دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه تخم کدو بو داده
48
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر کدو حلوایی خریدید هسته های آن را دور نریزید. با این دستور شما می توانید تخم کدوهای بو داده خوشمزه ایی تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بهترین روش بو دادن (شور کردن) تخمه کدو در منزل

گاهی پس از خرید تخمه بو داده از مغازه‌ها متوجه می‌شوید که تخمه خریداری شده آن کیفیتی مطلوبی که در نگاه اول به شما نشان داده شده است را ندارد. پس راه چاره چیست؟ با این بخش از مجله دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه تخمه کدو بو داده شده برای شب عید

کدو تنبل یکی از میوه های پرمصرف پاییزیه که علاوه بر خود میوه از تخمه هاش هم میشه به عنوان یه میان وعده خوشمزه پاییزی استفاده کرد.اما درست کردن تخمه کدو شیوه های مختلفی داره که تو این مطلب 4 تا از روش هاشو براتون توضیح دادم.

راههای برشته کردن تخمه کدو در منزل

گام اول: کدو را نصف کنید و دانه ها را بیرون بیاورید و لایه های چسبیده به تخمه ها را از آن ها جدا کنید.

گام دوم: تخمه را تمیز بشوئید و روی یک دستمال کاغذی بریزید و خشک کنید. سپس فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید. اگر نخواستید می توانید در آفتاب تخمه ها را خشک کنید.

روش اول جهت تهیه تخمه کدو برشته در منزل

مواد مورد نیاز:

  • تخمه کدو ½ پیمانه
  • کره آب شده ½ قاشق غذاخوری
  • نمک ½ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری

 طرز تهیه تخمه کدو بو داده

روش برشته کردن تخمه کدو :

تخمه ها را داخل ظرفی بریزید و کره و نمک و فلفل را روی آن ها بریزید.سپس تخمه ها را روی کاغذ روغنی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. وقتی لبه های تخمه ها طلایی مایل به قهوه ای شود آماده خوردن است.

روش دوم برای بو دادن تخمه کدو

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه تخمه کدو :

تخمه ها را داخل ظرفی ریخته و با کره، شکر و دارچین ترکیب کنید.سپس تخمه ها را روی یک کاغذ روغنی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. وسط پخت تخمه ها را زیر و رو کنید. زمانی که کناره های تخمه ها طلایی مایل به قهوه ای باشد آماده خوردن است.

حتماً بخوانید:
با میزان کالری انواع تخمه آشنا شوید

با میزان کالری انواع تخمه آشنا شوید

تخمه یکی از تنقلات بسیار پرطرفدار بوده که افراد در اوقات فراغت خود آن را مصرف می کنند. اما کسانی که رژیم لاغری دارند نگران کالری آن هستند. از این رو…

روش سوم برای شور کردن تخمه کدو

مواد مورد نیاز:

  • تخمه کدو ½ پیمانه
  • کره آب شده ½ قاشق غذاخوری
  • نمک ½ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری
  • رزماری خشک ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه تخمه کدو شور :

تخمه ها را با کره، فلفل، نمک و رزماری ترکیب کنید.سپس تخمه ها را روی کاغذ روغنی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.اواسط پخت تخمه ها را زیر و رو کنید.

نکته:

شما می توانید باب میل خود تخمه ها را برشته و طلایی کنید.

روش چهارم برای تهیه تخمه کدو بو داده

مواد لازم :

  • کدو 1عدد
  • روغن زیتون یا مایع 2 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم

تخم کدو بو داده

طرز تهیه تخمه کدو بو داده شده برای شب عید

ابتدا با خارج کردن تخمه کدوها و شستن آن‌ها شروع کنید. گرچه کار مشکلیست ولی نتیجه کار قطعا خوشایند خواهد بود.پس از آبکشی کردن تخمه کدو‌ها، رطوبت تخمه‌ها را به کمک دستمال آشپزخانه تا حد ممکن بگیرید.در این مرحله یک یا دو قاشق روغن زیتون یا روغن مایع و نمک به تخمه کدو‌ها اضافه کنید.تخمه کدو‌ها را روی سینی فر پهن کنید و در فر با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 45 دقیقه قرار دهید.نکته‌ای که در ارتباط با بو دادن تخمه کدو‌ بهتر است بدانید این است که توصیه می‌شود تنها یک لایه از تخمه کدو کف سینی باشد یعنی از انباشتن تخمه‌ها بپرهیزید چرا که باعث خواهد شد رطوبت ما بین تخمه‌ کدوها بماند و تخمه‌ها به درستی تست نشوند.پس از خنک شدن تخمه‌ کدو را در کنار سایر تنقلات شب یلدا سرو نمایید.

حتماً بخوانید:
تخم کدو و تاثیر بی نظیر آن در روند لاغری و کاهش وزن

تخم کدو و تاثیر بی نظیر آن در روند لاغری و کاهش وزن

دانه های کدو تنبل که عامه مردم به آن تخمه کدو نیز می گویند، یک ماده غذایی مقوی و سرشار از مواد مغذی است. در این مقاله بررسی شده است که آیا تخمه کدو…

بهترین راه برای مصرف تخمه‌ی کدو تنبل چیست؟

تخم کدو تنبل باید به صورت خام خورده شود چرا که این بهترین راه برای حفظ چربی‌های سالم موجود در آن است. هنگام خرید تخم کدو تنبل باید مطمئن شوید که بوی تازگی می‌دهد. تخمه‌ی کدو تنبلِ ارگانیک ترجیح داده می‌شود، چرا که این نوع تخمه کدو آلوده به آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی مضر نیست.هرچند بسیاری از مغزها و دانه‌ها حاوی ترکیباتی مانند اسید فیتیک هستند که می‌توانند تمام مواد مغذی مهمی را که تاکنون راجع به آنها صحبت کردیم، از بین ببرند، اما این مشکل را می‌توانیم با خیس گذاشتن مغزها کاهش بدهیم یا حتی از بین ببریم.اگر به فکر مصرف منظم دانه‌ها یا مغزها هستید، عاقلانه این است که آنها را به مدت ۷ تا ۲۴ ساعت در آب خیس بگذارید تا اسید فیتیک موجود در آنها حذف شود.برای این‌که طعم بهتری به آنها بدهید، بعد از آن‌که آنها را مدتی خیس گذاشتید، می‌توانید در حرارت پایین فر آنها را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه خشک کنید (دمای کم‌تر از ۱۷۰ درجه فارنهایت یا ۷۵ درجه سانتیگراد) و البته بهتر این است که آنها را در دستگاه خشک کن میوه خشک کنید.

مضرات و عوارض جانبی و توصیه‌هایی برای مصرف تخمه کدو

هیچ موردی پس از مصرف تخمه کدو گزارش نشده و مصرف آن برای همه از جمله زنان باردار و شیرده بی‌خطر است. ممکن است به علت محتوای پروتئین آن، سبب برخی واکنش‌های آلرژیک شود اما بسیار نادر است.برای بهره‌مندی از فواید تخمه کدو این توصیه‌ها را مد نظر داشته‌ باشید و حتما از کیفیت تخمه کدویی که مصرف می‌کنید مطمئن شوید.

تخم کدو

چند نکته مهم برای مصرف تخم کدو

  1. تخم کدو تنبل ماده ای آلرژی زا نیست، اما هنوز برخی افراد ممکن است احساس خارش، گرفتگی بینی، تورم و یا مشکل تنفس داشته باشند.
  2. دانه های کدوتنبل غنی از فیبر هستند. اما جویدن آن ها می تواند منجر به سوهاضمه شود که با خوردن آب از آن ها اجتناب می شود.
  3. وجود بیش از حد فیبر در این دانه ها ممکن است به خوبی توسط بدن کنترل نشود و ممکن است منجر به رشد اسهال شود.
  4. افرادی که مبتلا به میگرن می شوند، باید قبل از مصرف این دانه ها با پزشک مشورت کنند.
  5. دسترسی به تخم کدوتنبل باید قبل از مصرف به درستی چک شود و این امر ممکن است منجر به مسمومیت غذایی شود.
  6. برای کودکان و حیوانات خانگی که ممکن است آن ها را خفه کند ،دانه کدو تنبل را در دسترس آنها قرار ندهید.

عوارض جانبی تخم کدو تنبل

در اینجا چند نکته وجود دارد که شما باید قبل از اینکه تخم کدو تنبل را مصرف کنید، در ذهن خود داشته باشید:

خطر ایجاد آلرژی با مصرف تخم کدو تنبل:

اگرچه آلرژی تخم کدو تنبل نادر است، اما وقوع آن ها هنوز امکان پذیر است. اگر علائمی مانند ورم, خارش پوست, گرفتگی بینی و یا مشکل تنفسی در مصرف تخم کدو تنبل را تجربه کردید, فوراً با پزشک مشورت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (48 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits