دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟,حسادت کودکان, حسادت ,عوامل حسادت ,تبعیض کودکان, مقایسه کودکان, توجه بیش از حد به کودک, پیامدهای حسادت

حسادت کودکان بیشتر به صورت یک دلبستگی امن و ایمن به والدین است که نسبت به آنها احساس مالکیت دارند.

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟
تبریزی روانشناس کودک گفت: حسادت کودکان بیشتر به صورت یک دلبستگی امن و ایمن به والدین است و در مورد آنها احساس مالکیت می‌کنند و نسبت به محبتی که مادر به فرزندان دیگر می کند احساس حسادت می‌کنند.

وی معتقد است: حتی توجه بیش از حد به کودک موجب انتظار بیش از حد از والدین و مادر می‌شود. مقایسه و امتیاز خاص قائل شدن برای سایر بچه‌ها موجب حسادت کودکان در محیط‌های مختلف مثل مدرسه و خانه می‌شود.

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟

تبریزی از جمله عواملی را که موجب حسادت کودکان می‌شود تبعیض، مقایسه، توجه بیش از حد وغیرعادی به بچه‌ها برمی‌شمارد که آنها را پرتوقع‌تر می‌کند و نسبت به بچه‌های دیگر حسودتر هستند. حسادت بچه‌ها در واقع نشان‌دهنده‌ی درجه‌ی دلبستگی آنها به والدین است و بچه‌هایی که بیشتر به والدین خود وابسته هستند حسادت بیشتری دارند.

وی افزود: حسادت در اثر مقایسه و ایراد گرفتن و تحقیر و ندیدن کیفیات وی پدید می‌آید. والدینی که با فرزندان خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنند در مهار این حسادت موفق‌تر هستند.

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟

و باید هر کودکی توانایی‌های خاص خود را دارد و نباید آنها را با سایر بچه‌ها مقایسه کنند و باید به کودک خود بفهمانند که هر فردی یک جور است و می‌تواند با تلاش چیزهای بیشتر و بهتری را بدست آورد و این قبیل بچه‌ها اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر احساس حقارت می‌کنند.

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟

تبریزی به والدین توصیه می‌کند که با فرزندان خود ارتباط کلامی همراه با محبت داشته باشند اما افراط نکنند و توانایی‌های کودک خود را منعکس کنند زیرا در این صورت کودک تشویق به انجام کارهای خوب می‌شود و در کنار آن در صورت بروز خطا در انجام دادن کارهایشان تنبیه و محرومیت هم داشته باشند اما طرد و تحقیر نداشته باشند در خانواده‌هایی که بیشتر عاطفی هستند بچه‌ها کمتر به سراغ حسادت و رفتارهای ناپسند می‌روند.

چه عواملی موجب حسادت کودکان میشود؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای حسادت در کودکان این است که کودک زندگی را یک بعدی خواهد دید و در رقابت‌های خاص و خطرناک وارد می‌شود و احساس کمال‌طلبی او افزایش می‌یابد و بیشتر به دنبال وسیله است تا هدف، به طور مثال بیشتر به دنبال پول، تحصیلات و امکانات خواهد بود که در آینده دچار احساس ناکامی و شکست خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits