دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
11 راهکار برای مراقبت از کودکان در دوران شیوع کرونا
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
علائم ویروس کرونا در کودکان و بزرگسالان مشابه است. با این حال، کودکان مبتلا به کووید-19 تأیید شده، معمولا علائم خفیفی نشان داده اند. علائم گزارش شده در کودکان شامل علائم سرماخوردگی، مانند تب، آبریزش بینی و سرفه است.

مراقبت از کودکان در برابر کرونا

بر اساس شواهد موجود، به نظر نمی رسد کودکان در معرض خطر بیشتری در برابر ویروس کرونا نسبت به بزرگسالان باشند. در حالی که تعدادی از کودکان و نوزادان مبتلا به کووید-19 بیمار بوده اند، بزرگسالان، بیشتر موارد شناخته شده تا به امروز را تشکیل می دهند. در مورد افرادی که در معرض بیشترین خطر سلامتی، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

گام‌هایی برای محافظت از کودکان در برابر کرونا

  1. دست‌ها را با استفاده از صابون و آب یا ضدعفونی کننده الکلی تمیز کنید
  2. از افرادی که مریض هستند (سرفه و عطسه می کنند) دوری کنید
  3. سطوحی که زیاد لمس می شوند را در مناطق مشترک خانه تمیز و ضد عفونی کنید (به عنوان مثال نیمکت ها، صندلی های دارای پشتی ثابت، دستگیره های در، کلیدهای برق، ریموت، دستگیره، میز، توالت، سینک)
  4. مواردی از جمله اسباب‌بازی های پارچه ای قابل شستشو را مطابق دستورالعمل سازنده بشویید. در صورت امکان، اقلام را با استفاده از گرم‌ترین تنظیمات مناسب آب بشویید و کاملا خشک کنید. لباس‌های شخص بیمار را می توان با وسایل افراد دیگر، شستشو داد.

مراقبت از کودکان در برابر کرونا

1. کودکان و دوستان‌شان

  • محدود کردن تعاملات اجتماعی: کلید کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا محدود کردن تماس تا حد ممکن است. در صورتی که مدرسه، خارج از خانه است، کودکان نباید با بچه های خانواده های دیگر بازی کنند. اگر کودکان در خارج از خانه های خود بازی می کنند، ضروری است که آنها از هر کسی که ساکن خانه نیست، 2 متر دور بمانند.
  • تمرین فاصله اجتماعی: از حضور در اجتماعات بزرگ و کوچک در اماکن خصوصی و اماکن عمومی، مانند خانه دوست، پارک ها، رستوران ها، مغازه ها یا هر مکان دیگر خودداری کنید. این توصیه برای افراد در هر سنی از جمله نوجوانان و بزرگسالان بیشتر صادق است.
  • دست ها را تمیز کنید: اطمینان حاصل کنید که کودکان رفتارهای پیشگیرانه روزمره مانند شستن دست های خود با آب و صابون، حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه را انجام دهند. این امر به ویژه در صورتی که در مکان عمومی بوده اید، بسیار مهم است.

تجدیدنظر در تعطیلات بهاره و برنامه های سفر: از برنامه های تعطیلات بهاره و سفر، در صورتی که شامل سفرهای غیر ضروری می شود، صرف نظر کنید.

به یاد داشته باشید، اگر کودکان در خارج از مدرسه در گروه های بزرگتر با یکدیگر ملاقات کنند، می توانند همه را در معرض خطر قرار دهند.

اطلاعات در مورد COVID-19 در کودکان تا حدودی محدود است، اما داده های فعلی حاکی از آن است که کودکان مبتلا به ویروس کرونا فقط علائم خفیفی دارند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند این ویروس را به دیگران که ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند، از جمله افراد سالخورده و افرادی که شرایط پزشکی جدی دارند، منتقل کنند.

2. با مدرسه فرزندتان در تماس باشید.

  1. بسیاری از مدارس به صورت آنلاین دروس را ارائه می دهند (یادگیری مجازی). تکالیف مدرسه را مرور کنید و به کودک خود کمک کنید تا سرعت معقولی برای تکمیل کار داشته باشد. شاید لازم باشد کودک خود را در روشن کردن دستگاه ها، روش خواندن و تایپ کردن پاسخ ها یاری دهید.
  2. ارتباط متقابلی را با مدرسه خود برقرار کنید. اگر با مشکلات تکنولوژیکی یا ارتباطی روبرو هستید، یا اگر فرزندتان در انجام تکالیف مشکلی دارد، به مدرسه اطلاع دهید.

3. یادگیری در خانه

برای یادگیری در خانه یک برنامه و روال ایجاد کنید، اما منعطف باشید.

اوقات خواب ثابتی داشته باشید و در یک زمان مشخص، روز های شنبه تا چهارشنبه از خواب برخیزید.
روز را برای یادگیری، وقت آزاد، وعده های غذایی سالم و میان وعده ها و فعالیت های بدنی زمانبندی کرده و نظم دهید.
انعطاف پذیری در برنامه را مجاز بدانید – سازگاری با شرایط آن روزتان، مشکلی ندارد.

11 راهکار برای مراقبت از کودکان در دوران شیوع کرونا

4. الزامات متناسب با گروه سنی کودک

در مورد نیازها و الزامات متناسب با گروه سنی کودک خود، تعمق کنید.

  • تغییر روال به “ماندن در خانه” برای پیش‌دبستانی ها، مهد کودک تا کلاس پنجم، دانش آموزان مقطع اول دبیرستان و دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان متفاوت خواهد بود. با فرزند خود در مورد توقعات و نحوه تنظیم آنها با “بودن در خانه” در مقابل “رفتن به مدرسه”، صحبت کنید.
  • راه هایی را در نظر بگیرید که فرزند شما بتواند بدون ملاقات حضوری، با دوستان خود در ارتباط بماند.

5. ترفند یادگیری کودکان

به دنبال راه هایی برای لذت بخش کردن یادگیری باشید.

  1. فعالیت‌های مفیدی مانند بازی معماها، نقاشی، طراحی و کاردستی داشته باشید.
  2. بازی مستقل همچنین می تواند به جای یادگیری برنامه ریزی شده، مورد استفاده قرار گیرد.
  3. کودکان را تشویق کنید که قلعه ای از ورق‌ها بسازند یا با جمع کردن بلوک ها، شمارش را تمرین کنند.
  4. با نوشتن نامه به اعضای خانواده، نوشتن و دستور زبان را تمرین کنید. این یک روش عالی برای ارتباط و محدود کردن تماس رودررو است.
  5. دفتر خاطراتی را با فرزند خود شروع کنید تا تجربه مشترک این دوره زمانی را مستندسازی کنید.
  6. از کتاب‌های صوتی استفاده کنید یا ببینید آیا کتابخانه محلی شما دارای امکانات مطالعه مجازی یا پخش زنده هست؟

مراقبت از کودکان در برابر کرونا

6. کودک خود را از نظر هرگونه علائم بیماری زیر نظر داشته باشید.

اگر علائم بیماری مطابق با علائم ویروس کرونا، به ویژه تب، سرفه یا تنگی نفس را مشاهده می کنید، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید و کودک خود را تا حد ممکن در خانه و دور از دیگران نگه دارید.

7. مراقب علائم استرس در فرزند خود باشید.

  • برخی از تغییرات معمول که باید مراقب باشید شامل: نگرانی یا ناراحتی بیش از حد، خوردن غذاها یا عادات خوابیدن ناسالم و مشکل در توجه و تمرکز است. برای اطلاعات بیشتر، به بخش “برای والدین” از مقاله “استرس ناشی از ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن“ مراجعه کنید.
  • با صحبت درباره شیوع ویروس کرونا با کودک یا نوجوان خود وقت بگذرانید. به سوالات پاسخ دهید و حقایق مربوط به ویروس کرونا را به روشی که کودک یا نوجوان شما می تواند درک کند با او در میان بگذارید.

8. اقدامات پیشگیرانه روزمره را آموزش داده و تقویت کنید.

  1. والدین و سرپرستان نقش مهمی در آموزش کودکان برای شستن دست ها دارند. توضیح دهید که شستن دست ها می‌تواند آنها را سالم نگه داشته و مانع از انتشار ویروس به دیگران شود.
  2. یک الگوی خوب وظیفه شناس باشید – اگر دستان خود را اغلب شستشو می دهید، احتمالا آنها نیز همین کار را می کنند.
  3. دست شستن را به یک فعالیت خانوادگی تبدیل کنید.

9. به فرزندتان کمک کنید تا فعال بماند.

کودک خود را تشویق کنید که در بیرون از خانه بازی کند – این برای سلامتی جسمی و روحی عالی است. با فرزند خود پیاده روی کنید یا به دوچرخه سواری بروید.
در طول روز از استراحت در فضای داخلی (به عنوان فرصت استراحت، مهلت رقص) استفاده کنید تا به فرزندتان کمک کنید تا سالم و با تمرکز شود.

مراقبت از کودکان در برابر کرونا

10. به فرزندتان کمک کنید تا در روابط اجتماعی باقی بماند.

  1. از طریق گفتگوی تلفنی یا ویدیویی به دوستان و خانواده خود سعی در ایجاد ارتباط کند.
  2. کارت‌ها یا نامه هایی را برای اعضای خانواده بنویسد که ممکن است آنها قادر به دیدن آن نباشند.
  3. برخی از مدارس و موسسات غیرانتفاعی مانند: “مشارکت برای آکادمیک”، “آموزش اجتماعی و عاطفی ” و “مرکز ییل برای هوش هیجانی”، منابعی برای یادگیری اجتماعی و عاطفی دارند. بررسی کنید که آیا مدرسه شما نکات و راهنمایی هایی برای کمک به حمایت از نیازهای اجتماعی و عاطفی فرزند شما دارد یا خیر.

11. مدت حضور کودک در کنار بزرگ‌سالان

بستگان و افراد دارای شرایط پزشکی خاص را محدود کنید.

بزرگسالان مسن و افرادی که شرایط پزشکی خاص و جدی دارند، بیشترین خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را دارند.

اگر دیگران در خانه شما در معرض خطر ویژه ای از بیماری شدید COVID-19 هستند، باید اقدامات احتیاطی دیگری را برای جدا کردن فرزند خود از آن افراد در نظر بگیرید.
اگر در دوران تعطیلی مدرسه نمی توانید در کنار فرزندتان در خانه بمانید، دقت کنید که چه کسی می تواند بهترین موقعیت را برای مراقبت از کودک داشته باشد. اگر شخصی با احتمال خطر بیشتر COVID-19 این مراقبت را انجام می دهد (بزرگسالان مسن تر، مانند یک پدر بزرگ و مادر بزرگ و یا شخصی که بیماری مزمن پزشکی دارد)، تماس فرزندانتان را با افراد دیگر (بجز خودتان و فرد مراقب) محدود کنید.
برای دیدن اعضای بزرگتر خانواده و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بازدیدها را به تعویق بیندازید. به صورت مجازی یا با نوشتن نامه و ارسال از طریق پست ارتباط بگیرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits