دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بازیکنان فوتبال ایران و ماشین های گران قیمت آنها
25
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بازیکنان فوتبال ایران و ماشین های گران قیمت آنها

از یک تیم به تیم دیگر می روند، گاهی اوقات پایشان به لیگ کشورهای خارجی هم باز می شود و به همین ترتیب پیشرفت در فوتبال باعث می شود به مرور قرار داردهای بهتر و بهتری ببندند تا به لطف این قراردادها که گاه به مرز چند میلیارد می رسد بسیار پولدار شوند. فوتبالیست های زیادی بوده اند که از هیچ به همه چیز رسیده اند.

میان تمام تغییراتی که فوتبالیست ها در زندگی ورزشی و اجتماعی خود تجربه کرده اند تغییر مدل خودرو یکی از همین تغییرات است که برای دوستداران و طرفداران فوتبال بسیار جالب توجه جلوه می کند. فوتبالیستی که زمانی پیکان سوار می شد اکنون به کمتر از بی ام و رضایت نمی دهد. سیر تکامل و ارتقای سطح مدل خودروی فوتبالیست ها که در این نوشتار به آن پرداخته ایم شاید برای بسیاری از دوستداران فوتبال جالب باشد.

- دایی؛ از رنو تا مرسدس بنز

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

مردی که امروز مازرانی و پورشه سوار می شود برای نخستین بار در دهه 70 خودرو خرید، نخستین خودروی سرمربی کنونی پرسپولیس، یک دستگاه خودروی رنوی فرانسوی بود. او پس از این که رنویش را فروخت یک پیکان جوانان خرید و پس از آن تویوتا و بعد از آن دوو سیلو سوار شد.

اما هنگامی تغییر اساسی در خودروی سواری دایی به وجود آمد که او در سال 1376 به لیگ یوند سلیگای آلمان و باشگاه آرمینیا بیله فلد راه یافت. او در بازگشت به ایران یک بی ام و گرانقیمت خرید اما زود آن را فروخت، چرا که علاقه اصلی او مرسدس بنزهایی بود که در بدو ورود به ایران توجه زیادی به خود جلب کردند علی دایی مابین سال های 78 تا 84 انواع بنزهای مختلف را سوار شد و مدل تغییر داد، اما در سال 84 یک خودروی شاسی بلند را که همان پرادو باشد برای خود خرید. این پرادو باز هم تغییر کرد.

علی دایی پرادوی ابتدایی اش را با یک پرادوی چهار در و حجیم تر عوض کرد. ماجرای تصادف علی دایی با این پرادو در اواخر سال 90 را که می دانید. پس از این حادثه بود که او برای همیشه پرادو سواری را کنار گذاشت از آن زمان تاکنون اشتهای علی دایی برای خرید خودروهای گران قیمت بیشتر شده است او اکنون یک پورشه، یک لکسوس شاسی بلند، یک مرسدس بنز آخرین سیستم و از همه مهم تر یک مازراتی دارد که این آخری حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد.

مهدوی کیا، عشق شاسی بلند

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

مهدوی کیا هم همانند علی دایی تنوع زیادی را در خودرو سواری تجربه کرد. از آن سال هایی که مهدوی کیا از بانک ملی و پرسپولیس کار خود را شروع کرد زمانی زیادی می گذرد او از همان سال های ابتدایی جوانی تاکنون خودروهای زیادی سوار شده است، از پراید و تویوتا گرفته تا بنز و بی ام و.

بازیکنان فوتبال ایران و ماشین های گران قیمت آنها

البته علاقه اصلی موشک سابق هامبورگ به ماشین های شاسی بلند است. البته مرد اخلاق فوتبال ایران بتازگی پورشه سوار شده و نوع کاین آن را سوار می شود بد نیست بدانید او در سال های پیش از رسیدن به شهرت یک پژو 405 داشته است.

بی ام و سوار حرفه ای

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

شماره هشت پیشین تیم ملی زمانی یک پیکان گوجه ای داشت، اما اکنون آن پیکان گوجه ای دیگر حتی در ذهن کریمی جایی ندارد. هر چقدر مهدوی کیا و دایی بنز سوار بودند کریمی بی ام و سوار است. او قبل از این که آنقدر پولدار شود که بی ام و بخرد سوار پراید می شد پراید سواری علی کریمی اما بسرعت دوره اش تمام شد و او یک بی ام و خرید.

البته او در تمام این سال ها مدام در حال تغییر مدل بی ام و خود بود جدیدترین مدل بی ام و که از سوی کمپانی های آلمانی به بازار می آمد علی کریمی یکی از نخستین مشتری هایش بود. او آنقدر بی ام و سوار است که به نظر می آید هر چقدر عاشق فوتبال است به همان اندازه بی ام و را هم دوست دارد.

پروین، سطان هیوندا سوار

در کارنامه رانندگی سلطان قرمزها، تعداد زیادی خودرو می توانید ببینید او که هم اکنون به عنوان سرپرست موقت پرسپولیس خود را مشغول کرده با خودروهای زیادی رانندگی کرده است، از ابتدایی ترین مدل بی ام و گرفته تا انواع بنزهای مدل بالا، زانتیا، هیوندا و پرادو. البته او هم اکنون یک هیوندای گران قیمت دارد.

نکونام، پورشه سوار

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

اطلاعات چندانی از خودروهایی که جواد نکونام پیش از مشهور شدن سوار می شده است در دسترس نیست، اما پراید سوار بودن او پیش از شهرت محرز است او نیز همانند بسیاری از همتایان خود در سال های اخیر پشت فرمان خودروهایی نظیر بنز، بی ام و و پورشه نشسته است او مدتی هم جنسیس داشت. اما نکونام چند سالی است که پورشه ای طلایی رنگ سوار می شود.

رحمتی، فقط 206

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

دروازه بان استقلال علاقه چندانی به سوار شدن خودروهای لوکس و گران قیمت ندارد، البته این ادعایی است که خودش دارد او اکثر مواقع با یک پژو 206 بر سر تمرینات استقلال می آید، خودرویی که مهدی رحمتی با آن همیشه دیده شده است. البته رحمتی مدتی هم یک پونتیاک گذر موقت سوار می شد

نیکبخت، علاقه به ماشین های کروکی

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

روحیه تنوع طلب نیکبخت واحدی، هافبک استقلال باعث شد او که زمانی رنو و پرایدو سپس 206 سوار می شد طی 12 سال مدل های مختلفی از انواع خودرو را زیر پای خود ببیند او مدتی بنز سوار بود، زمانی فولکس های مدل جدید می خرید، بی ام و دیگر انتخاب او بود، پرادو هم سوار شد و خلاصه این که در تمام این سال ها تا توانست خودرو عوض کرد. نیکبخت واحدی علاقه زیادی هم به ماشین های کروکی دارد این فوتبالیست اکنون مازراتی سوار می شود.

قلعه نویی، آردی سوار سابق و مازراتی فعلی

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

بنز، لکسوس و حالا مازراتی. این خودروهایی است که سرمربی آبی ها در این سال ها خریده است. به نظر می آید علاقه اصلی امیرخان بنز باشد قلعه نویی در سال های نه چندان دور با پژو آردی در مکان های مختلف تردد می کرد قلعه نویی کنونی فرسنگ ها با قلعه نویی آردی سوار تفاوت دارد.البته امیر قلعه نویی در یک برنامه زنده تلویزیونی داشتن ماشین مازراتی را شایعه دانست اما اطرافیان او از علاقه شدید سرمربی آبی ها و به خصوص پسرش به مازرانی خبر می دهند.

اما در سالهای اخیر امیر قلعه نویی یک بنز سوار خود را نشان داده است و همواره با انواع بنزها بر سر تمرینات استقلال حاضر می شود.

مجیدی، لامبورگینی

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

فرهاد مجیدی هم زمانی پراید سوار بود البته عصر پراید سواری مهاجم سابق استقلال خیلی وقت است سرآمده است او با افزایش شهرت که با افزایش ثروتش نیز همراه بود تنوعی اساسی در مدل خودروهای خود به وجود آورد او در سال های گذشته ابتدا بی ام و خرید، سپس پرادو، رنجرور و این اواخر لامبورگینی را هم به فهرست خودروهایی گران قیمت خود اضافه کرده است.

کریم باقری،یک کادیلاک پلاک موقت

ماشین های گرانقیمت بازیکنان فوتبال

کاپیتان سابق پرسپولیس که این روزها کنار سایر بازیکنان تمرین می کند و کمک فراوانی به علی دایی می کند ، یک کادیلاک پلاک موقت سوار می شود. این ماشین اگر پلاک عادی بود نزدیک به 1 میلیارد تومان قیمت داشت.

محمدرضا خلعتبری عشق سرعت

محمدرضا خلعتبری می گوید عاشق سرعت است. هافبک پرسپولیس می گوید: همان طور که خودش استارت های انفجاری در زمین فوتبال را دوست دارد ماشینش هم باید با همین قدرت در خیابان ها بتازد. پورشه او مشکی رنگ است که به نظر می رسد به دلیل تعریف های زیادش از پورشه مشکی رنگ اش سالها مشتری همین ماشین باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (25 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits