دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راههای از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از کودکان در هنگام رویارویی با شرایط جدیدی که تاکنون با آن مواجه نبوده اند دچار استرس و نگرانی می شوند از جمله رفتن به آرایشگاه و این کاملا طبیعی است. بنابراین این وظیفه ی والدین است که با رفتارهای صحیح خود این نگرانی را از بین ببرند.

از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه

ترس کودک از آرایشگاه : آیا نگرانید که کودک تان در هنگام کوتاه کردن موهایش دچار استرس و نگرانی شود؟ این استراتژی های جالب می توانند او را در این حالت آرام نگه دارند.

کوری لووس اسکیدمور، دکترای روان پزشکی کودکان در Oak Park در ایلینویز در این خصوص می گوید:
"این امر برای کودکان بسیار دشوار بوده و سالن های آرایشگاهی که مملو از چهره ها، صداها و بوهای نا آشنا می باشد، می تواند کودک شما را نگران و مضطرب کنند. اما اگر به درستی برای انجام این کار برنامه ریزی کنید، انجام آن چندان هم دشوار نخواهد بود."

ممکن است فکر کنید اولین مراجعه کودک تان به آرایشگاه عملی جذاب است اما ممکن است این مساله برای کودک تان این گونه نباشد.

برای کودک، اعمالی مانند پوشانده شدن توسط یک روکش پلاستیکی، اسپری زدن به موها با آب و مورد حمله قرار گرفتن با قیچی های نوک تیز توسط یک فرد غریبه می تواند ترسناک باشد.

راهکارهایی برای از بین بردن ترس کودکان از آرایشگاه

1. بدانید که چه موقع باید به آرایشگاه بروید

اگر کودک شما موهای پرپشتی دارد، می تواند در 8 ماهگی آماده رفتن به آرایشگاه باشد. اما اگر حجم و میزان رشد موهای او کم است، ممکن است تا حدود 2 سالگی نیازی به مراجعه به آرایشگاه نداشته باشد.

هیچ زمان قطعی برای این مساله وجود ندارد. این بستگی به شما دارد: آیا می خواهید شکل ظاهری کودکانه موهای او را حفظ کنید یا تصور می کنید زمان آن رسیده است که او ظاهری شبیه به کودکانی بزرگ تر داشته باشد.

کریستین برگر، بنیان گذار Noodle and Boo، یک خط تولید محصولات مراقبت از مو برای نوزادان و کودکان می گوید: "به خاطر داشته باشید وقتی شما موهای فرفری کودک تان را کوتاه کردید، ممکن است دیگر به آن صورت رشد نکنند.

از طرف دیگر، کوتاه کردن موهای بسیار ظریف کودکان معمولا باعث ضخیم تر به نظر رسیدن آن ها پس از رویش دوباره می شود.

2. کودک تان را از این که قصد دارید او را به آرایشگاه ببرید، مطلع کنید

کودکان معمولا سورپرایز شدن را دوست ندارند پس بهتر است اجازه دهید کودک تان کوتاه شدن موهای شما را تماشا کرده یا قبل از روز موعود، ملاقاتی با آرایشگر خود داشته باشد.

جین لوید، مالک A Cut Above، یک سالن آرایشگاه ویژه کودکان در کاوینگتون لوییزیانا می گوید: "درباره آن چه که کودکان در آرایشگاه می بینند با آن ها صحبت کنید. به روپوشی که او قرار است بپوشد و قیچی هایی که قرار است برای کوتاه کردن موهای شان استفاده شود، اشاره کنید.

از عبارت "بریدن" استفاده نکرده و به جای آن از عباراتی مانند "مرتب کردن" و "کوتاه کردن" استفاده نمایید.

اجازه دهید او با آب پاش کی در حمام منزل دارید بازی کند و وانمود کنید که موهایش را با انگشتان تان کوتاه و مرتب می نمایید.

کتاب هایی درباره این موضوع برای وی بخوانید مانند اولین آرایشگاه رفتن توسط دان یاکارینو و امروز موهایم را کوتاه نمی کنم! توسط الیویا ساوادیر.

از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه

3. برای از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه مکان مناسبی را انتخاب کنید

شما باید سالنی را انتخاب کنید که می داند چگونه با کودکان پر تحرک رفتار کند.

بسیاری از آرایشگاه های مخصوص کودکان، فیلم ها و کتاب های جذابی دارند تا کودکان خردسال را سرگرم کنند.

بعضی از سالن ها حتی اولین کوتاه کردن مو را رایگان انجام می دهند (بعضی دیگر یک عکس و یک گواهی را به عنوان اولین مراجعه مشتری به او ارائه می نمایند).

اگر آرایشگاه کودکان در منطقه شما وجود ندارد، از آرایشگر خودتان بخواهید تا فردی را که در این زمینه مهارت دارد، به شما معرفی نماید.

4. برای از بین بردن ترس کودکان از آرایشگاه آمادگی داشته باشید

اجازه دهید کودک تان یک اسباب بازی دلخواه و کوچک را همراه خود بیاورند. این کار به حفظ آرامش و مشغول نگه داشتن دستان او کمک می کند.

شما همچنین می توانید یک گزینه دیگر را نیز برای مواقع اضطراری در کیف تان به همراه داشته باشید. قبل از شروع کار، صندلی را کمی از رو به روی آینه بچرخانید تا نگاه کودک تان از قیچی گرفته شود.

اگر کودک تان تمایلی به پوشیدن شنل نداشت، شما آن را بپوشید و به وی نشان دهید که با شنل چگونه به نظر خواهد رسید.

اگر کودک تان آرام نمی نشیند، ممکن است لازم باشد برای مدتی او را بر روی زانوی خودتان بنشانید.

می توانید از یکی از دوستان تان (یا فردی در سالن آرایشگاه) بخواهید تا از شما در این حالت عکس بگیرد.

از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه

5. خودتان را از نظر روانی نیز آماده کنید

اگر هراسان باشید، فرزند شما نیز متوجه این مساله شده و احتمال بی قراری و گریه او در هنگام کوتاه کردن موهایش بیش تر خواهد شد.

جوانا میسلز، سرمایه گذار سالن آرایش زنجیره ای Snip-its Hair می گوید: "با کودک تان درباره این که این کار چه قدر جذاب خواهد بود صحبت کنید.

اجازه دهید او بداند که پس از اصلاح چه قدر زیباتر و مرتب تر خواهد شد.

وقتی او ببیند که شما به این کار علاقه دارید، اون نیز به انجام این کار علاقه مند خواهد شد."

6. برای بردن کودک تان به آرایشگاه برنامه ریزی دقیقی داشته باشید

سعی کنید زمان رفتن به آرایشگاه را بین وقت ناهار و خواب بعد از ظهر قرار دهید تا کودک شما گرسنه و بد خلق نباشد. از قبل تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آرایشگر مورد نظر شما سرش شلوغ نیست.

اگر حس کردید که فرزند شما در شرایط روحی مناسبی قرار ندارد، بدون شک و تردید قرار ملاقات را به زمان دیگری موکول کنید. لوید می گوید: "اولین آرایش موی سر، پایه گذار واکنش کودک در سال های آتی خواهد بود پس مهم است که این تجربه تا حد امکان خوب باشد."

بیشتر بخوانید :

ترس کودک در شب

علت ترس نوزادان و کودکان چیست؟

۹ راهکار طلایی برای از بین بردن ترس کودک از حمام

۱۷ راهکار مناسب برای غلبه بر ترس کودکان از آمپول



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits