دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اگر کودکان زود بخوابند قد بلند می شوند
6
زمان مطالعه: 1 دقیقه
بين 8 تا 10 سال به 9 ساعت خواب مفيد احتياج دارند و خواب ظهر نمي‌تواند جبران كننده خواب شب باشد بلكه ممكن است روند آن را به تعويق بياندازد بنابراين از خواباندن كودكان در ظهر خودداري كنيد.

عباس مدني متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ميزان خواب مناسب براي شيرخواران بين 20 تا 22 ساعت است كه به تدريج با افزايش سن اين مقدار كاهش مي‌يابد.

کودکان زود بخوابند قد بلند می شوند

اگر کودکان زود بخوابند قد بلند می شوند

وي ادامه داد: بين 8 تا 10 سال به 9 ساعت خواب مفيد احتياج دارند و خواب ظهر نمي‌تواند جبران كننده خواب شب باشد بلكه ممكن است روند آن را به تعويق بياندازد بنابراين از خواباندن كودكان در ظهر خودداري كنيد.

مدني تصريح كرد: استفاده از برنامه‌هاي تلويزيوني، غذاهاي پرحجم ،نوشيدن قهوه ،شيركاكائو و چاي مي‌تواند زمينه را براي دير خوابيدن كودك فراهم كند.

كودكان بين 8 تا 10 سال به 9 ساعت خواب شبانه نياز دارند كه كمبود آن مي‌تواند روند رشد آنها را به تاخير بياندازد.

وي خاطر نشان كرد: هورمون رشد در اوايل شب و هنگام خواب ترشح مي‌شود و دير خواباندن كودكان مي‌تواند تاثير مهمي در كاهش ترشح اين هورمون داشته باشد بنابراين والدين نبايد از زود خوابيدن كودك غافل شوند.

وي در خاتمه افزود: دير خوابيدن كودكان مي‌تواند مشكلات گوارشي را در آنها تشديد كند و آنها را عصبي نمايد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits