دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم- پس انداز کردن - فرزندانمان-آموزش پس انداز-آموزش پس انداز به فرزندان-پس انداز کردن کودکان-آموزش پول خرج کردن

هر پول سیاهی که پس‌انداز شود، سودی است که کسب شده است- بنجامین فرانکلین از پدران بنیانگذار ایالت متحده

بیشتر بچه ها به محض اینکه پولی می گیرند تمام آن را خرج می کنند. تنها 20 درصد از بچه ها پس انداز می کنند و این کار را با جدیت هر ماه تکرار می کنند. به بچه ها کمک کنید پس انداز کنند- و بهشان یاد بدهید درست پس انداز کنند. اینجا بهتان می گوییم چگونه.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم

تمام والدین

_ آموزش پس انداز کردن را تبدیل به کاری جالب کنید.
_ در مورد اینکه چگونه و چرا پس انداز می کنید صحبت کنید. بچه ها با نگاه کردن و گوش کردن به والدینشان یاد می گیرند.
_ در مورد فراز و فرودهای پس انداز پول صادق باشید. اگر پس انداز کردن همیشه کاری راحت بود، بیشتر مردم این کار را می کردند.
_ به صحبت هایتان در مورد پس انداز و به طور کلی در مورد پول توجه کنید.
_ دیگر افراد بزرگسال که خوب پس انداز می کنند را پیدا کنید تا نقش یک الگو برای فرزندتان را داشته باشند.

والدین با بچه هایی تا 5 سال

_ برای فرزندتان یک بانک برای پس انداز و یک بانک برای خرج کردن داشته باشید. (می توانید آن را خودتان با جعبه های کفش درست کنید). هروقت به او پولی می دهید تشویقش کنید بخشی را در هر دو جعبه بگذارد.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم


_ وقتی با فرزند خود به خرید می روید، او را عادت ندهید هرچیزی که می خواهد همیشه خریداری کنید. به او بگویید ما باید پولهایمان را پس انداز کنیم. مهم است که هروقت به مغازه می رویم هرچیزی را نخریم.
_ در مورد پس انداز کردن برای یک هدف مفید صحبت کنید. توضیح دهید برای چه پس انداز کرده و چقدر برای آن هیجان زده اید.

والدین با فرزندان از سنین 6 تا 9

_ به فرزندان خود به صورت هفتگی پول تو جیبی بدهید. با این کار بهشان کمک کرده اید یاد بگیرند چگونه پول خود را مدیریت کنند. برای آنها راه هایی خلق کنید تا بخشی از پولی که می گیرند را پس انداز کنند. بعضی از خانواده ها برای بچه های ابتدایی (و حتی برای سنین دیگر) سه بانک ایجاد می کنند. یک بانک پس انداز، یک بانک برای خرج کردن، و یک بانک برای بخشش.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم


_ به بچه ها کمک کنید برای هدفشان پس انداز کنند. مثلا اگر کودک شما می خواهد بازی ویدئویی یا یک کتاب بخرد، به او یاد دهید برای خریدن آن باید از پس اندازش استفاده کند.
_ برای آنها هدف های کوتاه مدت تعیین کنید که رسیدن به آنها آسان باشد. برای بچه 6 تا 9 ساله دوره زمانی 2 تا 4 هفته برای رسیدن به چیزی خیلی مناسب تر از دوره یک ساله است.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم

والدین با بچه های 10 تا 15 سال

_ زمانیکه که بچه ها به سن بلوغ می رسند، اغلب خرج کردن را از پس انداز کردن بیشتر دوست دارند. (بچه های خیلی زیادی در این سن علاقه به خرید دارند). حتی اگر اینگونه به نظر می رسد که فرزندتان گوش نمی دهد، به صحبت کردن در مورد اهمیت پس انداز کردن ادامه دهید.
_ در مورد تبلیغات و اینکه چگونه بچه ها را هدف قرار می دهند تا پول خرج کنند حرف بزنید. بهشان کمک کنید که پیام هایی که به بچه ها حمله می کند را حس کنند. آنها را تشویق کنید تا به جای خرج کردن سریع پول آن را پس انداز کنند.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم


_ فرزندتان را ترغیب کنید تا ببینند چگونه پس انداز درست با تمام استراتژی استفاده درست از پول مطابقت دارد.
_ به آنها نشان دهید چگونه پس انداز می کنید و چگونه این پول بهتان کمک می کنید به اهداف مالی که از طریق دیگر نمی توانید بهشان برسید دست پیدا می کنید. مثلا برای یک لباس زیبای فاخر یا برای شام بیرون از منزل پس انداز کنید.
_ وقتی سال جدید تحصیلی رسید بودجه ای برای خرید در نظر بگیرید. برای او واضح توضیح دهید چه چیزهایی را با این پول می خرید و برای خرید چه چیزهایی باید پس انداز کند.

والدین با بچه های 16 تا 18 سال

_ زمانی که نوجوانان به دبیرستان می روند می فهمند چیزهایی بیشتری می خواهند بخرند که خریدنشان با پول های پس انداز سخت است. آنها را ترغیب کنید که کمتر خرج کرده و برای خرید چیزهای دیگر پس انداز کنند.


_ وقتی فرزند نوجوان شما چیزهایی می خواهد که از عهده اش برنمی آید، شغل کوچکی در نزدیکی خانه تان برایش پیدا کنید. (یا در همسایه ها و فامیل کسی را پیدا کنید تا بتواند به او کار کوچکی بدهد) بعد به او کمک کنید چیزهایی را که می خواهد به عنوان یک هدف تعیین کرده و با پول های پس اندازش خریداری کند. در این سن نوجوانان قادرند در دوره های طولانی مدت پس انداز کنند و تا زمان خریدن جنس مورد نظرشان صبر کنند.

چگونه پس انداز کردن را به فرزندانمان بیاموزیم


_ فرزندتان را زیر نظر داشته باشید تا ببینید چگونه پول خرج می کند. با او صادقانه راجع به نکات ضعف و قوتش در زمینه مالی صحبت کنید. به صحبت کردن در مورد ارزش پس انداز کردن ادامه دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits