دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قبل از بچه دار شدن
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر بر مبنای دلایل غلط و غیرمنطقی صاحب فرزند شوید، لذت شیرین پدر و مادر شدن به پشیمانی و عذابی ابدی برای شما و فرزندانتان تبدیل خواهد شد...

اگر بر مبنای دلایل غلط و غیرمنطقی صاحب فرزند شوید، لذت شیرین پدر و مادر شدن به پشیمانی و عذابی ابدی برای شما و فرزندانتان تبدیل خواهد شد...

البته فرزند با خود شادی های بسیاری به همراه می آورد اما در عین حال چالش های فراوانی نیز پیش روی شما قرار می دهد. داشتن فرزند روابط، فعالیت های روزمره، شغل، وضعیت مالی و به طور کلی سبک زندگی شما را تغییر خواهد داد. به همین دلیل قبل از بچه دار شدن، باید برای آینده خود برنامه ریزی کنید و ببینید حضور فرزند در آن چه تغییراتی ایجاد می کند.

قبل از بچه دار شدن

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از بچه دار شدن این است که حتما درباره نحوه پرورش کودک با همسرتان صحبت کنید و به توافق های اصولی برسید. از افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند، در مورد مشکلات مرتبط با نگهداری کودک بپرسید و صادقانه ببینید می توانید از عهده آنها بربیایید یا خیر.

بسیاری از مادران پس از تولد فرزندشان دچار افسردگی پس از زایمان می شوند که از دلایل عمده آن عدم آمادگی برای مادر شدن، ناتوانی در درک حقایق زندگی، توقعات نامعقول و عدم برنامه ریزی قبلی است. تصمیم برای بچه دار شدن، تصمیم مهمی است که نباید آن را دست کم بگیرید. داشتن یک نوزاد کوچک می تواند جالب و مفرح باشد؛ حتی می تواند برخی نیازهای درونی شما را ارضا کند، به نحوی که قبل از بچه دار شدن شاید تصور آن را هم نمی کرده اید، اما پذیرش مسوولیت یک نوزاد قدری دشوار است.

وقت و انرژی زیادی از شما گرفته و زمان کمی برای استراحت و تجدید قوا باقی می ماند، و معمولا زمان، پول، حمایت عاطفی، آموزش یا آمادگی لازم برای کارهایی که باید انجام دهید، نخواهید داشت، بنابراین قبل از بچه دار شدن به همه جوانب آن خوب فکر کنید و منطقی تصمیم بگیرید چرا که توافق پدر و مادر برای بچه دار شدن در سلامت روح و روان کودک بسیار موثر است و باعث می شود فرزند را مورد توجه و محبت بیشتری قرار دهند.

منبع:روزنامه سلامت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits