دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه های افزایش وزن نوزاد از یک هفتگی تا یک سالگی

برای وزن گیری نوزاد چکار کنیم و چگونه وزن نوزاد را بالا ببریم ؟

راه های افزایش وزن نوزاد از یک هفتگی تا یک سالگی
15
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تغذیه و وزن گیری کودک یکی از بزرگ ترین دغدغه های ذهنی پدر و مادرها می باشد و همواره می پرسند برای وزن گیری نوزاد چکار کنیم و چگونه وزن نوزاد را بالا ببریم ؟

راه های افزایش وزن نوزاد از یک هفتگی تا یک سالگی

تغذیه و وزن گیری کودک یکی از بزرگ ترین دغدغه های ذهنی پدر و مادرها می باشد. ولی گذشته از دغدغه های ذهنی باید بدانیم که کودک چه میزان غذا نیاز دارد و هر ماه چقدر باید وزن بگیرد زیرا تاثیر بزرگی روی سلامت و رشد کودک دارد.

سعی کنید هر ماه کودک خود را نزد پزشک برده و قد و وزن او را کنترل کنید.

با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا میزان وزن گیری کودک را از یک هفتگی تا یک سالگی به شما ارائه دهیم:

راهنمای تغذیه ماه به ماه و وزن گیری کودک تا یک سالگی

راهنمای تغذیه ماه به ماه و وزن گیری کودک تا یک سالگی

وزن گیری کودک در ۱ تا ۴ هفتگی

در روزهای اولیه ی تولد نوزاد معمولا تا ده-دوازده روزگی، نوزاد وزن از دست می دهد و حتی وزنش به کم تر از وزن زمان تولدش می رسد اما جای نگرانی نیست زیرا این یک روند طبیعی است.

بعد از هفته ی دوم کودک شما کم کم وزن می گیرد و شروع به اضافه کردن وزن می کند و از نظر تغذیه شما باید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار به کودک خود شیر دهید.

وزن گیری کودک در ۱ ماهگی

اگر کودک شما خوب شیر بخورد و بیمار نباشد باید به طور طبیعی در ماه اول زندگی خود هر هفته ۲۰۰ گرم وزن اضافه کند که در پایان ماه می شود حدود ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ گرم.

وزن گیری کودک در ۲ ماهگی

در ماه دوم نیز همان افزایش وزن ۱ کیلوگرم را باید برای کودک در نظر گرفت البته باید حواستان باشد که کودکتان بخوبی شیر بخورد.

وزن گیری کودک در ۳ ماهگی

این ماه زمانی است که کودک کم کم شروع به حرکت می کند اما در این ماه باید ۱۸۰۰ گرم تقریبا نزدیک به ۲ کیلوگرم وزن اضافه کند پس در ماه سوم از زندگی نوزاد، باید توقع شما از افزایش وزن او بیشتر از ۱ کیلو گرم باشد.

وزن گیری کودک در ۴ ماهگی

این ماه زمانی است که هنوز از کودک باید انتظار همان دو کیلو گرم وزن گرفتن را داشته باشیم. با اینکه در این ماه کودک بیشتر به غذا تمایل نشان می دهد اما هنوز غذای او شیر است و شما هنوز مجاز به دادن غذاهای جامد به کودک نیستید.

در این ماه کودک حرکات بیشتری انجام می دهد مثلا سر خود را بالا می گیرد یا دست هایش را بازی می دهد.

وزن گیری کودک در ۵ ماهگی

در پایان ۵ ماهگی باید کودک شما وزنش دو برابر شود و شما کم کم می توانید با اجازه ی پزشک غذاهای جامد را برای کوکتان در پایان این ماه شروع کنید، مثلا فرنی آرد برنج.

وزن گیری کودک در ۶ ماهگی

این ماه ، ماه شروع غذاهای مجاز برای کودکتان می باشد اما وزن او تقریبا ماهی نیم کیلوگرم افزایش می یابد زیرا در این ماه فعالیت کودک نیز بیشتر می شود.

وزن گیری کودک در ۷ ماهگی

از این ماه شما می توانید از گوشت ، سبزیجات و میوه جات در غذای کودک خود استفاده نمایید و در پایان ماه کودک شما باید یک کیلوگرم وزن اضافه کند.

وزن گیری کودک ۸ ماهگی

از این ماه تخم مرغ ، ماکارانی و پنیر را به غذاهای کودک خود بیافزایید، در این ماه باید کودک شما سه برابر وزن اولیه ی خود باشد.

وزن گیری کودک در ۹ ماهگی

این ماه زمانی است که شما باید وعده های غذایی کودک خود را به روزی پنج وعده برسانید در واقع دو میان وعده نیز اضافه می شود.

برای کودک این سنی هنوز غذاها باید به صورت پوره باشند و البته غذاهای انگشتی نوزاد ۶ الی ۹ ماهه را هم پیشنهاد می کنیم.

وزن گیری کودک در ۱۰ ماهگی

در این ماه توقع زیادی از کودک نداشته باشید ممکن است او وزن نگیرد و شاید هم وزن کم کند زیرا در این ماه کودک میخزد یا چهار دست و پا می رود که نوعی تحرک است و باعث لاغر شدن کودک می شود.

وزن گیری کودک در ۱۱ الی ۱۲ ماهگی

این دو ماه، ماه هایی هستند که کودک در پایان این ماه ها سه برابر وزن اولیه ی خود وزن دارد و هنوز نیاز به پنج وعده غذا بعلاوه ی شیرمادر یا شیر خشک دارد.

separator line

بیشتر بخوانید :

راه های مناسب برای افزایش وزن کودک

معرفی فواید بی نظیر مکمل گین آپ کودکان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits