دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لباس هایی که سلامت کودکتان را تأمین می کند
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کودکان پوست حساسی دارند و بهتر است از لباس های مناسبی برای آن ها استفاده کرد. در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم ویژگی های لباس مناسب کودکان را ذکر خواهیم کرد. با ما باشید.

چه لباسی برای کودکان مناسب است ؟

لباس مناسب کودک موضوع مورد بحث ماست. وقتی مادرها به تهیه لباس برای بچه‌ها فکر می‌ کنند، در گام نخست باید درباره جنس لباس تصمیم بگیرند. فرقی نمی‌ کند لباس بدوزیم یا لباس آماده بخریم؛ آشنایی با پارچه‌های مناسب برای بچه‌ها، به‌ویژه بهترین جنس لباس نوزاد اهمیت دارد.

همچنین لباس مناسب باید ویژگی هایی داشته باشد که سلامت کودکمان را تأمین کند و کوچک ترین آسیبی به او نرساند هرچه باشد، پای مراقبت از کودک دلبندمان در میان است.

نکاتی درمورد لباس کودک

بهترین لباس برای کودکان

امنیت کودک مسئله ای مهم در انتخاب لباس

برای انتخاب بهترین لباس کودک امنیت حرف اول را می زند. لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه، پاپیون و بند نداشته باشند. از خرید لباس های کودک با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید، چرا که خطر خفگی را برای کودکان در پی دارد.

لباس هایی که بندهای بلند دارند ممکن است دور دست و پا یا گردن کودک بپیچد، کاملاً نا امن هستند. مهم ترین نکته آن است که در صورت وجود تزیینات در لباس کودک، این تزیینات به لباس محکم دوخته شده باشند.

برای کودک دلبندتان لباس خواب ضدحریق تهیه کنید. برچسب های روی لباس خواب کودک مشخص می کنند که لباس ضدحریق است یا خیر. اما بهتر است بدانید که دانشمندان هنوز مطالعات کاملی در مورد اثرات شیمیایی پارچه های ضد حریق بر روی سلامتی (در صورت استفاده طولانی مدت) نداشته اند.

بعضی از تحقیقات مدعی هستند بین استفاده از این مواد شیمیایی و مشکلات سلامتی، ارتباطاتی وجود دارد؛ مشکلاتی از قبیل تاخیر در رشد فیزیکی و ذهنی کودک، مشکل تیروئید و مشکلات ذهنی مانند مشکل در تفکر و حافظه.

اگر این مواد شیمیایی به خوبی در تار و پود پارچه نرفته باشند، می توانند به سادگی به بدن کودک منتقل شوند. اگر نمی خواهید این ریسک را در مورد لباس کودک خود داشته باشید، می توانید از پارچه های گیاهی استفاده کنید.

اگر می خواهید از لباس های ضدحریق استفاده کنید، برچسب شستشوی آن را کاملاً مطالعه کنید تا از چگونگی شستشوی این لباس ها مطلع شوید؛ چرا که مواد ضدحریق می توانند به راحتی از تار و پود پارچه جدا شده و به پوست حساس کودک منتقل شوند.

به علاوه عدم شستشوی درست این لباس ها باعث می شود اثر ضدحریقی آن ها از بین برود.

راهنمای خرید لباس بچگانه

ویژگی های لباس های ایمن برای کودکان

ویژگی لباس مناسب کودک: راحت پوشیده شدن لباس کودکان

لباس کودک باید به گونه ای باشد که پوشیدن و در آوردن آن ها از تن راحت باشد. لباس پوشاندن به نوزادی که دائماً تکان می خورد، واقعاً سخت خواهد بود.

به همین دلیل در ادامه نکاتی ارائه می شود که می توانید از این نکات استفاده کرده و بهترین لباس کودک را تهیه کنید؛ به طوری که پوشاندن لباس کودک دیگر کار سختی نباشد و این کار را برایتان ساده کند:

  • یقه گشاد لباس، پوشاندن آن را به تن کودک راحت می کند. اگر لباسی را باید از سر به کودک بپوشانید، این کار را بسیار سریع انجام دهید؛ چرا که کودکان زمانی که احساس خفگی کنند، می ترسند.
  • زیپ و بند هایی که در جلوی لباس وجود دارند، نسبت به بندها و زیپ های پشت لباس، پوشیدن لباس را راحت تر می کنند.
  • آستین گشاد برای لباس کودک، پوشاندن آن را راحت تر می کند.
  • بندهایی که بالاتنه و پایین تنه لباس را به هم متصل می کنند، عوض کردن پوشک بچه را سریع تر و راحت تر می کند، چراکه دیگر لازم نیست برای عوض کردن پوشک، تمام لباس های کودک را از تنش در بیاورید.

لباس های قابل شستشو انتخاب کنید. لباس های دارای عبارت «قابل شستشو با ماشین لباسشویی» هنگام شستشو با دست و اتوکشی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شود.

انتخاب لباس بچگانه

ویژگی های بهترین لباس کودک

جنس مناسب لباس کودک

پنبه معمولا نخستین انتخاب برای جنس لباس کودک است. پنبه همهٔ ویژگی‌ ها از جمله قابلیت جذب، تنفس‌ پذیری و راحتی را دربر می‌گیرد. پنبهٔ ارگانیک خیلی هم بهتر است، چون در فضای دوست‌دار محیط‌ زیست و به‌ دور از مواد شیمیایی تولید شده است.

اگر می‌ خواهید برای بچه‌ها لباس بدوزید، پیش از دوخت حتما پارچه را بشویید. خیلی از خیاط‌ ها پیش از دوخت لباس، پارچه مورد نظر را می‌شویند. وقتی پای کودکان در میان است، با شستن پارچه ممکن است از مواد شیمیایی‌ ای که احتمالا در روند تولید پارچه با آن ها تماس داشته است، خلاص شویم.

لباس کودک باید چه جنسی داشته باشد

بهترین جنس برای لباس کودک

توصیه های کلی برای خرید لباس مناسب کودک

برای خرید لباس بچه گانه اول راحتی لباس را در نظر بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که بچه ها زودتر از آنچه شما تصورش را می کنید رشد می کنند. لباس باید کمی برای کودک آزاد باشد در غیر اینصورت بعد از چند بار استفاده باید آن لباس را کنار بگذارید وبه سراغ خرید لباس بچه گانه با سایز بزرگ تر باشید.

اگر شما در هنگام خرید به این نکته ها توجه دارید و اطرافیان هدایایی با سایز کوچک برای کودک تان آورده اند، آدرس فروشگاه و یا تولیدی لباس بچه گانه را بخواهید و سایز مناسب را برای کودک تان تهیه کنید.

در خرید لباس بچه گانه افراط نکنید. نوزادان و نوپایان خیلی زود رشد می کنند چون ممکن است یک لباس مهمانی را فقط یکبار استفاده کنید.

لباس سالم برای کودک تان انتخاب کنید

همیشه کاپشن هایی را برای فرزندتان انتخاب کنید که کمی بزرگ تر باشد تا برای رشد کودک جا داشته باشد.

لباس کودک احتیاج به شستشوی فراوان دارد، بنابراین در خرید لباس بچه گانه به جنس لباس توجه کنید که بر اثر شستشو خراب نشود و همچنین دکمه ها و زیپ های لباس طوری باشد که با حرکات کودک باز نشود.

برای اینکه خرید خوب و آرامی داشته باشید بعد از تغذیه و استراحت مناسب او را به خرید ببرید که از بهانه گیری و گریه کودک در امان باشید. برای خرید لباس بچه گانه از خودش هم کمک بخواهید تا لباسی را انتخاب کند که دوست دارد.

نکات کاربردی هنگام خرید لباس عید برای بچه ها

چه لباسی تن نوزادان کنیم؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits