دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیجت (فیجت ضد استرس) چیست و چه کاربردی دارد ؟
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فیجت ،فیجت چیست، کاربرد فیجت چیست ؟ انواع فیجت ، اسباب بازی فیجت چیست،فیجت دستی چیست،فیجت ضد استرس .

فیجت چیست؟

فیجت یکی از انواع اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان به شمار می‌رود. فیجت‌ها دارای شکلی اسفنجی هستند و بافتی نرم دارند. بنابراین به راحتی در دستان کودک شما قرار می‌گیرند. از نظر روانشناسان، بازی با فیجت باعث می‌شود تا نگرانی‌ها و اضطراب‌های درونی کودک کاهش یابد.

چراکه از طریق بازی با این ابزار، کودک می‌تواند انواع خشم درونی خود و عصبانیت خود را از طریق فشار وارد کردن به این ابزار تخلیه کند و پس از آن به آرامش دست یابد. فیجت در انواع مختلفی تولید شده است که نحوه بازی کردن با هر یک را متفاوت می‌کند.

کاربرد فیجت

کاربرد فیجت چیست؟

کاربرد اسپینر و فیجت های مشابه در ایجاد یک نوع آرامش و رسیدن به آن با حرکت و تعامل با آن وسیله است . محققان میگویند این فیجت ها به بچه ها هم کمک میکند تا مسائل اضطرابی خود را با بازی کردن با یک وسیله بدون از دست رفتن تمرکز خود کاهش دهند .

فیجت یک زیر مجموعه از گجت هایی است که با عنوان وسایل سرگرم کننده و ضد استرس شناخته میشوند.

این اسباب بازی های جالب برای بزرگسالان در همه رده های سنی کاربرد دارد. روانشناسان بسیاری در دنیا معتقدند این گونه وسایل سرگرمی (فیجت) برای تمرکز و کاهش اضطراب و فشار عصبی (استرس) مفید میباشد .

انواع فیجت

  1. فیجت اسپینرها
  2. فیجت کیوب
  3. توپ ضد استرس (مش بال)
  4. شن جادویی
  5. قاب آرامش
  6. فیجت mokuru
  7. خودکار آرامش

و انواع دیگر و متنوع بسیاری است که در فروشگاه گجت سنتر میتوانید قیمت خرید فیجت را مشاهده نمایید . برای نمونه بعضی از انواع فیجت و شیوه بازی کردن با آن‌ها به شرح زیر هستند.

فیجت چیست

فیجت ضد استرس اسپینر

این اسباب بازی به شکل یک بلبرینگ کوچک طراحی شده است. کودکان می‌توانند این ابزار بازی را در بین انگشتان کوچک خود قرار دهند و آن را بچرخانند. از این طریق کودک شما می‌تواند بر اضطراب و نگرانی خود غلبه کند.

فیجت کیوب

یکی از انواع فیجت‌ها که برای برطرف نمودن اضطراب در میان کودکان به کار برده می‌شود فیجت کیوب است. این فیجت، مکعبی شکل است و دارای شش وجه و شبیه به تاس است. این مکعب کوچک شش وجهی، به راحتی و با کمک یک دست چرخانده می‌شود و از این طریق می‌تواند استرس کودک شما را بر طرف گرداند.

توپ ضد استرس

بعضی از انواع فیجت به شکل یک توپ طراحی شده است. این اسباب بازی، نرم و کوچک است و از اشکال متنوعی بهره مند شده است. به طور معمول، قطر این اسباب بازی از هفت سانتیمتر بیشتر نمی‌شود. این عامل سبب می‌شود تا به راحتی در یک دست جا بگیرد. شیوه بازی کردن با این ابزار بازی بدین ترتیب است که کودک شما می‌تواند این نوع از فیجت را در بین انگشتان خود قرار دهد و آن را فشار دهد. از این وسیله برای تخلیه عصبی کودک استفاده می‌شود. حتی می‌توان از این اسباب بازی در جهت تقویت عضلات دستان کودک استفاده کرد و به تمرینات ورزشی برای کودک نیز اقدام نمود.

حلقه‌های میخی

این حلقه‌های فیجت، دایره‌هایی لاستیکی هستند و نسبتا بزرگ طراحی می‌شوند. قطر این اسباب بازی‌ها چهار اینچ است. سطح این حلقه‌ها از زائده‌هایی تیغ مانند پر شده است. این زائده‌ها کاملا نرم هستند. شیوه بازی با این ابزار به این طریق است که این حلقه‌ها را به راحتی می‌توان در دست قرار داد و آن‌ها را خم و راست کرد. زائده‌های تیغ مانند که بر روی این حلقه‌ها طراحی شده است حس بسیار خوبی را به کودک شما القا می‌کند و همین عامل نیز سبب می‌شود تا استرس و نگرانی کودک کاهش یابد.

مکعب بی نهایت

یکی از انواع فیجت‌ها مکعب بی نهایت است. این وسیله از هشت مکعب کوچک تشکیل شده است که فلزی هستند و با لولاهای 360 درجه و بدون محدودیت به یکدیگر متصل شده‌اند و در کنار هم مکعب بزرگ‌تری را به وجود آورده‌اند که همان مکعب بی نهایت است. شیوه بازی با این ابزار بدین شکل است که این مکعب را می‌توانید به هر سمتی بچرخانید. در این صورت مکعب‌های کوچک حرکت می‌کنند و اشکال عجیب و غریبی ایجاد می‌شود.

اسلایم چیست ؟ همراه با ویدیو ساخت اسلایم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (12 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits