دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به خردسالان خود کنایه نزنید!
1
زمان مطالعه: 1 دقیقه
کارشناسان و روانپزشکان خطاب به والدین هشدار دادند که واژه‌های خود را هنگام صحبت کردن به دقت انتخاب کنند چون نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کودکان خردسال در حدود سن 4 سالگی طعنه‌ها و کنایه‌ها را...

کارشناسان و روانپزشکان خطاب به والدین هشدار دادند که واژه‌های خود را هنگام صحبت کردن به دقت انتخاب کنند چون نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کودکان خردسال در حدود سن 4 سالگی طعنه‌ها و کنایه‌ها را می‌توانند درک کنند.

به خردسالان خود کنایه نزنید!

در حالی که مطالعات پیشین نشان داده است: کودکان تا قبل از ده سالگی ممکن است مفهوم کنایه را متوجه نشوند اما این پژوهش جدید که به تازگی صورت گرفته حاکیست: در بسیاری از کودکان قبل از رسیدن به مقطع ابتدایی دانش زبان غیرلفظی به طور کافی رشد پیدا می‌کند.

این پژوهش هم چنین نشان می‌دهد: بسیاری از کودکان خردسال کاربران مطمئن کنایه‌ها هستند به طوری که گاهی اوقات والدین خود را واقعا شگفت‌زده و متعجب می‌کنند.

برای این این پژوهش، محققان وارد 39 خانواده شدند که هر کدام دو فرزند خردسال داشتند و نحوه تعامل والدین را با فرزندانشان بررسی کردند.

محققان متوجه شدند: وقتی والدین از انواع مختلف گفتارهای غیرلفظی استفاده می‌کنند، این کودکان حداقل یکی از نشانه‌های کنایه دار در این گفت و گوها را درک می‌کنند.

منبع : سلامت نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits