دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیبایی از سر تا پا با روغن نارگیل
11
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زیبایی از سر تا پا با روغن نارگیل-برطرف کننده فر مو-کرم زیر چشم-نرم کننده کوتیکول-برق لب-ماسک مو-روغن نارگیل و مراقبت از پوست

زیبایی از سر تا پا با روغن نارگیل ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روغن نارگیل

زیبایی از سر تا پا با روغن نارگیل

روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است یک مرطوب کننده عالی به شما می رود .این روغن بهتر از بقیه روغن های گیاهی در مو نفوذ می کند و البته عطر خیلی خوبی دارد.
در اینجا قصد داریم موارد متعدد وبی شمار مهارت های زیبا کننده روغن نارگیل را به شما نشان دهیم. این ترفند ها در خانه بر روی پوست ، مو و بدن قابل استفاده است. تنها ماده مورد نیاز شما یک شیشه روغن نارگیل اصل وخالص است .

روغن نارگیل و مراقبت از مو:

روغن نارگیل یکی از بهترین تغذیه‌های طبیعی برای موهاست. روغن نارگیل به رشد طبیعی موها کمک کرده و ظاهری درخشان به آنها می‌دهد. ماساژ مداوم سر با روغن نارگیل، پوست سر را از شوره، شپش و تخم شپش پاک می‌کند، حتی اگر پوست سرتان خشک باشد.

روغن نارگیل به طور گسترده در هندوستان بعنوان یک ماده مهم برای مراقبت از موها استفاده می‌شود. اکثر افراد در این کشور روغن نارگیل را هر بار بعد از حمام به موهای خود می‌زنند.

روغن نارگیل نرم‌کننده و حالت‌دهنده‌ای فوق‌العاده است که به رشد مجدد موهای آسیب‌دیده کمک می‌مند. همچنین پروتئین‌های لازم برای تغذیه موهای آسیب‌دیده را فراهم می‌کند. درنتیجه بعنوان روغن مخصوص مراقبت از مو در بسیاری از برندهای شامپوهای حالت‌دهنده و نرم‌کننده و ضدشوره استفاده می‌شود. روغن نارگیل معمولاً به صورت موضعی برای مراقبت از مو استفاده می‌شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل و مراقبت از پوست:

روغن نارگیل یک روغن عالی برای ماساژ پوست به شمار می‌رود. این روغن بعنوان یک مرطوب‌کننده روی همه انواع پوست ازجمله پوست‌های خشک تاثیری عالی دارد. فواید روغن نارگیل روی پوست با روغن معدنی قابل‌مقایسه است. اما برخلاف روغن معدنی، احتمال بروز عوارض‌جانبی روی پوست وجود ندارد.

درنتیجه می‌توان گفت روغن نارگیل محلولی قابل‌اعتماد برای پیشگیری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست است. همچنین ایجاد چین و چروک و شُل‌شدگی پوست که در اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود را به تاخیر می‌اندازد. روغن نارگیل همچنین به درمان بسیاری مشکلات پوستی ازجمله پسوریازیس، درماتیت (آماس پوست)، اگزما و عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

درنتیجه، روغن نارگیل ترکیب اصلی بسیاری از محصولاتی پوستی مثل صابون، لوسیون‌ها، کرم‌ها و از این قبیل را در خود دارد. روغن نارگیل بخاطر خواص آنتی‌اکسیدانه خود، به پیشگیری از پیری زودرس و بیماری‌های مربوط به پیری کمک می‌کند.


ماسک مو

روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت خامه ای و جامد است، و زمانی که در دمای 76 درجه فارنهایت حرارت داده میشود به صورت مایع درمی آید. وقتی به حمام میروید میتوانید ظرف حاوی روغن نارگیل را زیر آب گرم بگیرید

تا روغن نارگیل به حالت مایع درآید، سپس، بعد از اینکه شامپو زدید مقدار قابل توجهی روغن نارگیل را به موهای خیس خود بزنید و از بالا تا پایین مو بکشید. اجازه دهید 5 دقیقه روی موها بماند تا رطوبت و درخشش به موها بازگردد.

روغن بدن

روغن نارگیل در شکل جامد خود چون حالتی خامه ای دارد یک مرطوب کننده ی سبک عالی برای استفاده در سراسر بدن است. بعد از حمام مقداری روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید گرمای پوستتان باعث میشود روغن در پوست ذوب شود.

بعد از مالیدن آن روی پوست بوی آن نیز روی پوست میماند. میتوانید چند قطره نعنا یا روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید تا ترکیبی کامل برای ماساژ شود.

برق لب

لب ترک خورده نیاز به رطوبت مضاعف دارد و اینجاست که روغن نارگیل بسیار کارساز است. میتوانید مقداری از روغن نارگیل را درون ظرف نگه دارنده لنز قرار دهید و در کیف خود قرار دهید با این کار در طول روز هر زمان لب ها خشک شد میتوانید مقداری از آن را روی محل خشک شده بمالید.

روغن نارگیل
نرم کننده کوتیکول

پایین ناخن ها گاهی خشک و پوست پوست است، که باعث زخمی شدن این منطقه میشود. میتوانید از همان راهی که برای برطرف کردن خشکی لبها استفاده کردید استفاده کنید تا دیگر این مشکل را نداشته باشید. با سر انگشت مقداری از روغن نارگیل را به پایین همه ناخن های دست بمالید و اجازه دهید جذب پوست شود. روغن نارگیل ناخن ها را تقویت میکند و پوست پایین آنها را مرطوب نگه میدارد، این کار باعث میشود دستها جوان بمانند.

کرم زیر چشم

پوست زیر چشم نازک و ظریف است، به همین دلیل مستعد به ایجاد خطوط، پف، و دایره های سیاه است. اگر دوست ندارید پول زیادی پای کرم های گران قیمت چشم بپردازید میتواندی آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

کافیست مقداری از روغن نارگیل را قبل از مالیدن به زیر چشم بین دو انگشت خود نگه دارید تا گرم شود، سپس میتوانید از آن در زیر چشم خود استفاده کنید.

برطرف کننده فر مو

به اندازه ی یک نخود از روغن نارگیل را بین دو انگشت خود نگه دارید تا گرم شود، و سپس به پایین تا بالای موی خد بمالید تا در کل روز از فر خوردن موی خود در امان باشید. اگر موی ضخیم و درشتی دارید میتوانید روغن را از میانه مو به بالا بمالید تا تاثیر ضد فر خوردگی آن را بیشتر حس کنید. همچنین این کار به مو درخشش و صافی بیشتری اضافه میکند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits