دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوالات جنسی کودکان
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوالات جنسی کودکان, سوالات جنسی , کودکان ,آفرینش خود, سوال درباره بدن, شناخت اعضای بدن ,سوالات کودک , دستگاه تناسلی کودک

انواع سوالات...

سوالات جنسی کودکان


1-‌ در مورد آفرينش خود:

كودك مي‌پرسد من از كجا آمده‌ام؟ من در شكم تو بودم؟ چگونه بيرون آمدم؟

خدا خواست تو بزرگ شوي، بعد از شكمم بيرون آمدي، تو را دوست داشتم.

تو وقتي بزرگ شدي مي‌تواني بفهمي بچه چطور از شكم مادر بيرون مي‌آيد. طفل تا وقتي در شكم مادر است خيلي كوچك است، آن‌جا راحت است، همه‌اش خوابيده، وقتي بچه‌ها بزرگ شدند، به اندازه‌ي بابا و مامان شدند مي‌توانند يك بچه‌ي كوچك داشته باشند.

2-‌ در مورد كيفيت پيدايش:

من اوّل چه بودم؟ چگونه بودم؟ چطور در شكم تو بزرگ شدم؟

مي توان در اين‌جا مثالي از بذر گياهي آورد كه وقتي در زمين بكاريم رشد مي‌كند و بزرگ مي‌شود. بچه هم از اوّل مثل يك بذر كوچك است. خدا آن را در شكم مادر بزرگ مي‌كند. خدا او را رشد مي‌دهد و... آدم وقتي بزرگ شد و به اندازه‌ي بابا و مامان شد عقد مي‌كند، جشن مي‌گيرند، ناهار مي‌دهند.

4-‌ در كيفيت به دنيا آمدن:

سؤالات اغلب اين است بچه از كجا مي‌آيد؟ در پاسخ او لازم نيست دقیق توضیح بدهید .

بگوييد در شكم مادر بزرگ مي‌شود و بعد به دنيا مي‌آيد. بعيد است طفل بپرسد از كدام راه؟ اگر هم پرسيد مي‌توان به آرامي به او گفت تو الآن نمي‌داني. بزرگ شدي خودت مي‌فهمي ولادت كودك را تشريح كنيم. كافي است

5-‌ پرسش درباره‌ي اعضا:

مي توان به صراحت گفت.

در مورد دستگاه تناسلي هم بدون شرمساري بايد گفت آب زيادي بدن، كثافت‌ها از اين راه خارج مي‌شوند تو نبايد به آن دست بزني كه ممكن است دست تو نجس شود. هيچ كس نبايد به آن دست بزند كه بد است. مادر هم فقط آن را مي‌شويد.

6-سؤال از شكم مادر:

مي پرسد مامان چرا شكم تو گنده شده؟ چه كار كردي كه اين‌طور شده؟ خيلي غذا خوري؟ و... پاسخ مي‌گويد نه. خدا مي‌خواهد براي تو يك همبازي به دنيا بياورد.

پاسخ‌ها مي‌توانند مستقيم باشند همان‌گونه كه نمونه‌هاي آن را ديده‌ايم و يا غير مستقيم از طريق آشنايي كودك با حيات حيوانات و گياهان و زاد و ولدها و احياناً ديدن غافلگيرانه زايمان‌ها و يا روابط ديگران.

سوالات جنسی کودکان

سوالات جنسی کودکان

1-‌ شنونده خوب بودن بدين معني كه بر خود مسلّط باشيم و بگذاريم جمله‌ي سؤالي كودكي تمام شود و حتّي اگر در ضمن يك سؤال مطلب ديگري را هم مي‌خواهد بيان كند در آن آزاد باشد.

2-‌ آمادگي فكري و علمي براي پاسخ به سؤالات به گونه‌اي كه

3-‌ تسلّط بر خود به صورتي كه از نگراني و شرم دچار لكنت زبان نشود.

4-‌ شيوه‌ي بيان به گونه‌اي باشد كه اعتماد طفل را به صحّت امر و مسأله‌اي جلب كند.

شرايط پاسخ

1-‌ پاسخ‌ها درست باشند آن‌چنان كه آميخته با خرافات و اوهام نباشند.

2- پاسخ‌ها ساده باشند به گونه‌اي كه با منطق و بيان كودك سازگار باشد.

3-‌ پاسخ‌ها بدآموز و منحرف‌كننده نباشند و به كودك درس بدي ندهند و يا راهنماي بدي براي عمل بعد او نباشند و البتّه اين خود نيازمند به هنر است.

4-‌ پاسخ‌ها اقناع‌كننده باشند به گونه‌اي كه كودك خود را نيازمند به اين امر نبيند كه همين سؤال را از ديگران هم بپرسد و توضيح بيشتري بخواهد.

5-‌ تناسب سن و درك و جنس مراعات شود. در سنين بالاتر پاسخ‌ها بايد مفصّل‌تر و عميق‌تر باشند و حتّي پاسخ امسال شما با مسخرگي، شوخي و هرزگي و تحريك نباشد و وقاحت را ترويج نكند.

6-‌ پاسخ‌ها در اين زمينه بايد محدود و در حد راهنمايي و ارضاء اطّلاعات باشد.

پرهيزهاي لازم

-‌ پرهيز از شرح و بسط بي‌مورد

2-‌ عدم دروغ

3-‌ پرهيز از ابهام

4- پرهيز از پاسخ: بعداً به تو جواب مي‌دهم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits