دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهمترین نکات تربیتی برای والدین
8
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کودکان عزیز آداب و معاشرت را یاد بگیرید : والدین باید به کودکان خود آداب معاشرت درست و اصولی را یاد بدهند تا کودکان در آینده در اجتماع دچار مشکل نشوند. در این مقاله روش های آداب معاشرت را به شما والدین عزیز آموزش میدهیم تا بتوانید براحتی یک فرزند با...

فرزندانتان باید این آداب معاشرت را یاد بگیرند

شاید یاد دادن آداب معاشرت به بچه ها کار سختی باشد؛ چون گاهی ناچار می شوید رفتارهای درست را بارها و بارها به فرزندتان گوشزد کنید .زمانی که فرزندتان آموخت این کار را درست انجام دهد ، او را تشویق کنید، بغل کنید و ببوسید و علاوه بر این خودتان با انجام دادن این کارها برای او الگو باشید. با دلگرم همراه شوید.

روانشناسی و تربیت کودک : آموزش آداب معاشرت به کودکان

به تقویت آداب و معاشرت نیاز دارید؟ کمک به فرزندتان در تسلط بر این لیست رفتارهای خوب او را توجیه خواهد کرد که با دلایل شما برای انجام این رفتارها موافقت کند.

بی ادبی کودک شما همیشه عمدی نیست. گاهی اوقات بچه ها متوجه نمی شوند که میان حرف کسی پریدن، دست کردن در بینی و یا با صدای بلند در مورد خانمی که جلوی آنها ایستاده اظهار نظر کند که باسن بزرگی دارد، گستاخی است و در شلوغی های زندگی روزمره، مادران و پدران پرمشغله همیشه وقت ندارند تا بر آموزش آداب معاشرت تمرکز کنند.

اما اگر شما این 25 رفتار ضروری را تقویت کنید، یک کودک مؤدب، مهربان و دوست داشتنی را پرورش خواهید داد.

رفتار 1

هنگام درخواست چیزی، بگویید "لطفاً."

رفتار 2

هنگام دریافت چیزی، بگویید "متشکرم".

رفتار 3

حرف بزرگسالانی را که با یکدیگر صحبت می کنند قطع نکنید مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد. آنها متوجه شما می شوند و هنگامی که صحبتشان تمام شد، به شما پاسخ می دهند.

رفتار 4

اگر شما نیاز دارید فوراً توجه کسی را جلب کنید، عبارت "ببخشید" مؤدبانه ترین شیوه برای شما برای ورود به گفتگو است.

رفتار 5

وقتی در مورد انجام کاری شک و تردید دارید، ابتدا اجازه بگیرید. این امر می تواند شما را از غم و اندوه زیاد بعد از انجام آن کار نجات دهد.

رفتار 6

جهان به شنیدن آنچه که شما دوست ندارید، علاقه مند نیست. نظرات منفی خود را پیش خود، یا بین خود و دوستانتان، و به دور از گوش بزرگسالان، نگه دارید.

رفتار 7

در مورد ویژگی های فیزیکی افراد دیگر نظر ندهید البته، مگر اینکه، تعریف آنها باشد، که همیشه استقبال میشود.

رفتار 8

وقتی مردم از شما می پرسند حالتان چطور است، به آنها پاسخ دهید و سپس حال آنها را بپرسید.

رفتار 9

هنگامی که شما به خانه دوستتان می روید، به یاد داشته باشید از والدین او برای پذیرایی از شما و اوقات خوبی که داشتید تشکر کنید.

رفتار 10

قبل از ورود اگر در بسته باشد در بزنید - و منتظر بمانید تا پاسخی داده شود.

رفتار 11

وقتی تماس تلفنی برقرار می کنید ابتدا خود را معرفی کنید و سپس بپرسید که آیا می توانید با فردی که برای صحبت با او تماس گرفته اید صحبت کنید یا خیر.

آموزش ۲۵ نکته تربیتی به کودکان + نکات ریز و درشت آداب و معاشرت

رفتار 12

قدردانی کنید و برای هر هدیه ای که دریافت می کنید، بگویید " متشکرم". در عصر ایمیل، یادداشت های دست نویس تشکر کردن، می تواند اثر قدرتمندی داشته باشد.

رفتار 13

هرگز در مقابل بزرگسالان حرف زشت نزنید. بزرگسالان همه این کلمات را می دانند و آنها را خسته کننده و ناخوشایند می بینند.

رفتار 14

افراد را با اسامی توهین آمیز صدا نزنید.

رفتار 15

به هیچ دلیلی کسی را مسخره نکنید. اذیت کردن (تمسخر) دیگران نشان می دهد که شما ضعیف هستید، و توطئه کردن علیه دیگران کاری ظالمانه است.

رفتار 16

حتی اگر یک نمایش یا گروه خسته کننده باشد، بی سر و صدا از آن خارج شوید و وانمود کنید که علاقه مند هستید. هنرمندان و نوازندگان به بهترین نحو کارشان را انجام خواهند داد.

رفتار 17

اگر به کسی تنه زدید بلافاصله بگویید "ببخشید".

رفتار 18

هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان خود را بگیرید و در جمع بینی خود را پاک نکنید.

رفتار 19

همانطور که از در رد می شوید، ببینید آیا می توانید در را برای فرد دیگری باز نگه دارید یا خیر.

رفتار 20

اگر شما پدر یا مادر، معلم، و یا یک همسایه را دیدید که کاری انجام می دهد، بپرسید که کمک می خواهد یا خیر. اگر آنها بگویند "بله"، انجام دهید ممکن است شما چیز جدیدی یاد بگیرید.

رفتار 21

هنگامی که یک فرد بزرگسال از شما درخواست کمک کرد، آن را بدون گله مندی و با یک لبخند انجام دهید.

رفتار 22

هنگامی که کسی به شما کمک می کند، بگوئید "متشکرم". این فرد احتمالاً دوباره به شما کمک خواهد کرد. به خصوص این امر در مورد معلمان صادق است!

رفتار 23

از ظروف غذا به درستی استفاده کنید. اگر نمی دانید که چگونه این کار را انجام دهید، از والدین خود بخواهید به شما آموزش دهند یا آنچه بزرگسالان انجام می دهند را تماشا کنید.

رفتار 24

یک دستمال سفره روی پاهای خود بیندازید و در صورت لزوم از آن برای پاک کردن دهان خود استفاده کنید.

رفتار 25

برای برداشتن چیزهایی که سر میز است دست دراز نکنید، از دیگران بخواهید تا آنها را به شما بدهند.

آموزش ۲۵ نکته تربیتی به کودکان + نکات ریز و درشت آداب و معاشرت

20 نکته تربیتی برای والدین

1- بچه هایتان را خوب تربیت کنید که خوب بار بیایند زیرا در این صورت است که محیط خانواده محیط صمیمیت و محبت می شود.

2- بچه ای که متولد می شود به فطرت انسانیت و فطرت خوب متولد می شود، بعد مربی ها هستند که اینها را به فساد می کشانند پس باید والدین گرامی در این کوشش باشید که آن فطرت خوب را در آنها پرورش داده و از آنها انسانهایی با فطرت خوب تربیت کنید.

3 - مادرها مبدأ خیرات اند و اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه ها را بد تربیت کنند مبدأ شرورند، یک مادر ممکن است یک بچه را خوب تربیت کند و آن بچه یک امت را نجات بدهد و ممکن است بد تربیت کند و آن بچه موجب هلاکت یک امت بشود، پس بچه های خود را به راه راست هدایت کنید.

4 - شما والدین باید بکوشید تا یک بچه متعهد تحویل جامعه بدهید همانطور که از اول پستان به دهان بچه می گذارید و او را تربیت جسمی می کنید اسلام و دیانت و اخلاق خوب را به او تزریق کنید.

5 - بچه هایتان را در دامنتان، تربیت اسلامی و تربیت انسانی بکنید تا زمانی که این بچه ها را تحویل دبستان می دهید، یک بچه صحیح با اخلاق خوب و آداب خوب تحویل دهید.

6 - دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که در آنجا بچه تربیت می شود، آنچه را که بچه از مادر می شنود غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود بچه از مادر بهتر می شنود تا از معلم، در دامن مادر بهتر تربیت می شود تا در جوار پدر، تا در جوار معلم؛ پس مادران عزیز باید در تربیت فرزندان اقدام جدی را معمول دارید.

7 - باید بدانید که فرزندان شما اگر اخلاقی از پدر و مادر خود ببینند آن را به دیگران تعمیم می دهند و این خود در ایجاد بدبینی مؤثر است.

8 - او را به گناه و طغیان وادار نکنید.

9 - زن مربی جامعه است از دامن زن انسانها پیدا می شوند، پس باید در تربیت کودکان کوشا باشید.

10 - در دامن مادر، بچه ها بهتر تربیت می شوند تا در پیش استاد، آن علاقه ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد و آن چیزی که در بچگی از مادر می شنود در قلبش نقش می بندد تا آخر عمرش با او است، باید توجه کنید که بچه ها را خوب تربیت کنید و دامنهایتان یک مدرسه علمی و ایمانی باشد و این مطلب بسیار بزرگی است که از مادرها ساخته است از هیچ کس دیگر ساخته نیست.

11 - مربیان و اولیاء باید دقت داشته باشید که برای تربیت جوانان آنان را در اعمال تمایلاتشان هدایت کنید و از افراط و تفریط که باعث سقوط و تباهی است برحذر دارید.

12 - محققین می گویند مادر ایده آل مادری است که اختیاردهنده و با اغماض باشد و کودک را در قسمت اعظم کاوشهایش ترغیب نماید.

13 - باید توجه داشته باشید که ترساندن بچه از لولو در تاریکی، بردن او به منظور گوش مالی به سیاهچال و زندان درست کردن برای بچه ها از کارهای جاهلانه ای است که بزرگترین ضرر و زیان را به جسم و روان کودک وارد می سازد.

14 - باید در تعلیم و تربیت به خصوصیات جسمی و فکری کودکان قبلاً آشنایی داشته باشید.

15 - به کودکان بفهمانید تا خواسته های خود را با خوش رویی مطرح سازند و مزاحمت ایجاد ننمایند، باید نسبت به متربی خود مهربان باشید.

16 - بایستی در تربیت کودکان به او چیزی بیاموزید که بعدها مورد استفاده اش در حیات شخصی و اجتماعی باشد و این مسائل شامل مباحث اخلاقی، دینی، آداب و رسوم اندیشیدن، هنر و ادبیات، ارزش پول، حرفه و شغل، راه به دست آوردن پول و نان، موضعگیری های سیاسی در رابطه با آزادی، قوانین و...می شود.

آموزش ۲۵ نکته تربیتی به کودکان + نکات ریز و درشت آداب و معاشرت

بیشتر بخوانید :

آموزش رفتار صحیح با کودکان پرخاشگر (فیلم)

تقلید کودکان / علت تقلید کودکان چیست ؟

رفتار درست والدین با کودکان شرور و گستاخ

17 - در حضور کودکان خود مرتکب گناه نشوید اگر در پیش چشمهای کنجکاو و گوشهای حساس آنها بد کنید و بد بگویید درواقع با یک عمل دو خیانت انجام داده اید: اول آنکه گناه کرده اید دوم آنکه گناهکار ساخته اید.

18 - کودکان خود را شاد کنید که برای رشد کودک و گسترش فهم و درک او مؤثر است و باعث می شود طفل زودتر و بهتر بفهمد، بیشتر در حیات اجتماعی و خانواده مشارکت داشته باشد.

19 - باید دقت کنید خمیرمایه وجودی کودکان را از ابتدا در اختیار چه کسی قرار می دهید.

20 - پدر و مادر عزیز در آغاز جوانی به فرزندانتان ادب و تربیت بیاموزید پیش از آنکه عمرشان به درازا بکشد و دلشان سخت گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits