام سرفه می‌کنید؛ دو راه دارید؛ یا از انار پخته استفاده کنید یا دمنوش انار بخورید. کدام دمنوش قوی تر از آب انار و گلپر؟
انار پخته با آنتی اکسیدان های فراوانش می‌تواند با عفونت های ویروسی از جمله گلودرد مقابله کند. دمنوش انار ضد سرطان است و ۳ برابر چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد که وظیفه آن مقابله با سرطان و استرس است.

می‌توانید از دمنوش انار پخته در کنار سایر دمنوش های گیاهی مثل زرشک، لیمو، عسل و آویشن استفاده کنید

خواص انار و انار پخته برای درمان بیماریها

به گفته پزشکان انار برای حفظ گردش خون بسیار مفید است. همچنین خوردن این میوه برای به دست آوردن دوباره انرژی بدن کسانی که از بیماری طولانی مدت برخاستند بسیار توصیه می شود.
از دیگر خواص درمانی این میوه نیز می توان به بهبود مشکلات قلبی، اختلالات معده، انواع سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتروز، کم خونی و دیابت نیز اشاره کرد. همچنین از زمان های قدیم از پوست این میوه برای تمیز کردن دندان ها نیز استفاده شده است.
به علاوه آب آن برای درمان گلو درد بسیار مفید می باشد.
با توجه به یک مطالعه تحقیقاتی که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است انار سر شار از آنتی اکسیدان است که می تواند از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری کند.
انار دارای فواید شگفت انگیز زیادی است که می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد و از آن لذت برد. مصرف شربت انار برای درمان آسیب های غضروف و محافظت نوزادان از آسیب های مغزی در طول تولد بسیار مفید می باشد. این دو دلیل مهم باعث شده است که انار از زمان های قدیم به میوه شگفت انگیز شهرت بگیرد.

انار و هزارویک مزیت آن

فواید انار برای بدن

۱. فواید انار برای اختلالات معده

از پوست و برگ انار برای درمان اختلالات معده و یا اسهال ناشی از هر نوع مشکلات گوارشی استفاده می شود. همچنین از دمنوش برگ این میوه برای درمان مشگلات گوارشی نیز استفاده می شود. آب انار نیز برای بهبود اسهال خونی و وبا بسیار مفید است.

۲. خاصیت انار در مشکلات قلبی

مصرف منظم آب انار باعث بهبود گردش خون می شود به همین علت می تواند خطر حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش دهد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار باعث محافظت بدن در برابر کلسترول بد می شود و همچنین از لخته شدن خون نیز جلوگیری می کند.

۳. خاصیت انار در مقابله با سرطان

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فلانوئید می باشد. این فلانوئید های شناخته شده در مقابله با رادیکال های مختلف سرطان بسیار موثر هستند. نوشیدن آب انار برای افرادی که در معرض ابتلا به سرطان های پروستات و سینه هستند بسیار موثر می باشد و خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین مصرف منظم آب انار سطح psa بدن را کاهش می دهد و به بدن در برابر مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند.

۴. خاصیت انار در مراقبت از دندان ها

آب انار دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی می باشد و دهان و دندان ها را در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند و اثرات پلاک دندان ها را نیز کاهش می دهد.

۵. خاصیت انار در درمان آرتروز

خوردن انار باعث ضخیم شدن و سخت شدن دیواره های شریانی در غضروف و مفاصل می شود و در نتیجه کاهش بیماری های آترواسکلروز و آرتروز را در بر خواهد داشت. همچنین انار می تواند از ایجاد آنزیم هایی که باعث شکستن بافت های همبند در بدن هستند جلوگیری کند.

حتماً بخوانید:
50 خاصیت دارویی فوق العاده انار

50 خاصیت دارویی فوق العاده انار

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند…

۶. خاصیت انار در کم خونی

مصرف این میوه باعث بهبود گردش خون سالم در بدن می شود و در نتیجه آهن موجود در انار باعث کاهش کم خونی در بدن شده و از سرگیجه، خستگی، ضعف و کاهش شنوایی ناشی از کم خونی جلوگیری می کند.

۷. خاصیت انار در بهبود دیابت

نوشیدن آب انار در افراد مبتلا به دیابت می تواند باعث بهبود بیماری آنها شود و همچنین با کاهش انقباض شریان ها می تواند ابتلا به بیماری های قلبی را نیز مهار کند.

دیگر خواص انار

با گذشت زمان و مطالعه بر روی این میوه اهمیت مصرف آن بیش از پیش برملا شد به طوری که محققان دریافتند از دیگر خاصیت های مصرف این میوه کاهش احتمال تولد کودکان نارس و تولد کودکانی با وزن کم می باشد.
همچنین مصرف انار رشد بیماری آلزایمر را در بین سالمندان کاهش می دهد. از دیگر مزایای انار پخته بهبود مشکلات سنین بالا مانند چین و چروک و پیری زودرس می باشد و به غیر از آن می تواند بر افسردگی زنان پس از دوران یائسگی نیز غلبه کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (225 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زهرا | ۳ سال پیش
ایا برای عفونت همیشگی گلو وگوش جواب میده
1
19
فسقلی | ۳ سال پیش
من امتحان کردم واقعا خوب بود هم مزه اش هم معجزه اش
1
24
ناشناس | ۴ سال پیش
چه فعل وانفعالی در پخت انار صورت میگیرد که خواص انتی اکسیدانی انار را افزایش میدهد؟
5
15
arzou86 | ۵ سال پیش
خیلی تلخ میشه موقع پختن
11
21

hits