دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید پماد ب ب کلد ضدگرفتگی بینی کودکان

پماد ب ب کلد : ضد سرماخوردگی و گرفتگی بینی کودکان

فواید پماد ب ب کلد ضدگرفتگی بینی کودکان
8
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پماد ب ب کلد : کودکان و نوزادان به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند بیشتر سرما می خورند و معمولا دچار گرفتگی بینی می شوند اما راه های ساده ای وجود دارد که میتوانید با موادی که در خانه دارید آن را درمان کنید.

موارد مصرف پماد ب ب کلد

روزی چند مرتبه به طور موضعی در ناحیه سینه و گردن کودک استعمال شود.

عوارض جانبی پماد ب ب کلد

این دارو ممکن است در افراد حساس موجب واکنش های آلرژیک شود.

موارد احتیاط در مصرف پماد ب ب کلد

  1. از راه خوراکی مصرف نمی شود، فقط به طور موضعی استعمال گردد.
  2. این پماد را روی نوک بینی کودکان نمالید.
  3. اگردر حین مصرف دارو بثورات جلدی ظاهر گردید مصرف آن را قطع نمائید.
  4. این پماد را می توان به طور معمول در نوزادان از سه ماهگی به بالا مصرف نموده و در کم تر از این سن با نظر پزشک معالج قابل مصرف است.

نکات قابل توصیه در مصرف پماد ب ب کلد

  • بعد ازتاریخ انتقضاء مصرف نکنید.
  • دور از دسترس کودکان نگاه دارید.

پماد ب ب کلد از چه عناصری تشکیل شده است؟

گرفتگی بینی نوزاد

اسانس اکالیپتوس عمدتاً حاوی سینئول (۸۵%-۷۰%) است. افزونبراین مونوترپنها (لینالول، بورنئول) و سزکویی ترپنها (کاریوفیلین) نیز در آن یافت می شود. منتول ماده موثره اصلی اسانس نعناع است و به مقدار ( ۴۸%-۲۹%( در روغن نعناع یافت می شود. اسانس آویشن هم که حاوی ماده موثره تیمول می باشد از گیاه آویشن تهیه می گردد.
مواد متشکله پماد ب.ب. کلد دارای خاصیت ضد میکروب، ضد قارچ، ضد ویروس و آنتی سپتیک می باشند. مصرف موضعی آن موجب درمان سرما خوردگی، آّبریزش، گرفتگی بینی و سرفه می شود.

منتول به طور موضعی ویروس آنفولانزا (A) و تبخال را از بین می برد. همچنین رسـپتورهای سـرمای روی پوست را تحریک کرده و از این طریق انتقال حس درد را به نخاع مهار می سازد. این ماده بر روی کانال های کلسیم واقع در انتهای نرون های حسی، اثر آنتاگونیستی نشان می دهد. این مکانیسم موجب اتساع عروق و در موضع ایجاد پرخونی می نماید.
استعمال موضعی اسانس اکالیپتوس روی ناحیه سینه و گردن و استنشاق بخارات آن موجب ضد عفونی نمودن مجاری تنفسی فوقانی و بروز اثر خلط آور و افزایش ترشحات گلو می شود. بیوسنتز پروستاگلاندین ها را نیز مهار نموده و ناراحتی تنفسی را بر طرف می سازد. تـیمول آبـریزش بینی را متوقف می نـماید، دارای اثر ضد باکتـری می باشد و اسپاسم برونشیول ها را نیز بر طرف می سازد.
مجموعه مواد فوق الذکر پماد ب. ب. کلد آثار یکدیگر را تقویت نموده موجب بهبود سرماخوردگی و علائم تنفسی ناشی از آن می شود.

درمان گرفتگی بینی نوزادان با روش های خانگی و گیاهی طب سنتی

بینی گرفته می تواند برای نوزادتان ناخوشایند باشد، و بر تغذیه او تاثیر منفی می گذارد و به این معنی است که خوب نمی خوابد. با اینکه ممکن است نگران کننده باشد، اما سرماخوردگی معمولی در کودکان خردسال شایع اس چون سیستم ایمنی آن ها هنوز در حال رشد است.
با توجه به خدمات بهداشت و سلامت ملی، کودکان بیشتر از بزرگسالان سرما می خورند و علائمشان عبارتند از؛ گرفتگی بینی و یا آبریزش بینی، عطسه کردن و یا تب ولی راه درمان چیست؟ در ادامه خواهید خواند.

راه درمان گرفتگی بینی کودکان چیست؟

چه کاری برای درمان نوزادی که دچار گرفتگی بینی شده است می توان انجام داد؟

خوشبختانه، بسیاری از درمان های خانگی در ایجاد احساس راحتی بیشتر موثر هستند در این بخش از دلگرم چند درمان ساده برای امتحان کردن وجود دارد. می دانید بهترین قسمتش چیست؟شما احتمالاً بسیاری از این مواد را در خانه دارید.

حتماً بخوانید:
معرفی کاربردهای درمانی قطره و اسپری بینی سدیم کلراید

معرفی کاربردهای درمانی قطره و اسپری بینی سدیم کلراید

موارد مصرف قطره و اسپری بینی سدیم کلراید قطره و اسپری بینی سدیم کلراید برای شستشوی سینوس ها و حفظ رطوبت، ترشحات بینی و کاهش خشکی و التهاب غشاء بینی…

کدام داروی خانگی می توانند به درمان گرفتگی بینی نوزاد من کمک کنند؟

1. درمان گرفتگی بینی نوزاد با آب نمک:

اگر کودک شما زیر شش ماه سن دارد، سعی کنید چند قطره آب نمک را در هر سوراخ بینی او بریزید سپس می توانید از یک سرنگ برای پاک کردن خلط استفاده کنید.این درمان خانگی ساده با رقیق شدن خلط عمل می کند که به کودک شما کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد و برای نوزادان در تمام سنین مناسب است.

درمان گرفتگی بینی با پماد ب ب کلد

2. برداشتن خلط و مخاط سفت برای درمان گرفتگی بینی نوزاد:

ممکن است متوجه شوید که بینی او پوسته پوسته و یا چسبناک به نظر می رسد، می توانید به تمیز کردن آن کمک کنید تا از گرفتگی بینی جلوگیری کند. شما می توانید آن را با پنبه و آب گرم تمیز کنید.

3.شیر مادر موثر در درمان گرفتگی بینی نوزاد:

یک قطره یا دو قطره در بینی می تواند به رفع گرفتگی کمک کند و سپس اجازه دهید آن را بالا بکشد؛ وقتی که سرش را بلند می کند، بیرون می ریزد، پس می توانید با بالا نگه داشتن سر کودک کار درست را انجام دهید.

4.درمان گرفتگی بینی نوزاد با بخور سرد:

دستگاه بخور را با آب پر کنید و در حالی که او خوابیده است، آن را در اتاقش قرار دهید.

5.درمان گرفتگی بینی کودکان با چای بابونه:

این یکی دیگر از راهکارها برای کودکان بزرگ تر است ،برخلاف بزرگ ترها، اگر کودک زیر یک سال سن دارد عسل برایش اضافه نکنید؛ این می تواند حاوی هاگ بتولیسم باشد که تنها می تواند با معده افراد بالغ نابود شود.

حتماً بخوانید:
چند راهکار خانگی برای درمان گرفتگی بینی نوزاد و بهتر نفس کشیدن

چند راهکار خانگی برای درمان گرفتگی بینی نوزاد و بهتر نفس کشیدن

نوزادان به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند بیشتر سرما می خورند و معمولا دچار گرفتگی بینی می شوند اما راه های ساده ای وجود دارد که میتوانید با موادی…

7.اتاق بخار به درمان گرفتگی بینی نوزاد کمک می کند

حمامتان را از بخار پر کنید و برای مدت 20 دقیقه او را روی زانوی خود بنشایند و یا به مدت 20 دقیقه در آنجا بمانید.رطوبت هر گونه انسداد خشک در بینی را بهبود می دهد و کمک به تخلیه آن می کند.

6.آب میوه گرم مفید برای درمان گرفتگی بینی نوزاد:

به نوزادان 6 ماه به بالا، کمی آب سیب گرم شیرین نشده یا آب بدهید (آزمایش بر روی مچ دست تان انجام دهید برای اینکه مطمئن شوید زیاد داغ نیست). درست همانند محصولات OTC، آن ها مخاط را نرم می کنند که به پشت گلوی نوزاد می رسد.

8.یک گزینه مشابه که والدین به آن اعتقاد دارند:

وسیله مکش بینی است که بینی کودک را از طریق لوله متصل به دهان باز می کند؛ والدین یک انتهای لوله را در سوراخ بینی و انتهای دیگر در دهان خود قرار می دهند تا خلط را مکش کنند.

گرفتگی بینی نوزاد

9.اسپری بینی فقط با تجویز پزشک برای رفع گرفتگی بینی نوزاد:

به جای شل کردن خلط، اسپری به طور فیزیکی آن را از بین می برد (به همین دلیل به استفاده از نمک یا شیر پستان در ابتدا کمک می کند تا خلط خشک را شل تر کند). شما احتمالا دستگاه مکش بینی نوزاد را دارید.اگر از یکی استفاده کنید، هر ماه تعویضش کنید، زیرا تمیز کردن داخلی غیر ممکن است.

10.سوزن پلاستیکی بینی راهی برای درمان گرفتگی بینی نوزاد:

این یک دستگاه تک عنصری است که شما می توانید در هر داروخانه ای خریداری کنید ؛ این دستگاه یک وسیله گرد پلاستیکی دارد که با یک لوله مثل سرنگ که می تواند به آرامی به بینی کودک شما وارد شود، منتهی می شود. دکمه ای را فشار می دهید تا تمام هوای بیرون را بیرون آورد و خلا شود. بعد لوله را داخل سوراخ بینی بچه قرار دهید.
باز کنید و اجازه دهید که هوا به درون حباب وارد شود، کمی خلط به آن وارد می شود. هم چنین می توانید یک قطره آب نمک را در بینی، چند دقیقه قبل از شروع کار بریزید تا خلط درون را شل کنید. از این دستگاه بیش از دو بار در هر سوراخ بینی استفاده نکنید، ممکن است باعث التهاب حفره بینی شده و منجر به ناراحتی بیشتر شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits