دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم و درمان عفونت سینه در کودکان
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عفونت سینه کودک چرا رخ میدهد؟ التهاب بافت ریه که یک یا دو طرف قفسه سینه را درگیر می‌کند و معمولا در اثر عفونت ایجاد میشود پنومونی یا عفونت ریه گفته می‌شود که در اثر ارگانیسم‌های مختلفی شامل ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها ایجاد می‌شود.

بررسی رایج ترین علائم عفونت ریه در کودکان و انواع آن

آیا کودک شما از آب ریزش بینی رنج می برد؟ آیا او از کمبود اشتها ناراحت و آزرده است؟ اگر شما قاطعانه پاسختان مثبت است، احتمالا می خواهید اطلاعاتی درباره عفونت سینه در کودکان به دست آورید ، ما کنار شما هستیم تا آنچه که لازم است در مورد عفونت سینه کودکان به شما بیاموزیم.

علت عفونت سینه در کودکان چیست؟

عفونت سینه همواره می تواند خود را به شکل التهاب ریه یا ورم نایژه نشان دهد، التهاب ریه بر روی کیسه های هوا زمانی که ورم نایژه غشای مخاطی لوله های نایژه را ملتهب می کند تاثیر می گذارد.

چه چیزی باعث عفونت سینه در کودکان می شود؟

عفونت های سینه معمولا به دلیل باکتری یا ویروس ها اتفاق می افتند، التهاب ریه به علت میکروب های گیاهی و ورم نایژه به خاطر یک ویروس اتفاق می افتد، بعضی اوقات، عفونت های قارچی ممکن است به عفونت های سینه منجر شود.

مهمترین علائم عفونت سینه کودک

بارز ترین نشانه های عفونت سینه در کودکان

علائم عفونت سینه در کودکان کدام است؟

عفونت سینه در کودکان معمولا با سرماخوردگی شروع می شوند که به تدریج به سرماخورگی هاد و سرفه تبدیل می شود، نشانه های اصلی عفونت سینه در کودکان که لازم است از آنها آگاه باشید:

  • گرفتگی یا آب ریزش بینی
  • تب
  • کاهش اشتها
  • سرفه خشک

علت و درمان خس خس سینه کودکان چیست؟

بعد از گذشت چند روز علائم بدتر می شوند و ممکن است منجر شوند به :

  • سرفه مداوم
  • مشکل در تنفس
  • افزایش ضربان قلب
  • بی حسی کامل

25 راهکار طلایی برای درمان سرفه کودکان در طب سنتی


علت عفونت سینه در کودکان چیست

عفونت سینه در کودکان و زمان مراجعه به پزشک

چه زمانی باید کودکم را نزد دکتر ببرم؟

اگر شما مطمئن نیستید که کودک شما از یک سرماخوردگی ساده رنج می برد یا از عفونت سینه، پس با دکترتان مشورت کنید، اگر علائم سرماخوردگی یا سرفه پایدار ماندند، احتمالا کودک از یک عفونت سینه شدید یا ورم نایژه رنج می برد، در بیشتر موارد، علائم ورم نایژه با گذشت زمان بهتر می شوند.

علت سرماخوردگی مکرر کودکان چیست؟

هر چند که اگه شما پی بردید که کودک شما بیش از حد معمولی درد می کشد، با دکترتان مشورت کنید، اگر فهمیدید که کودک شما علائم زیر را دارد سریعا و بدون درنگ با دکترتان تماس بگیرید:

  • اشتهای کودک به شدت کاهش می یابد وکمتر از نصف مصرف معمولی غذا و شیر در طول ۴۸ می خورد
  • کودک نشانه های از دفع زیاد آب را نشان می دهد(مانند عرق کردن شدید)
  • خواب آلودگی و بی حالی هنگام عفونت سینه در کودکان دیده می شود.
  • خشکی مداوم در سرفه مرطوب

گونه های شدید ورم نایژه می تواند باعث بروز مشکل در تنفس شود، مراقب این علائم تنفسی باشید و اگر این علائم را دارد بلافاصله او را به بیمارستان ببرید:

  • کودک به سختی نفس می کشد
  • سوراخ های بینی کودک بزرگ شده بود
  • اگر ناخن های کودک آبی شدند به علت کمبود اکسیژن
  • اگر کودک سریع تر از ۶۰ بار در دقیقه نفس می کشد
  • اگر تنفس کودک قطع می شود یا نفس های عمیق و سخت می کشد

عفونت سینه کودک چگونه قابل درمان است؟

چگونه عفونت سینه در کودکان را درمان کنیم؟

درمان عفونت سینه در کودکان

بیشتر موارد عفونت سینه در کودکان و مخصوصا ورم نایژه در طول یک یا دو هفته بهتر می شوند، در موارد ملایم، شما می توانید چند درمان ساده خانگی را دنبال کنید که می تواند یک سرماخوردگی معمولی را درمان کند

چند درمان خانگی ساده برای عفونت سینه در کودکان

کودکتان را به خوردن مقدار زیادی شیر و محصولات لبنی تشویق کنید، لبنیات به بدن کودک قدرت می دهد که با عفونت بجنگد و همچنین از کم شدن آب بدن جلوگیری می کند، اگر تب کودک شما در طول عفونت بالا میرود، لبنیات کمک می کند که تب او کاهش پیدا کند.

در زمان عفونت سینه در کودکان ، استامینوفن یا ایبوپروفون در اندازه کوچکتر به کم شدن تب، بهبود گلودرد و پایین بردن گرفتگی سینه کمک می کند، تنفس کودک را بهبود می بخشد و باعث می شود احساس بهتری کند، بر روی پاکت ها دنبال مقدار دز مصرفی بگردید، اگر شما در مورد مقدار دز مطمئن نیستید با دکترتان تماس بگیرید.

عوارض خطرناک استفاده از قرص استامینوفن

اگر عفونت سینه در کودکتان باعث گرفتگب بینی شده و نفس کشیدن را برای او مشکل کرده است، سعی کنید او را به حالت ایستاده زمانی که دارد غذا می خورد نگه دارید، شما همچنین می توانید از دارو های نمکی بینی که راه بینی او را تمیز می کند و تنفسش را بهبود می بخشد استفاده کنید، داروهای نمکی بینی در بیشتر داروخانه ها موجود می باشند.

استنشاق بخار یک درمان سنتی برای عفونت و گرفتگی بینی است، شما می توانید هم از یک سونای بخار یا یک استنشاق کننده بخار با مقداری مالش بخار استفاده کنید، این کار به بهبود عفونت سینه در کودکان ، سرفه و تمیز شدن مجرای بینی او کمک می کند.

بخور سرد و گرم چه فوایدی دارد؟!

اگر کودک شما یک عفونت سینه یا ورم نایژه شدید دارد یا اگر با درمان های خانگی بهبود نمی یابد، با دکترتان برای معالجات بیشتر مشورت کنید، دکتر احتمالا او را به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای کمک کردن به تنفس او سفارش کند.

عوارض عفونت سینه

عفونت سینه چه خطراتی را به همراه دارد؟

عوارض جانبی عفونت سینه در کودکان

رایج ترین نگرانی برای تمام والدین عوارض جانبی یا پیچیدگی های است که ورم نایژه می تواند به وجود بیاورد. بسیار خب،وحشت زده نشوید به خاطر اینکه ورم نایژه یک شرایط یا مسئله ی جدیی نیست، هر چند که،آسم و تنفس سخت می تواند شرایط شدید آن باشد، در موارد نادر،کودکان التهاب ریه را توسعه می دهند، کودکانی با شش زنده یا شرایط قلبی تحمل کردن ورم نایژه را سختر می دانند.

پیشگیری و درمان عفونت سینه

چگونه از عفونت سینه در کودکان پیشگیری کنیم؟

جلوگیری از عفونت سینه در کودکان

شما چگونه از عفونت سینه در کودکان جلوگیری می کنید؟

اینکه شما بهداشت خوبی داشته باشید اهمیت بالای دارد، شما باید مراقب جاهای که می روید یا کودکتان می رود باشید، همچنین مراقب کسانی که با آنها ارتباط دارید باشید، همیشه این را در نظر داشته باشید که وقتی که به خانه برمی گردید

دستانتان را با مواد ضدعفونی کننده بشویید و همچنین مطمئن شوید کودک شما نیز این کار را بعد از برگشت از بازی یا مدرسه انجام می دهد، رعایت یک بهداشت خوب و دور نگه داشتن او از هوای آلوده می تواند عفونت سینه در کودکان را کاهش دهد.

برای جلوگیری کردن از ورم های نایژه ی بیشتر، دستمال سینه یا دستمال کاغذی باید فقط یک بار استفاده شده و دور انداخته شود،همچنین مطمئن شوید حمام هایتان تمیز و به طور منظم ضدعفونی می شوند تا اینکه کودک شما به هیچ عفونت تنفسی برخورد نکند

بیشتر کودکان که در سنین کودکی ورم نایژه را تقویت می کنند،در سنین بالاتر باعث تقویت آسم می شوند،به او آمپول آنفولانزا بزنید، این از آنفولانزا و عفونت های ثانویه جلوگیری می کند. اگر همسرتان سیگار می کشد،کودکتان را از دود سیگار دور نگه دارید به دلیل آنکه دود سیگار به راحتی می تواند باعث ورم نایژه شود.

اگر کسی در خانه ی شما از سرماخوردگی یا سرفه رنج می برد، بهتر است کودکتان را از او دور نگه دارید تا اینکه مانع از عفونت سینه در کودک شوید، واکسن خاصی برای ورم نایژه وجود ندارد اما پالیویزوماب داروی است که به کاهش علایم ورم نایژه کمک می کند.

علت و علائم ایجاد عفونت تنفسی سینسیتیال کدام است؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits