دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موساکا(گراتن بادمجان)غذای یونانی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه موساکا یا گراتن بادمجان/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با موساکا و طرز تهیه این غذای خوشمزه یونانی آشنا شوید.

طرز تهیه موساکا یا گراتن بادمجان

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با موساکا و طرز تهیه این غذای خوشمزه یونانی آشنا شوید.

طرز تهیه موساکا یا گراتن بادمجان

مواد مورد نیاز موساکا

بادمجان قلمی حلقه شده۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ریز شده یک عدد
سیر خرد شده سه حبه
قارچ ورقه شده ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای خرد شدهیک عدد متوسط
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
آویشنیک قاشق مربا خوری


مواد لازم برای سس سفید :

شیر یک پیمانه
آرد یک قاشق غذاخوری
کره ۲۰ گرم
خامه یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل

مقداری

طرز تهیه موساکا

فر را با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.بادمجان ها را پوست بگیرید و روی انها نمک بپاشید و 15 دقیقه صبر کنید ( میتوانید پس از این مدت بادمجان ها را با دست بفشارید تا آب اضافی خارج شود ). درون تابه ای روغن بریزید و بادمجان ها را درون روغن داغ سرخ کنید.پیاز را ریز خرد کرده و بهمراه سیرهای خرد شده در روغن سرخ کنید. فلفل دلمه ای را خرد کرده و اضافه نمائید و پس از اینکه کمی فلفل ها کمی نرم شدند گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

موساکا

پس از تغییر رنگ گوشت مقداری جعفری خرد شده اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه کمی نرم شدند رب گوجه فرنگی را بهمراه نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید گوجه ها بپزند و اب مواد تمام شود.درون ظرف پیرکسی را چرب کنید. کف ظرف یک لایه بادمجان سرخ شده بچینید ، مقداری از مایه گوشتی روی بادمجان ها بریزید ، به همین صورت 2-3 لایه بادمجان و گوشت قرار دهید ، اخرین لایه باید مایه گوشتی باشد.

موساکا

روی ظرف را با المینیوم بپوشانید و درون فری که از قبل با درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 30 دقیقه قرار دهید ( پخت اول ) . پس از این مدت زمان ظرف را از فر خارج کنید.سس سفید را با تخم مرغ ها مخلوط کنید و روی تمام مواد بریزید و با قاشق خوب پخش کنید. سپس ظرف را مجدد درون فر قرار دهید ( بدون در یا المینیوم ) و به مدت 20 – 30 دقیقه اجازه دهید بپزد ( پخت دوم ). موساکای اماده را از فر خارج کنید و همراه با نان و سالاد سبزیجات سرو نمائید.

موساکا

نکته ها : بجای مخلوط سس سفید و تخم مرغ میتوانید از پنیر پیتزا استفاده کنید. استفاده از رب سلیقه ای میباشد و میتوانید بجای رب از 2 عدد گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید..

------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

alihadad | ۶ سال پیش
مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین من عاشق یونان هستم فرهنگ و تمدن اصیل و پر باری و غذاهای لذیذ و خوشمزه ای داره خانه های قشنگ و بی نظیری هم دارن مخصوصا اجناس و کالاهای مناسبی پیدا میشه پارسال هم با تور لحظه آخر رفتم یونان خیلی خوب بود
0
0

hits