دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 ماده غذایی که شیر مادر را افزایش می دهد
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
افزایش دادن شیر مادر چگونه امکان پذیر است؟ شیرآور غذا ، گیاه یا مکملی است که باعث می شود تولید شیر مادر افزایش پیدا کند. در این مقاله سعی می کنیم مواد غذایی که به تولید شیر مادر کمک می کند را با هم مرور کنیم.

چگونه شیر مادر را افزایش دهیم؟

افزایش شیر مادر با تغذیه

آب

آب از لحاظ فنی غذا نیست اما یکی از مواد ضروری است که شما را مطمئن می سازد شیر کافی برای نوزاد خود خواهید داشت. بر اساس مطالعات انجام شده، 75 درصد از آمریکایی ها کمبود آب در بدن دارند. لازم نیست روزانه چند بطری آب بنوشید اما باید بدنتان آب کافی و مورد نیاز را داشته باشد. 8 لیوان آب یا مایعات در روز برای شما کافی است. در مراحل اولیه شیردهی، ممکن است به آب بیشتری نیاز داشته باشید. در این شرایط ممکن است متوجه تشنگی خود نشوید اما بعد از چند دقیقه یا چند ساعت نیاز به آب خواهید داشت.

جوی دوسر

افزایش شیر مادر
جو دوسر

جوی دوسر یکی از مواد عالی برای تولید و حفظ منبع شیر مادر است. چه بخواهید از جوی دو سر داغ برای صبحانه استفاده کنید یا گرانولا را بر روی ماست خود بپاشید، باید اطمینان حاصل نمایید که جوی دوسر را در رژیم غذایی خود می گنجانید. جوی دو سر به کاهش کلسترول خون کمک می کند و به تنظیم فشار خون می انجامد. افزایش شیر یکی دیگر از مزایای این ماده است.

کوکی ها

هر کوکی (کلوچه) نمی تواند مفید باشد. برخی از کوکی ها هستند که فرآیند تولید شیر مادر را بیشتر می کنند. این دستور تهیه دهه های متوالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. از آن لذت ببرید.

سیر

لازم نیست در مصرف سیر زیاده روی کنید اما اضافه کردن چند حبه از آن به مواد غذایی می تواند طعم آن را بهبود ببخشد و منبع شیر را بیشتر کند. سیر توسط پرستاران و ماماهای قدیمی برای کمک به افزایش شیر مادر استفاده می شد. مادران امروزی ممکن است طعم سیر را دوست نداشته باشند. در این شرایط می توان از قرص سیر که به طور تجاری در دسترس است استفاده کرد.

هویج

افزایش دادن شیر مادر
استفاده از هویج یا آب هویج

هویج یکی از موادی است که سرشار از بتا کاروتن است و می تواند تولید شیر در مادر را افزایش دهد. هویج منبع سالمی از کربوهیدرات هاست و می تواند سطح پتاسیم را نیز افزایش دهد. خوردن هویج روش عالی برای کمک به کاهش وزن بعد از زایمان است. هویج را پوست بکنید و آن را برش دهید. حالا می توانید آن را در یخچال بگذارید و به عنوان میان وعده میل نمایید.

رازیانه

چه بخواهید رازیانه را تفت دهید، آب پز کنید یا آن را به صورت خام در سالاد خود اضافه نمایید، این گیاه یک ماده عالی برای افزایش شیر مادر است. اگر انیسون یا شیرین بیان را دوست ندارید این گیاه زیاد برایتان مناسب نیست. برای افرادی که به دنبال مزایای بیشتر هستند، رازیانه می تواند سرشار از فیتواستروژن های مفید باشد. رازیانه به سیستم گوارش کمک می کند و باعث بهبود ناراحتی شکمی می شود.

آجیل ها

گاهی از اوقات مادر شدن می تواند حس شما به مواد غذایی را تغییر دهد. استفاده از آجیل ها می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. یک مشت آجیل بردارید و از این میان وعده خوشمزه برای افزایش شیر خود استفاده نمایید. بادام، بادام هندی و آجیل ماکادمیا می تواند بهترین انتخاب برای افزایش شیر مادر باشد.

این آجیل ها سرشار از چربی های خوب و انتی اکسیدان های مفید هستند. برچسب را به هنگام انتخاب آجیل خام بخوانید. بیشتر آجیل هایی که به طور صنعتی اماده می شوند روغن و نمک زیادی دارند. به دنبال آجیل بدون نمک و کم سدیم باشد.

پاپایای سبز

بله ما در مورد پاپایای نارس صحبت می کنیم. در آسیا این نوع پاپایا به عنوان ماده شیرآور استفاده می شود. اگر رستوران ها و غذاهای تایلندی را دوست دارید می توانید از سالاد پاپایای سبز نیز استفاده کنید. اگر طرفدار غذاهای تایلندی نیستید، سعی کنید این ماده را بخارپز کنید یا کمی تفت دهید. پاپایای سبز به شکل قرص نیز در دسترس افراد قرار دارد.

دانه کنجد

زیاد کردن شیر دادن مادر
دانه کنجد

دانه کنجد طعم بی نظیری دارد و بیشتر افراد آن را تنها بر روی همبرگرهای خود اضافه می کنند اما می توان از این دانه برای افزایش شیر هم استفاده کرد. تاهینی که یک ترکیب خوشمزه تهیه شده از دانه کنجد است را می توان به مواد غذایی و سس های مختلف اضافه کرد. افرادی که عاشق مواد شیرین هستند می توانند از حلوای دانه کنجد استفاده کنند. فقط در مصرف حلوا زیاده روی نکنید چون شکر دارد. دانه کنجد نه تنها خوشمزه است بلکه کلسیم بالایی دارد.

زنجبیل

تا به حال از شکلات زنجبیل،نوشیدنی زنجبیل یا سایر مواد تهیه شده از آن استفاده کرده اید؟ این ماده می تواند باعث افزایش شیر مادر شود. بیشتر دستورات تهیه مواد غذایی در اسیا و هند از زنجبیل استفاده می کنند. پس منوی خود را گسترش دهید و از این غذاهای بین المللی استفاده نمایید. اگر خسته اید و زمان ندارید از بیسکوییت های زنجبیلی بهره ببرید.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با روش های افزایش شیر مادر و تغذیه مناسب برای افزایش شیر مادر آشنا شده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits