دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وقتی نوزادتان بی دلیل گریه می کند!!
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگامی که نوزادمان نه گرسنه است و نه خود را خیس کرده است ، ازکجا بفهمیم که برای چه چیزی گریه می کند؟

هنگامی که نوزادمان نه گرسنه است و نه خود را خیس کرده است ، ازکجا بفهمیم که برای چه چیزی گریه می کند؟

شایعترین و شناخته شده‌ترین علت، «گرسنگی» است.

«خیس بودن» پوشك نوزاد هم او را ناراحت می‌كند. گاهی اوقات «ادرار سوختگی» نوزاد آنچنان او را بی‌قرار و بی‌تاب می‌كند كه خواب و آرامش را از او و پدر و مادرش سلب می‌كند.

مسائل گوارشی نوزاد مثل «كولیك‌های شبانه»، «نفخ شكم»، «ترش كردن و بالا آوردن شیر» و «عدم دفع مدفوع» هم از علل گریه‌های ادامه‌دار برخی نوزادان است.

در بعضی شرایط «احساس سرما یا گرما»، در نوزاد باعث ناراحتی و بی‌قراری می‌شود. اما بعضی وقت‌ها هم جنبه‌های روانی تاثیرگذار می‌شوند.

مثلاً «عصبانیت یا استرس مادر» به نوزاد منتقل می‌شود و آرامش او را به هم می‌زند دیگر اینكه بی‌توجهی به خواست نوزاد و تعلل در پاسخ به نیازهای او باعث «عصبانیت و خشم» او می‌شود و به اصطلاح با پدر و مادر لج می‌كند.

اما بعضی وقت‌ها هم گریه نوزاد ناشی از «درد» یا «تب و بیماری» است كه حتماً باید جدی گرفته شود تا خدای ناكرده پشیمانی به بار نیاورد!

منبع : روزنامه سلامت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits