دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه انواع سس برای انواع پیتزا و سوخاری
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
طرز تهیه سس های مختلف معمولاً بسیار ساده بوده و به راحتی در زمان کوتاه می توانید آن را تهیه کنید. در ادامه به معرفی و طرز تهیه انواع سس پرداخته ایم.

پیتزا و سوخاری را با چه سس هایی بخوریم؟

سس ها جز محبوب ترین چاشنی ها محسوب می شوند. تمام غذاهای فست فودی از جمله پیتزا و سوخاری را می توانید با انواع سس نوش جان کنید. سس ها تنوع بسیار بالایی دارند. برخی از انواع سس در برخی مناطق محبوب تر هستند. در این مطلب قصد داریم به طرز تهیه انواع سس پیتزا و سوخاری بپردازیم. اگر شما نیز نمی توانید غذای مورد علاقه‌تان را بدون سس های خوشمزه تصور کنید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

طرز تهیه انواع سس

به طور کلی می توان گفت طرز تهیه سس های مختلف معمولاً بسیار ساده بوده و به راحتی در زمان کوتاه می توانید آن را تهیه کنید. در ادامه به معرفی و طرز تهیه انواع سس پرداخته ایم.

طرز تهیه دیپ چدار

سس دیپ چدار یکی از پرطرفدارترین سس هایی است که در کنار غذاهای مختلف مانند سیب زمینی، چیپس، انواع ساندویچ، پیتزا و سوخاری سرو می شود. دیپ ها در واقع سس نیستند. اما در خیلی اوقات با نام سس شناخته می شوند. به طور مثال به دیپ چدار، سس چدار یا سس پنیری نیز گفته می شود. این سس بسیار خوشمزه بوده و طعم پنیری آن در کنار غذا بسیار دلچسب خواهد بود.

طرز تهیه دیپ چدار

مواد لازم برای تهیه سس دیپ چدار

شیر یک و نیم پیمانه پنیر پارمسان ربع پیمانه پنیر چدار رنده شده یک و ربع پیمانه آرد دو قاشق غذاخوری پودر پیاز نصف یک قاشق چایخوری کره یک قالب کوچک فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل تهیه سس دیپ چدار

برای تهیه سس دیپ چدار ابتدا باید کره را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. سپس آرد را به کره بیفزایید. حال ترکیب آرد و کره را دائماً هم بزنید تا به تابه نچسبد و به اصطلاح ته نگیرد. سپس باید شیر را به این ترکیب اضافه کنید. شیر را نیز کم کم اضافه کرده و همزمان هم بزنید. در مرحلۀ بعدی باید ادویه ها را نیز اضافه کنید. بنابراین نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز و پودر سیر را نیز روی مواد ریخته و هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. حال باید اجازه دهید تا سس غلیظ شود. البته توجه داشته باشید که دائماً باید در این زمان آن را هم بزنید. زیرا ترکیب شیر و آرد خیلی زود سفت می شود. پس از غلیظ شدن سس نوبت به افزودن پنیر چدار رنده شده و پنیر پارمسان می رسد. لازم به ذکر است زمانی که سس را از روی حرارت برداشتید و به غلطت مطلوبی نیز رسید، باید پنیرها را اضافه کنید.

به همین راحتی دیپ چدار شما آماده است. این سس را می توانید با سوخاری، انواع ساندویچ و پیتزا نوش جان کنید.

طرز تهیه انواع سس برای انواع پیتزا و سوخاری

طرز تهیه سس سیر

سس سیر یکی دیگر از انواع سس است که می توانید همراه با غذاهای فست فودی مخصوصاً سوخاری میل کنید. سس سیر برای علاقه مندان به طعم سیر یک انتخاب جذاب است. برخی از رستوران ها مانند تمام شعب سرزمین سوخاری سس سیر را به همراه انواع سوخاری سرو می کنند. البته سس های دیگری نیز در کنار غذا قرار می دهند تا انتخاب بیشتری وجود داشته باشد.

مواد اولیه برای تهیه سس سیر

سیر متوسط 3 عدد آبلیمو ¼ پیمانه نمک 1 قاشق چاخوری روعن زیتون 2 پیمانه

مراحل تهیه سس سیر

برای درست کردن سس سیر ابتدا باید سیرها را پوره کنید. برای این کار سیر را شسته و حبه کنید. سپس آن ها را به همراه مقدار مناسب نمک داخل دستگاه غذاساز قرار دهید. پس از آن که سیرها به خوبی پوره شدند یک پیمانه روغن زیتون به آن بیفزایید. پس از افزودن روغن 1 قاشق چای‌خوری آبلیمو نیز روی آن بریزید. حال اجازه دهید روغن زیتون، آبلیمو و سیر به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس کم کم در حالی که غذاساز روشن است مابقی روغن زیتون را اضافه کنید تا زمانی که سس به غلظت مناسب برسد. به همین راحتی سس سیر آماده است.

این سس را می توانید تا 7 روز درون یخچال نگهداری کنید. سس سیر در کنار غذاهایی مانند مرغ و فیله سوخاری و همچنین انواع ساندویچ ها سرو می شود. لازم به ذکر است که از روغن کانولا نیز می توانید به جای روغن زیتون نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سس چیلی

سس چیلی یکی از بهترین چاشنی ها در کنار سوخاری و پیتزا به شمار می رود. این سس جذاب و خوشمزه را نیز به راحتی در زمان کم می توانید تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه این سس را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

مواد اولیه برای تهیه سس چیلی

پودر چیلی یا فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری شکر ½ پیمانه سس سویا 1 قاشق غذاخوری سیر رنده شده 3 قاشق غذاخوری نمک ¼ قاشق چاخوری آرد 1 قاشق غذاخوری پوره فلفل قرمز 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب ½ پیمانه آب 1 پیمانه

طرز تهیه سس چیلی

مراحل تهیه سس چیلی

برای درست کردن سس چیلی ابتدا شکر، پودر چیلی، سیر خرد شده، سس سویا، نمک، سرکه و آب را درون یک قابلمه و روی حرارت قرار دهید. حال همۀ مواد را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود. 3 الی 5 دقیقه اجازه دهید که مخلوطی که تهیه کردید داغ شده و شکر نیز درون آن حل شود. پس از آن پوره فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 2 دقیقه بجوشد. حال آب و آرد را در یک ظرف جداگانه ترکیب کنید. توجه داشته باشید که آرد نباید گلوله گلوله شود. پس از حل کردن آرد درون آب آن را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. لازم به ذکر است که حرارت باید خیلی ملایم باشد. حال باید اجازه دهید که سس به مدت 5 دقیقه به جوش آید. زمانی که به غلظت مناسبی رسید شعله را خاموش کنید. سس چیلی آماده است.

اگر طرفدار سس های تند هستید، سس چیلی در کنار غذاهای مختلف از جمله مرغ سوخاری انتخاب بسیار مناسبی است. این سس را می توان به مدت یک ماه نیز در یخچال نگهداری کرد.

تهیه پوره فلفل قرمز

برای درست کردن پوره فلفل قرمز باید فلفل قرمز را داخل غذاساز بریزید تا زمانی که به شکل پوره درآید. در صورتی که از فلفل قرمز خشک نیز استفاده می کنید از قبل کمی آن ها را داخل آب قرار دهید تا نرم شود و سپس وارد غذاساز کنید.

طرز تهیه سس آلفردو

سس آلفردو یکی از لذیذترین سس ها محسوب می شود و در کنار غذاهایی مانند سیب سیب زمینی، استیک، پاستا، ساندویچ و پیتزا سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو

قارچ 500 گرم خامه صبحانه یک پاکت کره یک قالب کوچک 2 حبه سیر شیر نصف لیوان جعفری خرد شده پنیز پیتزای رنده شده ادویه (نمک، فلفل)

مراحل تهیه سس آلفردو

برای درست کردن سس آلفردو ابتدا کره را در ماهیتابه آب کنید. پیش از آن قارچ ها را برش بزنید و سپس به کره بیفزایید. حال به خوبی هم بزنید تا آب قارچ گرفته شود. زمانی که قارچ ها طلایی شدند، سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. لازم به ذکر است که سیر نباید کاملاً سرخ شود. همین که بوی آن بلند شود کافی است. در مرحلۀ بعدی یک پاکت خامه را به قارچ ها و کره اضافه کنید. سپس مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک سس یکدست حاصل شود. در این مرحله شیر را اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید. در انتها نیز باید ادویه هایی مانند نمک و فلفل را به این ترکیب بیفزایید. زمانی که 2 الی 3 دقیقه به آماده شدن سس نزدیک شدید پنیر پیتزای رنده شده و جعفری خرد شده را به سس اضافه کنید. البته افرودن جعفری اختیاری است. برای بهتر شدن طعم سس نیز می توانید مقدار کمی پودر جوز هندی نیز به آن بیفزایید. زمانی که پنیر کاملاً در مواد حل شد، سس آلفردو آماده است. سس آلفردو یا همان سس خامه با قارچ را می توانید در کنار انواع غذاها مانند پیتزا یا سوخاری سرو کنید.

طرز تهیه سس کچاپ

سس کچاپ احتمالاً محبوب ترین و شناخته شده سس است. این سس تقریباٌ در کنار تمام غذاهای فست فودی سرو می شود.

مواد اولیه برای تهیه سس کچاپ

رب 1.5 پیمانه شکر 1.5 قاشق غذاخوری نمک ½ قاشق چایخوری پودر خردل ½ قاشق چایخوری فلفل ¼ قاشق چاخوری سرکه سیب 3 قاشق غذاخوری زردچوبه 1/8 قاشق چای‌خوری پودر میخک 1/8 قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه سس کچاپ

برای درست کردن سس کچاپ ابتدا باید به رب گوجه فرنگی شکر، نمک، فلفل، پودر خردل و زردچوبه را اضافه کنید. رب را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس نوبت به افزودن مایعات یعنی سرکه سیب و نصف پیمانه آب می رسد. در آخر نیز همۀ مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملاً یک ترکیب یکدست حاصل شود. می توانید برای همزدن از یک همزن دستی استفاده کنید. همچنین اگر فکر می کنید سس خیلی غلیظ است می توانید مقداری آب نیز به آن بیفزایید.

سس کچاپ آماده است. سس کچاپ در طرز تهیه پیتزا سبزیجات و البته خیلی از پیتزاها وجود دارید. زیرا برخی به جای تهیه سس مخصوص از سس کچاپ برای درست کردن پیتزا استفاده می کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits