دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای انتخاب کیف مدرسه مناسب برای سلامتی کودکان
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان

مدل‌های کیف‌های مدرسه بسیار متنوع هستند، در هر قیمتی کیف وجود دارد، بنابراین انتخاب کیف مناسب برای بچه‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر برای خرید دچار تردید شده‌اید، به اصلی‌ترین معیارها که در اختیار شما می‌گذاریم، توجه کنید.


۱ – یک کیف خوب سبک است


۲ - یک کیف خوب باید قابل‌استفاده باشد، نباید بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد


۳ - محکم و بادوام


۴ - کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه


۵ – کیف چرخدار یا بدون چرخ؟


۱) یک کیف خوب سبک است


کیف مدرسه به محض اینکه پر می‌شود، نباید سنگین‌تر از ۱۵-۱۰ درصد وزن کودک باشد؛ بنابراین بهتر است کیفی سبک انتخاب کنید، تحقیقاتی که در این زمینه به انجام رسیده اند، نشان می‌دهند بچه‌هایی که کیف‌های شان تا ۸ کیلوگرم وزن دارند، دو برابر بیشتر از بقیه برای حمل کیف شان دچار زحمت می‌شوند.

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان


۲) یک کیف خوب باید قابل‌استفاده باشد، نباید بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد.
این معیار مهمی است که باید رعایت شود، کیف مدرسه نباید به هیچ وجه بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد. این کیف باید متناسب با دوره آموزشی، سن و ساختار بدنی او باشد. علاوه بر این، باید قابل‌استفاده باشد و بتوان به راحتی با آن کار کرد.

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان
۳) محکم و بادوام
کودک تمایل دارد بدون نظم و ترتیب و با بی‌قیدی وسایل خود را درون کیف جا دهد، بهتر است یک کیف مدرسه محکم و بادوام برای فرزندتان انتخاب کنید تا وسایلی که درهم و برهم درون کیف جا داده شده‌اند، شانه‌های او را زخمی نکند.

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان


۴) کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه
یک کیف که بندهای چرمی داشته باشد و این بندها با پنبه پُر شده باشند، برای راحتی کودک ضروری است. فراموش نکنیم که تمام وزن کیف به طور مستقیم روی شانه‌های کودک سنگینی می‌کند.
بهترین حالت این است که بندها، کیف را در وضعیت مناسب روی شانه‌ها قرار بدهند و حرکات آن را کم کنند.

راهنمای انتخاب کیف مدرسه کودکان


۵) کیف چرخدار یا بدون چرخ؟
حُسن کیف‌های چرخدار واضح و مبرهن است، به شرطی که قرار نباشد کودک همراه با آن از پله‌ها بالا برود؛ بنابراین قبل از خرید کیف چرخدار باید سوال‌هایی برای شما در ذهن تان مطرح شود. اگر شما در طبقه دوم آپارتمانی فاقد آسانسور زندگی می‌کنید یا کلاس فرزند شما در طبقه دوم مدرسه واقع شده است، ضررهای یک کیف چرخدار بیشتر از فواید آن است، زیرا این نوع کیف‌ها سنگین هستند!
و در آخر اینکه برای حمل کردن چیزهای سنگین مثل کیف به فرزند خود آموزش دهید، باید به او یاد دهید که به درستی کیفش را حمل کند تا برای کمرش مشکلی پیش نیاید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits