دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش هایی برای ابراز علاقه به کودک
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روش هایی برای ابراز علاقه به کودک-ابراز محبت والدین به یکدیگردر حضور کودک - هفت روش ابراز علاقه به کودک -هفت روش ابراز علاقه به فرزندان -راه کارهاى محبّت به فرزند - روش ابراز عشق به فرزند

روش هایی برای ابراز علاقه به کودک

روش هایی برای ابراز علاقه به کودک

فرزندان ما مهم ترین ارثیه در جهان هستند و عشق ما نسبت به کودکانمان با اهمیت ترین ارثیه ما برای آن ها محسوب می شود. این هفت روش به فرزندان ما کمک می کند تا زندگی آینده خود را محکم تر بنا کنند.

1- زمانی را با کودکان خود بگذرانید.

زمان بهترین هدیه ای است که می توانیم به کودکان خود تقدیم کنیم. این با هم بودن باعث می شود احساسات، فعالیت ها و اعتقادات را با یکدیگر مبادله کنیم. با این کار فرزندانمان ارتباط برقرار کردن و گفت و گو کردن با دیگران را می آموزند و به طور حتم از لحاظ ارتباطات اجتماعی پیشرفت می کنند. به کودکان خود کمک کنید تا روش های جدیدی خلق کرده و آنها را در کنار خانواده خود تجربه کنند و لذت ببرند.

2- الگویی برای فرزندان خود باشید.

رفتار ما بیش از گفتارمان فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد. ما قهرمان دنیای آنها هستیم.

3- به حرف های فرزندان خود گوش دهید.

پیغام های کودکان هدیه های با ارزشی هستند. زمانی که مشتاقانه به حرف های آنها گوش می دهیم اعتماد به نفس کوکان خود را تقویت می کنیم. هنگامی که با کودکان خود هستید هم سطح آنها باشید و با تمام وجود به آنها گوش دهید. احساسات و حالات زیبای آنها از طریق چشم هایشان بیان می شود اگر ما به حرف های آنها دقت کنیم کودکانمان نیز به سخنان ما عمیقاً و با تمام وجود، گوش می دهند.

4- شیوه تربیتی مناسبی برای کودکان خود در نظر بگیرید.

فرزندان ما باید بیاموزند که در مقابل کارها و انتخاب هایشان پاسخگو باشند. آنها باید بدانند که با کارهای آزاردهنده آنها مخالفت می شود اما والدین همیشه به آنها عشق می ورزند.

روش هایی برای ابراز علاقه به کودک

5- کودکان خود را تشویق کنید.

کلمه های امیدبخش و تشویق آمیز، اعتماد به نفس را به کودکان هدیه می دهد. موفقیت ها و استعدادهای کودکان خود را به زبان بیاورید. زمانی که فرزندانتان کار مهمی انجام می دهند حتماً به آنها بگویید که موفق بوده اند. کودکان ما احتیاج دارند، بدانند که امیدها و آرزوهای آنها رادرک می کنیم و به طور حتم حامی آنها هستیم. فرزندانتان را تشویق کنید تا از لحاظ روحی و معنوی رشد کنند تا زندگی متعادلی داشته باشند.

6- تجربه های خود را با کودکانتان تقسیم کنید.

هر کدام از ما داستان های ارزشمندی برای گفتن داریم. این داستان ها مشخص می کنند که عکس العمل ما در مقابل این حوادث، زندگی کنونی ما را به وجود آورده است. با تجارب خود می توانیم کودکان مان را راهنمایی کنیم. شاید روی فرزندان شما نیز با بعضی از شرایطی که برای شما پیش آمده، روبه رو شوند و به طور حتم از تجارب شما بهره می گیرند و از اشتباهات دوری می کنند. فرزندان ما در زندگی احتیاج به الگویی دارند تا آن را سرمشق خود قرار دهند. ارزش های وجودی را به طور عملی به فرزندان خود آموزش دهید. اشتباه های خود را قبول کرده و عذرخواهی کنید.

7- به فرزندان خود بی قید و شرط عشق بورزید.

عشق هدیه بی چون و چراست. به کوکان خود نشان دهید که آنها را در هر شرایطی دوست دارید و حمایتشان می کنید. در این صورت آنها هنگام سختی ها و مشکلات با آرامش و احساس امنیت به شما پناه می آورند. فرزندان شما برای تصمیم گیری و تجربه موارد جدید نیاز دارند که آزاد باشند. آنها باید بیاموزند که در زندگی مسوولتی پذیر و مقاوم باشند. آنها اجازه دارند شکست بخورند و یا پیروز شوند بدون این که قضاوتی در مورد آنها صورت گیرد. اگر همه نیازها، امیدها و انتظارات فرزندان خود را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه عشق است.

8 - احساسات خود را بیان كنید.

وقتی فرزند خود را به مدرسه می فرستید، به او بگویید دوستش دارید. وقتی مشغول انجام تكالیفش است، باز هم علاقه خود را بیان كنید.حتی نوجوانان سركش نیز علاقه و توجه قلبی شما را رد نمی كنند.

9 - در حال نوازش با او گفتگو كنید.

این روش ابراز غیركلامی علاقه است. ایجاد این رابطه با كودكان و فرزندان دوره ابتدایی آسان است. با بزرگتر شدن كودك ، ابراز علاقه به این روش سخت تر می شود. ولی خاراندن پشتشان توسط والدین را دوست دارند. به هر حال ارتباط پوستی برای فرزندان آرامش بخش است پس بهانه های مختلف انها را در این امر رد نكنید و مورد توجه قرار دهید. گفتن «نه» و ثبات نظر شما در مقاطع زمانی مختلف، قوی ترین نوع بیان عشق است. چرا كه به این صورت رفتار شما قابل پیش بینی است.

10 - در مورد فرزندتان با دیگران صحبت كنید

طوری كه خودش نیز بشنود. اگر كسی از پسر یا دختر شما تعریف كرد، به فرزند خود بگویید. كمی تعریف و بالیدن به آنها اشكالی ندارد و اعتماد به نفس را در آنها ایجاد می كند. گاه نیز خوب است تا در مواقعی كه خودش را به خواب زده او را مورد تمجید قرار دهید. در این مواقع تمجید شما بیشتر بر او نفوذ می كند.

روش هایی برای ابراز علاقه به کودک

11 - به او توجه كنید.

وقتی با عروسك بازی می كند، بایستید و او را تماشا كنید ، بنشینید و به او توجه كنید. این روش بسیار دقیقی برای گفتن «دوستت دارم» با چشم و گوش است. با این روش به او بها می دهید .

12 - به او كمك كنید.

وقتی كه با عجله می خواهد به سرویس مدرسه برسد اگر در مورد غذا ، لباس یا كیفش مشكلی دارد ، به او كمك كنید. اگر می خواهد قلعه یا خانه بسازد و برای جمع آوری قطعات و نقشه آن با مشكل مواجه شده ، به وی كمك كنید و بی توجه نگذارید.

14 - به سرگرمی ها و علائق او توجه كنید.

به مدرسه اش سر بزنید. اگر مسابقه ای دارد ، حتماً به تماشا بروید. علائق فرزندتان مهم است ، اگر به آنها توجه كنید عشق و علاقه خود را ثابت كرده اید.

15 - عشق و علاقه خود را همزمان با محدودیت ها ابراز كنید.

وظیفه شما ایجاد محدودیت منطقی برای رفتارهای فرزندتان است. والدین دمدمی نشان می دهند كه برای توجه به فرزندان خود انرژی كافی ندارند. گفتن «نه» و ثبات نظر شما در مقاطع زمانی مختلف ، قوی ترین نوع بیان عشق است. چرا كه به این صورت رفتار شما قابل پیش بینی است. به گام ها و مراحل پیشرفت او توجه كنید. اگر مطالعه می كند ، بسكتبال بازی می كند یا در حال پرورش و رشد دانه ای است او را تشویق كنید .

16 - كارهای درست را تشویق كنید

با توجه و تشویق رفتاری های مثبت، به روش دیگری به او می گویید دوستت دارم. مثلاً بگویید:در جمع كردن سفره كمك كردی ، از تو ممنونم. یا «كار خیلی خوبی كردی كه برای كلوچه ها از دوستت تشكر كردی».

17 - موضوعاتی برای گفتگو پیدا كنید

روش كامل كردن چرخه گفتگو را یاد بگیرید. مثلاً وقتی می گوید: «دوستم می خواهد به شهر دیگری برود.» نگویید: «نگران نباش، دوست دیگری پیدا می كنی.» پاسخ دهید: «كی می رود؟» منظور شما از این سؤال این است كه «شنیدم چه گفتی و به آن علاقه مند شدم و مایلم بیشتر بدانم». این جمله توجه، علاقه و عشق شما را ثابت می كند.

18 - با او همدلی كنید

به گام ها و مراحل پیشرفت او توجه كنید.اگر مطالعه می كند، بسكتبال بازی می كند یا در حال پرورش و رشد دانه ای است، او را تشویق كنید و اگر ناامیدی و شكست را تجربه كرد، برای پاك كردن اشكهایش پیش او باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits