دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش راحت محاسبه محیط و مساحت مستطیل
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرمول محاسبه محیط و مساحت مستطیل:مستطیل از اشکال هندسی پر کاربرد می باشد. محیط و مساحت مستطیل را در این بخش از آموزش ریاضیات را به شما عزیزانآموزش خواهیم داد .

نحوه محاسبه محیط و مساحت مستطیل

مستطیل از اشکال هندسی پر کاربرد می باشد در رشته ریاضی فیزیک می باشد که به دلیل شکل ساده و پرکاربرد آن در صنایع مختلف، از شکل های پایه می باشد. با این وجود شکل مستطیل نوعی مربع است با این تفاوت که از 4 ضلع آن، 2 ضلع طول بیشتری نسبت به دو ضلع دیگر دارند و از طرفی از 4 اضلاع، 2 به 2 با یکدیگر موازی و در یک راستا قرار دارند.

  • مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
  • محیط مستطیل = 2 × ( طول + عرض)

محاسبه محیط و مساحت مستطیل

محاسبه محیط مستطیل

برای بدست آوردن محیط مستطیل "rectangle " تنها چیزی که نیاز دارید ، محاسبه طول و عرض های مستطیل است که باید یک طول را به اضافه یک عرض کنید و سپس جواب بدست آمده را ضربدر 2 نمائید. اما بطور کلی فرمول محیط مستطیل مطابق شکل بالا در قسمت زیر ذکر شده است؛

2 × (A + B)

محاسبه مساحت مستطیل

برای محاسبه مساحت مستطیل نیز شما نیاز به محاسبه طول و عرض مستطیل دارید و بعد از این طول و عرض را بدست آوردید، آنها را با یک دیگر ضرب کنید تا به مساحت مستطیل برسید. بطور کلی فرمول مساحت مستطیل بر اساس شکل بالا در ذیل آورده شده است؛

A × B



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits