دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوء تغذیه در كودكی، كاركرد مغز را تضعیف می كند
2
زمان مطالعه: 1 دقیقه
سوء تغذیه در دوران كودكی و سالهای نخست زندگی می تواند فعالیت مغزی را تضعیف كند:یك پژوهش جدید نشان داده است كه سوء تغذیه در آغاز زندگی سبب كاهش عملكرد مغزی در سنین بالاتر می شود و این امر سبب بروز...

سوء تغذیه در دوران كودكی و سالهای نخست زندگی می تواند فعالیت مغزی را تضعیف كند:یك پژوهش جدید نشان داده است كه سوء تغذیه در آغاز زندگی سبب كاهش عملكرد مغزی در سنین بالاتر می شود و این امر سبب بروز مشكلاتی در كشورهای فقیر و در حال توسعه می شود.

سوء تغذیه در کودکی، کارکرد مغز را تضعیف می کند

در پژوهش جدیدی كه روی بیش از ۱۵ هزار فرد میانسال در چین انجام گرفت، معلوم شد كه گرسنه نماندن در دوران كودكی و تغذیه مناسب نه تنها زندگی افراد را نجات می دهد بلكه هم چنین عملكرد و بازده ذهنی را در سالهای آتی بهبود می بخشد.

دكتر زلفی زانگ محقق دانشگاه ایالتی میشیگان در این پژوهش اظهار داشت:

در حال حاضر در سراسر جهان ۱۷۸ میلیون كودك زیر ۵ سال وجود دارد كه یا گرسنه

هستند ویا وضعیت تغذیه آنها نامناسب بوده و دچار سوء تغذیه می باشند.

این محققان می گویند: هزینه ای كه صرف سیر كردن و تغذیه مناسب كودكان می شود به مراتب كمتر از بودجه ای است كه باید برای مراقبت از سالمندان مبتلا به مشكلات ذهنی و اختلال مشاعر صرف كرد.

این تحقیق در مجله «علم و طب اجتماعی» منتشر شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits