دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص لایه داخلی گردو
193
زمان مطالعه: 8 دقیقه
خوردن پوسته های خشک داخل گردو کمک فراوانی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند می کند.

فایده پوسته‌های خشک داخل گردو چیست؟

بر اساس طب سنتی میوه گردو دارای خواص متعدد برای حفظ سلامتی انسان است یکی از بهترین خواص آن تنظیم قند خون است.گفتنی است پوسته های خشک داخل گردو که در کناره های مغز گردو وجود دارد یکی از منابع با ارزش برای جلوگیری از افزایش قند خون است اما متاسفانه اکثر افراد آن را به عنوان ضایعات دور می ریزد.بررسی ها نشان می دهند که خوردن این پوسته های خشک نیز کمک فراوانی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند می شود. با دلگرم همراه شوید.

خواص بی نظیر پره های داخل گردو

نام گردو به هر گونه درخت از رده Juglans که به خانواده گردوها یا Juglandaceae تعلق دارد اطلاق می شود. آنها درختانی برگریز هستند به ارتفاع 45-10 متر، با برگهای شانه ای به طول 90-20 سانتیمتر، تعداد 25-5 برگچه و جوانه ها دارای درونه حفره دار هستند که این ویژگی در همه (Pterocarya) Wingnut مشترک است بجز گردوهای آمریکایی (Carya) در همین خانواده. شاید معروف ترین اعضای این رده گردوی سیاه (Juglans nigra) متعلق به شرق آمریکای شمالی و گردوی ایرانی یا معمولی (Juglans regia) که بومی بالکان در جنوب شرقی اروپا، مرکز و جنوب غربی آسیا تا هیمالایا و جنوب غربی چین است، باشد. گردوی معمولی را درآمریکا اغلب ولی به صورت نادرست گردوی انگلیسی می نامند. (این گونه بومی انگلیسی نیست.

پوسته (پره) خشک داخل گردو

اثرات درمانی پوست خشک داخل گردو

1 - درمان ورم روده و معده

۱۵ تا ۲۰ گرم پوست خشک گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ورم معده و روده به به عنوان کرم کش ۳ فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید.

2 - درمان خستگی

دم کرده ۵۰ گرم پوست خشک گردو در یک لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می‌کند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود.

3 - درمان ورم لثه ولوزه

دم کرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق کنید و آنرا غرغره کنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود.

4 - درمان کم خونی

جوشانده برگ یا پوست سبزگردو برابر تجویز فوق، درمان کم خونی و ضعف است. ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید. گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.

5 - درمان دل پیچه

گردو و پوست خشک آن مسکن دل پیچه‌است.

6 - تقویت و تحریک نیروی جنسی

اگر از گردو و عسل مربا درست کنید برای اشخاص لاغر و تقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است. مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می‌کند.

7 - درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا

خوردن گردو همراه با پوست خشک آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است. خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است. کسانیکه ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید از آن پرهیز کنند.

8 - مقوی حواس و مغز

گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.

9 - درمان لثه

اگر پوست تازه گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می‌کند. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است. ۵۰ گرم پوست خشک گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دقیقه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم‌ ها و التیام آنها بسیار مفید است.

10 - ترشحات زنانه

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است. جوشانده برگ درخت گردو برای درمان کننده سر درد، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است. اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

چون گردو دارای مس می‌باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط کرد و از پنج عدد در روز بیشترمصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آور است.

انواع گردو

گونه های مختلف گردو

میوه گردو (جوز) بر پایه ویژگیهایی چون نازکی پوست ،یا دشواری بیرون آوردن مغز از پوسته و ریزی و درشتی آن در جاهای گوناگون خراسان نامهای مختلفی به خود گرفته است .

1 - کاغذی / خوره خورده

بهترین و مرغوب ترین گونه گردوست. با پوستی نازک که با دست هم می شکند. مغز سفید و به آسانی بیرون می آید. مغز این گردو از همه گرانتر است. این نام در بسیاری از مناطق ایران و خراسان متداول است.

2 - نَرمَک /مَته گِرد

پوستش از کاغذی سخت تر و دارای مغزی سفید است که به آسانی بیرون می آید.

3 - سوزنی /کِلویی /جوالدوزی

پوستی نسبتاً سخت دارد و پس از شکستن مغز آن به سادگی از پوسته جدا نمی شود. و برای بیرون آوردن آن باید از جوالدوز استفاده کرد.

حتماً بخوانید:
خواص پوست سبز گردو | ۶ خاصیت شگفت انگیز پوست گردو برای سلامتی

خواص پوست سبز گردو | ۶ خاصیت شگفت انگیز پوست گردو برای سلامتی

فواید پوست گردو برای سلامتی : پوست چوبی گردو و پوست سبز گردو کاربرد‌های بسیاری دارند. از جمله خواص پوست گردو لایه برداری پوست، ضدعفونی دهان و لثه،…

4 - معمولی / چینگ بلند

گردویی است با نوک تیز و مغز پر و خطهایی روی مغزش که به چشم می خورد.

5 - شِگَلو / قِق

گردویی است ریز و گرد.

6 - دَست رو نَشو

گردویی است که مغز آن خاکستری رنگ است. گونه ای نایاب و در حال نابودی است . باید یاد آور شد که از چندین دهه پیش گونه ای درخت گردوی به اصطلاح خارجی کاشته می شود که زود به بار می نشیند و به خاطر سود آوریش همه به آن روی آورده اند؛ اما جنس گردوی آن چندان مرغوب نیست .در حالیکه گردوی بومی ایران در 7 سالگی به بار می نشیند و عمر آن به بیش از چند صد سال می رسد.

فایده های پوست خشک داخل گردو

تهیه مغز گردو یکی از اهداف اصلی کاشت گردوست

خوراک: مغز گردو کاربردهای خوراکی مختلفی به صورت خام و پخته ، تنها و آمیخته با سایر غذاها دارد. گردو به علت فسفری که دارد همراه با پنیر خورده می شود. در کشورهای اروپایی ؛ بویژه فرانسه کاخانجات پنیر سازی ، پنیرهای مخلوط با گردو را به بازار عرضه می کنند.در برخی کشورها مثل آلمان نانهایی که گردو در خمیر آن مخلوط شده است تهیه می شود. در برخی روستاهای خراسان نیز مغز گردو را می سایند و سپس با خمیر برای تهیه نان بخصوص برای تهیه فطیر افطار ماه رمضان مخلوط می کنند.

روغن: از مغز گردو روغن تهیه می شود که هم به صورت خوراکی و هم به صورت داروهای سنتی به کار می رود. روغن گردو در کارهای صنعتی و هنری نیز کاربرد دارد .

خواص داروئی پوست خشک داخل گردو

گردو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است روغن گردو که از قدیم برای پختن غذاها از آن استفاده می شد است روغنی است به رنگ زرد روشن که دارای طعم مطبوع و ملایم است و باسانی تند (اکسیده ) می شود.

  1. گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است
  2. گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است
  3. گردو مسکن دل پیچه است
  4. مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند
  5. خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند
  6. پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است
  7. گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است
  8. اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند
  9. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است
  10. 50 گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام آنها بسیار مفید است .
  11. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است
  12. جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است
  13. شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد
  14. قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهو ه ای به مو می دهد .
  15. برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.
  16. اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (193 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits