دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از سیر تا پیاز خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اسباب بازی هایی وجود دارند که علاوه بر اینکه کودکان را سرگرم می کنند به آنها کمک می کنند تا دنیا را بیشتر بشناسند و مهارت های اجتماعی و احساسی را بهتر بیاموزند. همچنین رشد مغزی بیشتر و سریعتری داشته باشند.

کودکان دنیا را یک نوع بازی می دانند. بخش اعظمی از رشد زیستی، عاطفی، منطق و عقلانی آنها در اثنای بازی رخ می دهد. به همین جهت بهتر است آنها به بازی هایی مشغول شوند که علاوه بر سرگرمی و لذت شرایط پیشرفت هرچه بهتر آنها را نیز فراهم کند.

در این امر مهم آنچه که به عنوان فاکتور اصلی و عمل کننده مد نظر اکثر روانشناسان و جامعه شناسان قرار می گیرد، کمک گرفتن از بازی و همچنین اسباب بازی های مناسب برای بچه ها است. بنابراین «کارشناسان فروشگاه های اسباب بازی ماتیلوس» با توجه به اهمیت فاکتورهای مذکور در سلامت و بهداشت روان کودکان قصد دارند شما را از سیر تا پیاز خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها مطلع کنند.

پس لطفا ما را تا پایان این مطلب همراهی بفرمایید.

بازی دو کودک خردسال با اسباب بازی

خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها از چه سنی آغاز می شود؟

بازی از بدو تولد کودک مورد توجه قرار می گیرد و با رشد کودک نحوه و ابزار های بازی نیز تغییر و تکامل می یابد. بنابراین خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها باید با توجه به رشد آنها انجام گیرد. جالب است بدانید که رشد بچه ها و نیاز آنها می تواند فارغ از سن شناسنامه ایی آنها باشد. بنابراین مهم است با دقت کامل نیازهای آنها را کشف کرده و پاسخگوی آن باشید.

بازی کودک حدودا یکساله با قطار موزیکال رنگی

خرید اسباب بازی مناسب برای اقناع حس کنجکاوی در کودکان

بازی در سال های اول زندگی به طور معمول مختص به انواع اکتشاف از طریق حواس است. به این معنی که آنها از پنج حس خود برای یادگیری در مورد دنیای جدید و جالب پیرامون خود استفاده می کنند. آنها به دنبال پاسخ دادن به سوالات ساده ی ذهنی خود هستند سوالاتی همچون آیا یک جسم احساس سختی یا نرم دارد ؟ چسبنده یا خشن است؟ اگر آن را رها کنم چه کاری انجام می دهد؟

آنها حتی از حس چشایی برای کشف اطراف خود استفاده می کنند و مدام اسباب بازی ها را در دهان خود می گذارند یا به زبان می کشند. به همین دلیل اسباب بازی هایی که برای آنها خریداری می شود باید صد در صد سلامت و ایمنی آنها را تضمین کند. به این معنی که علاوه بر نرم و سبک بودن باید فارغ از هر گونه مواد شیمیایی و یا نقاط برنده باشند. همچنین قابلیت استرلیزه کردن مداوم را داشته باشند. مانند انواع عروسک پولیشی ماتی لوس

خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها از 4 ماهگی تا 2 سالگی

تعدادی از اسباب بازیها وجود دارند که فاکتورهای ایمنی و سلامت را دارند. اسباب بازی هایی مثل انواع جغجغه و غیره نمونه های مناسبی هستند.

کودکان در سن 6 الی 7 ماهگی می توانند اسباب بازی های جذاب خود را در میان دستانشان جابجا کنند و مهارت های حرکتی خود را تقویت می کنند. به گونه ای که در 9 ماهگی آنها کامل می توانند اسباب بازی های کوچک را در دستان خود نگه دارند. همچنین از 9 ماهگی به بعد مجذوب رنگ ها و صداهای زیبا می شوند. همین امر موجب می شود قوای بصری آنها تقویت شود. به همین خاطر تعدادی از اسباب بازیهای موزیکال و رنگانگ بهترین انتخاب برای کودکان در این سن هستند.

بازی کودک یکساله با فیگور های رنگی دایناسور

خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها از 2 تا 5 سالگی

کودک نوپای شما در این سن شروع به تمایز رنگ ها و اشکال می کنند. بنابراین جذب اسباب بازی های، رنگارنگ و سرگرم کننده و خوش فرم می شوند. در این سن می توانند به توپ های نرم لگد بزنند. مهارت های حرکتی خود را بشناسند و هر روز برای پیشرفت آن تلاش کنند. به همین جهت خرید اسباب بازی هایی همچون انواع توپ های نرم به آنها در تکامل مهارت های حرکتی کمک می کنند.

بچه ها از 4 تا پنج سالگی می تواند رنگ مدادها را تشخیص دهند خطوطی را بر روی کاغذ رسم کنند. بلوک هایی به طول چهار عدد یا بیشتر بر روی همدیگر قرار دهند. همچنین آنها می توانند معماهای ساده را انجام دهند و یک سه چرخه را پدال بزنند.

خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها از 5 الی 7 سال

تقویت و هماهنگی میان فرمان های مغز، حرکات چشم، دست و پا در این سن بیشتر و بهتر انجام می گیرد. به همین جهت باید اسباب بازی هایی برای بچه ها خریداری شود که در تحقق این مهم موثر واقع شود.

این اسباب بازی ها موجب می شود کودک در این سن همراه با سرگرمی و لذت یاد بگیرد تعادل لازم را در میان اندام های مختلف بدن خود و فرمان های مغزی ایجاد کند.

باز دو برادر با اسبا بازی های لگو

خرید اسباب بازی های مناسب برای بچه ها از 7 الی 12 سال

کودکان در این سن توانایی حل معماهای ساده و نسبتا پیچیده را دارند. همچنین ادراک نسبتا کاملی نسبت به محیط اطراف پیدا کرده اند. به همین جهت بهتر است اسباب بازی هایی برای آنها مورد استفاده قرار گیرد. که علاوه بر سرگرمی موجب تقویت مهارت های ذهنی، تفکر خلاق، تفکر استدلالی و رشد جسمی آنها شود. برای تحقق این امر خرید سه دسته از اسباب بازی های حرکتی ورزشی، پازل و بازی فکری و فیگورها می توانند بسیار کمک کننده باشند. تاثیر هریک از این اسباب بازی ها بر کودکان به شرح زیر می باشد:

اسباب بازی های فیگور

خرید فیگور شخصیت های محبوب کودکان به شکل گیری و تقویت قوه ی تخیل کودکان کمک شایان می کنند. آنها در هنگام بازی با این اسباب بازی ها داستان ها و سناریوهای مختلف را خلق می کنند. خود را به جای قهرمانان و شخصیت های آن تصور می کنند. مداومت در این امر شرایط شکل گیری و تقویت قوه ی تخیل کودکان را فراهم می کند. تحقیقات ثابت کرده است کودکانی که از قوه ی تخیل مناسبی برخوردار هستند در بزرگسالی خلاقیت و موفقیت بیشتری در حل مشکلات زندگی خواهند داشت.

خرید اسباب بازی های ورزشی و حرکتی

این نوع اسباب بازی ها به سلامت جسم کودکان کمک شایان می کند. آنها را به جنب و جوش، جهش و پرش ترغیب می کنند. به همین جهت شرایط رشد مناسب آنها را فراهم می کند.

خرید اسباب بازی های فکری و ساختنی

تعدادی از بازی ها که علاوه بر سرگرمی شرایط کنکاش ذهنی را برای افراد فراهم می کنند در رشد مغزی بچه ها تاثیر مستقیم دارند. به عبارتی این اسباب بازی ها برای تقویت توانایی فکری، ذهنی و افزایش توانایی حل مسئله افراد از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به عبارتی موجب رشد عملکرد مغز آنها می شوند. بازی هایی همچون انواع دومینو، پازل ، اتللو و غیره از این نوع می باشند.

تمامی اسباب بازی های ذکر شده را میتوانید در فرشگاه ماتی لوس matiloos.com مشاهده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زهرا | ۳ سال پیش
خیلی خوب بود. من خیلی وقت بود میخواستم برای بچه ی برادرم که 8 سالشه هدیه بخرم، اما نمیدونستم. مقاله ی شما خیلی کمک کرد ممنون
0
0
نگار آذرشب | ۳ سال پیش
واقعا کاربردیه توی خرید اسباب بازی ممنون ازتون
0
0

hits