دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 نشانه گرسنگی نوزاد و 9 نشانه سیر بودن او

۱۰ علائم گرسنگی نوزاد که هر مادری باید بداند

10 نشانه گرسنگی نوزاد و 9 نشانه سیر بودن او
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بیشتر والدین فکر می‌کنند گریه کردن نشانه گرسنگی است. اما گریه از نشانه‌های آخر گرسنگی است. نوزاد در ابتدا نشانه‌های زیادی نشان می‌دهد. اگر بتوانید این نشانه‌ها را متوجه بشوید کارتان راحت می‌شود.

نشانه گرسنگی نوزاد ؛ علائم اصلی گرسنگی و سیر بودن نوزاد

سخت ترین قسمت مراقبت از بچه این است که بفهمید آن ها چه می خواهند. این که ندانید به چه دلیل گریه می کنند بسیار ناراحت کننده است. اگر آن ها می توانستند بگویند چه اتفاقی برایشان افتاده حل آن برای پدر و مادر بسیار آسان تر خواهد بود.
ولی کودکان نمی توانند به طور کلامی با ما ارتباط برقرار کنند تا متوجه شویم چه چیزی به آن ها دهیم. اگر والدین به دقت توجه کنند، نوزادان آن ها سعی می کنند به آن ها چیزی بگویند. آن ها می گویند چه زمانی گرسنه هستند و چه زمانی میل به خوردن ندارند.
اگر فکر می کنید گریه نوزاد عزیزتان تنها نشانه گرسنگی اوست سخت در اشتباه هستید . حالات و تغییرات حرکتی دوست داشتنی او هم بخشی از علامت های گرسنگی و یا حتی سیر بودن نوزاد است که در ادامه این بخش از دلگرم به آنها اشاره خواهیم کرد.

نشانه های گرسنگی نوزاد چه هستند؟

1.گریه کردن

مهم ترین نشانه ای است که کودک گرسنه است گریه کردن است. گریه کردن تنها راه برقراری ارتباط کودک با ما است، زمانی که آن ها نیاز به ملاقات دارند، گریه خواهند کرد.گریه های آن ها به نظر متفاوت خواهد رسید، و بعد از گذشت زمان، مادر شروع به تشخیص آنچه که بچه اش با گریه می خواهد می کند.
گریه گرسنگی معمولا بلند و آهسته است. مشکل این است که گریه کردن یکی از آخرین نشانه های گرسنگی است و اگر مادر زودتر متوجه علائم نشود کودک شروع به گریه می کند.ممکن است مادر قبل از غذا دادن به کودک نیاز به آرام کردن بچه اش را داشته باشد.

نشانه های گرسنگی نوزاد

2. بیقراری از نشانه های گرسنگی نوزاد

کودک ممکن است شروع به دست و پا زدن کند، اما نشانه دیگری از گرسنگی کودک است . اگر متوجه شدید نوزادتان بی قراری می کند، احتمالا نشانه این است که آن ها گرسنه هستند.

این حالت معمولا زمانی مشاهده می شود که کودک از خواب بیدار می شود. آن ها ممکن است شروع به حرکت در اطراف گهواره کنند و سعی می کنند به مادر نشان دهند که گرسنه هستند.

3. مکیدن دست

همچنین ممکن است متوجه شوید که یکی از دست ها را سمت دهان می برند و سعی می کنند بمکند. وقتی بچه گرسنه است هر چیزی نزدیک دهانش می شود دهان را باز می کند.

4. دهان باز از نشانه های گرسنگی نوزاد

وقتی گرسنه هستیم غذا می خوریم دهان را باز می کنیم. بچه ها وقتی گرسنه هستند این کار را انجام می دهند. این سرنخی برای مادر آنها است که چیزی در دهان آنها بگذارند تا بتوانند بخورند.
اگر مادر این نشانه ها را ببیند، باید هر چه زودتر بچه را تغذیه کند. توجه به نشانه های گرسنگی زودتر از موعد بهتر است تا کودک کمتر ناراحت شود.

 گرسنگی نوزاد

5.لبخند

تشخیص زمانی که به نوزاد چه موقع غذا داده شود سخت است، به خصوص اگر نوزاد با شیر مادر تغذیه شود. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از اینکه نوزادتان درست تغذیه نمی شود و هنوز گرسنه است این است که با دیدن مادر لبخند بزند بله لبخندی مثل شادی از رسیدن به غذا . زمانی که کودک 4 ماهه است، آن ها توانایی ارائه لبخند حقیقی را دارند.

6. نق زدن از نشانه ها و علائم گرسنگی نوزادان

غر زدن یکی از بهترین نشانه های گرسنگی است و از نوزاد شروع می شود. این واکنشی است که آن ها با آن به دنیا می آیند. چیزی است که کودکان هنگام گرسنه بودن و تلاش برای یافتن پستان انجام می دهند.
اگر چیزی گونه آن ها را لمس می کند، سرشان را برمی گردانند و سعی می کنند چیزی که فکر می کنند نوک پستان برای خوردن است را پیدا کنند.

7. کشیدن پیراهن

نوزادان خیلی باهوش تر از آنچه فکر می کنیم هستند همیشه سعی می کنند چیزهایی را به ما بگویند. ما فقط باید مطمئن شویم که آنجا هستیم تا آن ها را بشنویم. نشانه دیگر گرسنگی کودک این است که آن ها شروع به کشیدن پیراهن مادر کنند.
اگر نوزاد با شیر مادر تغذیه شود، خیلی طول نمی کشد تا یاد بگیرد که غذایش کجاست، بنابراین آن ها در تلاش برای رسیدن به غذا، پیراهن را می کشند.

8. حرکت سر از نشانه های گرسنگی نوزاد

نیاز اولیه کودک غذا خوردن است. زمانی که نوزاد تازه متولد شده باشد، واقعا به چیزی بیشتر از این نیاز ندارد. آن ها به غذا، خواب و دوست داشتن نیاز دارند.
آن ها بطور غریزی می دانند که چطور بمکن و قورت دهند. زمانی که نوزاد گرسنه است، سر خود را به سمت منبع غذا تغییر خواهند داد.

9. تغییرات در صورت

وقتی بدن هادر حال گرسنه شدن هستند، بعضی چیزها اتفاق می افتد. معده قار و قورمی کند، ممکن است کمی به هم فشرده و ناراحت می شویم. این اتفاق برای نوزادان هم می افتد.
تمام این احساسات می تواند باعث ناراحتی کودک شود، و از آنجایی که آن ها ابراز می کنند، می تواند در برخی حالات چهره عجیب و غریب ظاهر شود. این احساسات برای آن ها تازگی دارد

10. حرکت دست و پا

کمی قبل از این در مورد این که چگونه کودکی که گرسنه است شروع به حرکت سریع می کند، صحبت کردیم. این حالت معمولا با بازوها و پاهای آن ها رخ می دهد.اعضای بدن آن ها از کنترل خارج خواهد شد و سعی می کنند به مادر و پدر بگویند که وقت خوردن است.

علامت سیری نوزاد

9 علامت سیری و گرسنه نبودن نوزاد

1. بستن لب

10 علامت گرسنگی کودکان را برایتان ذکر کردیم اما در این قسمت نشانه های سیری آنها را بیان می کنیم .
اولی بستن لب است. اگر کسی سعی کند غذا را در دهان آنها فرو کند، لبان خود را محکم به هم نزدیک می کنند.

2. رد کردن

گاهی والدین علائم گرسنگی را اشتباه می گیرند و ممکن است تلاش کنند کودکی را تغذیه کنند که واقعا گرسنه نیست. این زمانی است که آن ها می خواهند به دنبال این نشانه ها بگردند تا مطمئن شوند که بچه آن ها واقعا گرسنه نیست.
یک چیز دیگر که نوزادان وقتی سیر می شوند انجام می دهند، پس زدن سینه مادر است.

3. توقف در مکیدن

این یکی خیلی ساده به نظر می رسد اگر کودک گرسنه نباشد، مکیدن را متوقف خواهد کرد. مهم نیست که آیا شیر آنها از شیشه شیر است یا سینه مادر. اگر سیر باشند آن ها دیگر غذا نمی خورند.اگر بزور شیر بخورند آن را تف می کنند.

4. خوابیدن

این یکی از بزرگ ترین نشانه هایی است که نوزادان سیر دارند آن ها می خوابند. زنانی که با پستان شیر می دهند اغلب شگفت زده می شوند که آیا نوزاد آن ها به اندازه کافی شیر می خورد چرا که به طور مداوم در حین خوردن به خواب می روند.
این کاملا در روزهای اولیه تولد رایج است و مادران تشویق می شوند نوزاد خود را برای خوردن بیدار کنند. وقتی نوزاد رشد می کند، مادر نیازی به نگرانی زیاد ندارد.

نشانه سیر بودن نوزاد

5. چیزهای دیگر جالب تر هستند

زمانی که نوزادی گرسنه است، تنها چیزی که برای آن ها اهمیت دارد، خوردن غذا است.این تنها چیزی است که آن ها به آن علاقه دارند و هیچ تلاشی برای سرگرم کردن آن ها فایده ندارد. اگر نوزاد سیر شود،کارهای جالبی انجام می دهند.

6. زیاد گریه کردن

گریه کردن نیز راه خود را به این بخش نیز باز کرده است. دلیل آن این است که گریه تنها راه برقراری ارتباط است. زمانی که گرسنه هستند گریه خواهند کرد، اما زمانی که به آنها غذا داده می شود هم گریه خواهند کرد.

7. کشش

بسیاری از ما فکر می کنیم که فقط صبح ها یا بعد از اتمام کار کش می آوریم. این کشش راهی برای گرم کردن بدن است. در حالی که این درست است، ما همچنین زمانی که راضی هستیم انجام می دهیم.

8. تغییرات الگو

زمانی که فردی کودک دارد، مهم است واقعا نحوه کار فرزندشان را مطالعه کنند. اگر بدانیم بچه چه زمانی به چه چیزی ندارد.اگر مادر در طول شیردهی متوجه تغییر مکیدن نوزاد شود که با فشار کمتری پستان را می مکد نوزاد در حال سیر شدن است.

9. از بین رفتن نشانه های گرسنگی

این یکی دیگر از نشانه ها است که کاملا بدیهی به نظر می رسد. اگر تمام نشانه های گرسنگی را در نوزاد نبینیم در واقع سیر شده.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits