دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند صبحانه خوشمزه برای لذت در کنار خانواده

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

چند صبحانه خوشمزه برای لذت در کنار خانواده
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دلگرم در این مقاله آموزش چند مدل متنوع صبحانه را ارائه نموده است تا با ایجاد تنوع در وعده های صبحانه اشتیاق به خوردن آن را در خود و خانوادتان ایجاد کنید.

طرز تهیه انواع صبحانه خوشمزه ساده و راحت

صبحانه اصلی ترین وعده غذایی است که باید کامل و مقوی خورده شود، خوردن صبحانه به حفظ سلامت بدن بسیار کمک می کند و انرژی لازم در طول روز را فراهم می نماید.

صبحانه های آموزش داده شده در ایم مطلب ایده های کلی و بسیار کاربردی است و هر شخص می تواند بر اساس ذائقه خود تغییراتی در دستور آنها ایجاد کند .با دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه چند صبحانه شیک به سبک هتل ها

1 - تست کالباس و پنیر

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.

صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست ودو ورق کالباس آماده سرو می باشد.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

2 - املت تنوری

ابتدا٢٠٠ گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید.

داخل ظرف های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف ها بریزید.

روی هرکدام از آنها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آنها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید.

فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت پنج دقیقه ظرف ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید. به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

۳ - فلفلی صبحانه

فلفل دلمه ای های رنگی - از هر کدام یک عدد زرد، قرمز، نارنجی، سبز را به صورت نگینی و یک عدد پیاز را هم به صورت خلالی خرد کنید.

داخل ماهیتابه یک قاشق روغن مایع اضافه کنید و مواد خرد شده را داخل آن بریزید همراه نمک و فلفل به میزان دلخواه به مدت پنج دقیقه تفت دهید.

حالا مواد سرخ شده را سه قسمت کرده و داخل بشقاب به صورت دایره ای قرار دهید و روی هر کدام یک تخم مرغ شکسته و روی تخم مرغ مقداری پودر سیر بپاشید.

حالا بشقاب ها را داخل مایکروویو به مدت هفت دقیقه قرارداده و همراه نان سرو کنید.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

۴ - املت فلفل سبز و سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید.

به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.

حالا نوبت اضافه کردن فلفل دلمه ای است. همه مواد را با ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید.

روی تخم مرغ ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می توانید از چند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید. املت برای سرو کردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

5 - املت گوشت و پنیر و قارچ

ابتدا ماهیتابه را با یک قاشق روغن مایع چرب کنید ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده تفت دهید و ٢٠٠ گرم قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید. دو عدد فلفل دلمه ای قرمز و سبز را هم ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید.

بعد از پنج دقیقه قارچ ها را اضافه کنید و نمک و فلفل را هم بیفزایید. حالا سه عدد تخم مرغ را با فاصله روی مواد سرخ شده بشکنید و بعد از سه دقیقه ماهیتابه را از روی شعله بردارید. صبحانه شما همراه با نان آماده سرو است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه ی املت گوجه فرنگی و خواص شگفت انگیز آن

املت لقمه ای | طرز تهیه بوریتو خوشمزه با ژامبون برای صبحانه

آموزش درست کردن ۱۰ مدل املت خوشمزه و پرخاصیت + عکس

separator line

6 - املت گوجه و ریحان

سه عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه ببرید و ۲۰۰ گرم ریحان را برگ برگ کنید. یک حبه سیر را رنده کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سه کاسه کوچک بردارید و داخل هر کدام یک قاشق روغن زیتون بریزید و تکان دهید تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.

سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید. داخل کاسه ها یک لایه گوجه حلقه شده، چند برگ ریحان، مقداری سیر رنده شده و مقداری تخم مرغ بریزید و این کار را تکرار کنید تا کاسه ها پر شوند.

فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن کنید و کاسه ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

7 - املت اسفناج و پنیر

ابتدا ۴۰۰ گرم اسفناج را به صورت برگ برگ کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن زیتون بریزیدو ماهیتابه را روی شعله قرار دهید.

حالا اسفناج ها را داخل ماهیتابه بریزید چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفی با نمک، فلفل و پودر سیر به میزان دلخواه هم بزنید.

بعد از سه دقیقه که اسفناج ها سرخ شدند تخم مرغ ها را اضافه کنید و ۱۰۰ گرم پنیر صبحانه را خرد کرده و به تخم مرغ ها اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید؛ بعد از پنج دقیقه صبحانه شما آماده است. آن را به همراه مقداری نان سرو کنید.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

8 - املت فنجانی

برای شروع کار ۲۵۰ گرم قارچ را همراه ۲۰۰ گرم کالباس نگینی خرد کنید. حالا پنج شاخه پیاز چه را با تمامی برگ های سبزش خرد کنید و سپس دو فنجان برداشته و داخل آنها دو عدد تخم مرغ بشکنید.

حالا مخلوط قارچ و کالباس خرد شده را با پیازچه و نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

برای طعم دار کردن ١٠٠ گرم پنیر گودای (پنیر زرد رنگ) رنده شده روی مخلوط بریزید. فنجان ها را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید.صبحانه لذیذ شما آماده سرو است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

9 - کرپ توت فرنگی و موز

یک قاشق چایخوری وانیل را با دو عدد تخم مرغ، ۳ قاشق چایخوری کره (ذوب شده)، یک پیمانه شیر، یک چهارم پیمانه پودر شکر، یک پیمانه آرد و یک چهارم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید.

حالا مقدار کمی از مایه را درماهیتابه بریزید به طوری که لایه ای خیلی نازک سطح تابه را بگیرد.پس از اینکه مایه به رنگ طلایی در آمد آن را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید و همه مایه را به همین صورت بپزید.

پس از پختن کرپ ها روی سطح آن مقداری مربای توت فرنگی و تکه های موز قرار دهید و به صورت رولتی جمع کنید.صبحانه شما آماده سرو است.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

separator line

۱۰ - املت اسپانیایی

مواد مورد نیاز این املت کدو ، پیاز و سیر به همراه مقداری اسفناج است. یک عدد کدو را با پوست به صورت حلقه های خیلی نازک ببرید و یک عدد پیاز کوچک را هم خلالی کنید.

یک حبه سیر را رنده کنید حالا چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و به میزان دلخواه به آن نمک ، فلفل و آویشن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه ۱۰ مدل صبحانه سالم و خوشمزه خانگی + عکس

دستور تهیه 10 نوع صبحانه گرم و خوشمزه را پیشنهاد داده‌ایم که به شما ثابت کنیم در خانه‌تان هم می‌توانید صبحانه‌هایی به اندازه صبحانه رستوران ها لذیذ آماده کنید؛ تازه کلی هم به لحاظ مالی به نفعتان می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits