دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
20 خاصیت شگفت انگیز مصرف سیر خام

خاصیت خوردن سیر خام

20 خاصیت شگفت انگیز مصرف سیر خام
90
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خوردن سیر خام: 20 مورد از مهمترین خواص سیر خام برای سلامتی، پوست و مو : خواص و فواید مصرف سیر و برخی از هزاران فایده مصرف این گیاه منفور و دوست داشتنی (سیر) را اگر بدانید هرگر از مصرف آن غافل نخواهید شد.

20 خاصیت معجزه آسای مصرف سیر تازه و خام

خواص و فواید سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید اما در برخی موارد هم باید در مصرف سیر احتیاط کنید.

خواص سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید.برای دانستن بیشتر خواص سیر با دلگرم همراه باشید.

سیر حاوی چه موادی است؟

  • به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.
  • از سالهای دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می شده است. سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.
  • خوردن سیر مجاری تنفس و خون را پاک می کند و با این کار از شدت و زحمت تنگ نفس کاسته و گاهی موجب درمان آن می شود.
  • بعضی از انواع سل ریوی را معالجه می کند مخصوصا وقتی که با شیر ممزوج شود، زیرا در این صورت اثر قابل توجهی در کشتن میکرب کوخ دارد (میکرب سل).
  • سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده ها را از عفونتها پاک می کند به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است.

چند نوع سیر وجود دارد :

  • سیر آمریکایی بنام Greole نامیده می شود . این نوع سیر دارای پوست سفید بوده و از انواع دیگر قوی تر است .
  • سیر تاهیتی که از بقیه درشت تر است و گاهی قطر آم به 8 سانتیمتر می رسد .

حضرت محمد (ص) برای سیر 70 خاصیت مختلف قائل شده اند و می فرمایند : از سبزی سیر تا می توانید استفاده کنید زیرا سیر دوای هفتاد درد است اما آنکس که سیر و پیاز خورده به مسجد نیاید و به مردم نزدیک نشود .

خواص خوردن سیر خام

ترکیبات شیمیایی سیر

سیر دارای ترکیبات گوگردی می باشد که خاصیت ضد عفونی کننده میکرب کشی و جرم کشی باین گیاه می دهد .سیر همچنین دارای مواید بنام آلیسین ، آلیساتین می باشد که میکرب های حصبه و پاراتیفوئید را از بین می برد.

خواص و فواید درمانی ثابت شده سیر

  1. فشار خون بالا – بعضی تحقیقات نشان می دهند که سیر می تواند میزان فاشر خون را بین 7 تا 8 درصد کاهش دهد.
  2. تصلب شریان – بنظر می رسد که سیر به کاهش تصلب شریان ها می تواند کمک نماید.
  3. سرطان ها – خوردن سیر می تواند فوایدی در رابطه با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون، راست روده و معده داشته باشد. با اینحال بنظر نمی رسد که مکمل های سیر دار و قرص های سیر همچین اثری داشته باشند. برای این منظور مصرف هفتگی 3.5 تا 29 گرم در هفته توصیه می شود.
  4. گزش کنه – مصرف بالای سیر بنظر می رسد که گزش کنه را کاهش می دهد.
  5. عفونت قارچی – ژل های تهیه شده از سیر می توانند به بهبود عفونت های قارچی کمک نمایند.
  6. بیماری هایی که سیر عموما در آنها بی تاثیر است: دیابت – بنظر نمی رسد که مصرف سیر تاثیری در درمان قند خون بالا داشته باشد.
  7. درمان هیلوباکتر – هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر باعث کاهش این باکتری شده بود، ولی در عمل چنین چیزی مشاهده نشد.
  8. کلسترول بالا – تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام شده است، با اینحال نتایج در این مورد مختلف است.
  9. سرطان سینه – مصرف سیر بنظر نمی رسد خطر سرطان سینه را کاهش دهد.
  10. سرطان ریه – بنظر نمی رسد که سیر تاثیری برروی سرطان سینه داشته باشد.
  11. سیر دارای دو ترکیب مهم به نام‌های آلیسین و دی‌آلیل‌ دی‌سولفید می‌باشد که خواص درمانی دارند.
  12. اگر هر روز صبح در حالت ناشتا به طور مرتب سیر مصرف کنید به طبیعی‌ترین شکل ممکن عمر طولانی همراه با سلامتی و تندرستی خواهید داشت. اگر از بوی آن خوشتان نمی‌آید و یا معده‌ی حساسی دارید می‌توانید از مکمل‌های غذایی سیر که به صورت قرص در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنید.
  13. باید بدانید که گذاشتن سیر روی دندانی که درد می‌کند باعث تسکین آن می‌شود.
  14. شما می‌توانید از این گیاه استفاده‌ی موضعی نیز بکنید و آن را به صورت مرهم برای تسکین جای نیش برخی از حشرات موذی و یا برای خلاص شدن از شر زگیل استفاده کنید.
  15. برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست‌کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید. مصرف آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.
  16. اگر از روماتیسم رنج می‌برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.
  17. اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.
  18. برای فراموشی و مشکلات حافظه یک کیلوگرم سیر را پوست‌کنده و ریزریز کنید. سپس آن‌ها را با آب 24 عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت 24 روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چای‌خوری از این ترکیب را بنوشید.
  19. برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.
  20. برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، یک تا 2 حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.

خواص خوردن سیر خام

همچنین بخوانید:

تعبیر خواب سیر : دیدن سیر در خواب نشانه چیست ؟

راهکارهایی برای استفاده از پیاز و سیر جوانه زده

خواص خوردن سیر و عسل ناشتا و تاثیر آن بر لاغری

عوارض جانبی مصرف سیر

  • مصرف سیر خوراکی برای عموم مردم مطمئن و ایمن می باشد. سیر می تواند باعث بوی بد دهان، احساس سوزش در دهان و یا معده، سوزش معده، بادشکم، تهوع و استفراغ، بوی بد بدن و اسهال شود. این عوارض جانبی عموما در مصرف سیر خام بیشتر می باشد. همچنین سیر می تواند خطر خونریزی را نیز افزایش دهد. آسم و سایر واکنش های آلرژیکی نیز در افرادیکه سیر مصرف می کنند ممکن می باشد.
  • زمانیکه سیر برروی پوست استفاده می گردد، عموما می تواند خطرناک باشد. سیر می تواند باعث آسیب دیدن پوست به شکل سوختگی شود.
  • مصرف سیر در باردرای زمانیکه در مقادیر درست مصرف شود، عموما بی خطر می باشد. سیر عموما زمانیکه در مقادیر درمانی مصرف می شود، در دوران باردرای پر خطر می باشد.
  • سیر با آنکه خواص بسیاری درد باید بحد اعتدال مصرف شود زیرا استفاده زیاد از آن در بعضی اشخاص موجب سردرد ، ضعف نیروی جنسی ، ضعف چشم و عوارض بواسیر می شود . سی برای آنهائیکه اسهال دارند مضر است .
  • آنهائیکه معده ضعیف دارند و بطور کلی سیستم هاضمه آنها ضعیف است نباید در خوردن سیر افراط کنند.
  • کسانیکه یبوست دارند نباید سیر بخورند و برای رفع مضرات آن سیر را باید با آب و نمک پخته و کمی بان روغن بادام یا کرده اضافه کنید تا مضر نباشد .
  • اشخاصی که گرم مزاج هستند اگر می خواهند سیر بخورند طبق توصیه ابن سینا حکیم ایرانی باید سیر را بپزند یا از سیر ترشی استفاده کنند .
  • برای پختن سیر پس از پوست کندن آنرا بمدت سه دقیقه بخار دهید . اشخاصی که دارای فشار خون پائین هستند نیز نباید سیر بخورند و همینطور کسانیکه آلرژی دارند نباید از سیر استفاده کنند.

خواص خوردن سیر خام

تداخلات دارویی در مصرف سیر

مصرف سیر با داروی ایزونیازید (Nydrazid, INH)، داروهای درمان اچ ای وی و ایدز و داروی ساکوییناویر (Fortovase, Invirase) ممنوع می باشد. سیر می تواند تداخلی معمولی با داروهای پیشگیری از باردرای، سیکلوسپورین، داروهایی که توسط کبد تغییر می یابند، داروهای ضد پلاکت و ضد انعقاد خون و وارفارین داشته باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (90 رای)  

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مرتضی | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید.میخاستم بدونم تب سیر گرمه یاسرد..لطفا جواب بدید ممنونم
0
0
جواد | ۵ سال پیش
بسیار کامل بود از شما سپاسگذارم
0
0
نیما | ۵ سال پیش
راستش من متوجه نشدم
سیر ضعف جنسی میاره یا باعث افزایش میل جنسی میشه ؟؟؟
توی بعضی سایت ها نوشته باعث افزایش میل جنسی میشه ولی توی بعضی از سایت ها و اینجا نوشته باعث ضعف جنسی میشه....کدومش درست هست ؟؟
0
0
پاسخ ها:
حمید | ۵ سال پیش
اینا همش کشکه .
0
0
Ali | ۴ سال پیش
به شدت روی نعوظ تاثیر مثبت داره. یک ویاگرای طبیعی است. تجربه کردم
0
0
لیلا | ۷ سال پیش
وقتی قورت بدی اصلا بو نداره .میتونی خرد کنی قورت بدی .من که میخورم هیشکی متوجه نمیشه فقط دقایق اول که خوردی خودت متوجه میشی بعد کاملا بوش از بین میره .اگه هندونه یا تره خوردن رو بخوری حتی اگه بجوی هم بوش نمی مونه.ممنون از دلگرم
0
1
بهتاش | ۷ سال پیش
ما تو رشت زندگی میکنیم . قبلا ساکن رشت نبودیم از وقتی که اومدیم رشت سیرجزوی از وعده غذای شده حتی نان سیر هم در فست فود های رشت پخت میشه به عنوان پیش غذا خیلی هم خوشمزه هستش . ما یه دوستی داریم در یکی از روستا های اطراف رشت که در باغچه خودش همه چیرو پرورش میدهد و اورگانیک مصرف میکند و سیر جزو غذای اصلیش هستش 78 سالشه هیچ مریضی نداره شبانه روز ورزش میکنه و غذای سالم مصرف میکنه . نمونه یک ادم سالم هستش . با اینکخ 78 سالشه مثل آدم های 30 ساله هستش
0
1
زینب | ۷ سال پیش
پدر بزرگم 93 سالش بود،همیشه سیر می خورد . نهار وشام،تنش سالم بود و سرحال و شاد.ما میگفتیم تا 120 سال عمر میکنه که متاسفانه بر اثر تصادف فوت میکنه.ولی اگر زنده بود راحت 120 سال عمر میکرد.راز سلامتی و شادیش فقط و فقط سیر بود که همیشه میخورد.
0
1

hits