دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عرب احمدی اولین شهردار زن مشهد کیست
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مریم عرب احمدی روز گذشته به عنوان شهردار منطقه 11 مشهد منصوب شد ، گفته شده عرب احمدی اولین زن شهردار مشهد است

مریم عرب احمدی کیست

مریم عرب احمدی اولین شهردار زن در مشهد شد ، مریم عرب احمدی 44 ساله حدود 6 سال در شهرداری فعالیت اجرایی داشته است

در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اولین شهردار زن مشهد منصوب شد.

انتصاب عرب احمدی به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ مشهد حدود ۲۵۲ روز قبل انجام شد، اما تا همین ۲ روز قبل هنوز حکم او به عنوان شهردار منطقه امضا نشده بود. سر انجام دیروز خبر امضای حکم او رسانه‌ای شد.

مریم عرب احمدی به عنوان شهردار منطقه ۱۱ منصوب شد. او مدتی سرپرست شهرداری این منطقه بود که با حکم شهردار مشهد به عنوان شهردار منطقه منصوب شد. عرب احمدی نخستین شهردار زن در مدیریت شهری مشهد است.

زندگی شخصی مریم عرب احمدی

مریم عرب احمدی 44 ساله و صاحب دو فرزند است . یک پسر 17 ساله و یک دختر 9 ساله دارد

تحصیلات مریم عرب احمدی

مریم عرب احمدی عرب احمدی اولین شهردار زن مشهد کیستتحصیلاتش در رشته ی معماری بوده و کارشناسی ارشد معماری را داراست

مریم عرب احمدی ، اولین شهردار زن ، شهردار منطقه 11 مشهد

سوابق کاری مریم عرب احمدی

  • مریم عرب احمدی در اولین سابقه کار دولتی خود مدیرکلی امور شهرسازی شهرداری را بر عهده داشته و مدت 6 سال در این پست فعالیت کرده است
  • مریم عرب احمدی در سال 98 به دستور شهردار مشهد، در حکمی سرپرستی شهرداری منطقه11 مشهد را بر عهده گرفته است

اولین شهردار زن مشهد

گفته شده که اولین شهردار زن مشهد مریم عرب احمدی بوده است اما بر اساس تحقیقات انجام شده منطقه 6 شهر مشهد هم پیش از این شهردار زن به خود دیده است.

«شراره معدنیان» سال 1385 با حکم شهردار وقت مشهد، به ساختمان این منطقه شهرداری این شهر رفته بود.

او البته فقط 3ماه بعد از دریافت حکمش، ساختمان شهرداری را ترک کرد.

اما موضوع انتصاب زنان در جایگاه‌های مدیریتی از مواردی است که شهردار مشهد پیش از این بارها بر آن تأکید کرده بود و همچنین اعضای شورای شهر نیز این مطالبه را داشتند.

انتخاب یک شهردار زن در طــــی ماه‌هــای اخیر از مهم‌ترین مطالبات اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر از محمدرضا کلائی، شهردار مشهد بوده است و حالا سکاندار شهر امید و زندگی با این تصمیم به این خواسته به حق پارلمان نشینان شهری پاسخ داده است.

پیش از این سعید ریخته‌گر، سکانداری شهرداری منطقه11 را برعهده داشت. گفتنی است نقدها و گلایه های بسیاری از ریخته گر طی مدت مدیریت وی در شهرداری منطقه 11صورت گرفته بود.

مصاحبه مریم عرب احمدی

مصاحبه مریم عرب احمدی را در ادامه مشاهده می کنید :

مریم عرب احمدی درباره حضورش به عنوان تنها زن شهردار منطقه در مشهد، گفت: به نظر من نباید در انجام امور و کار‌ها نگاهی جنسیتی داشته باشیم. ما در مقطع زمانی‌ای هستیم که تحصیلات و تجربیات اهمیت دارد و به جای آنکه به یک فرد از جنبه زن یا مرد بودن توجه کنیم، باید تخصص او را در نظر بگیریم.

او افزود: خود من نیز در زمان ورود به این پست سعی کردم مسئله را از جنبه تخصصی نگاه کنم و نه اینکه من به عنوان یک زن وارد چنین پستی شده ام، هرچند مسائل و چالش‌ها همیشه وجود داشته است و من در زمانی که تصدی مدیرکلی شهرسازی را برعهده داشتم نیز با آن مواجه بودم.

مریم عرب احمدی ادامه داد: در روز‌های ابتدایی ورود به آن پست نیز نگاه‌هایی که نسبت به مدیریت زنان تردید داشت، حس می‌شد، اما مسئله مهم، مدیریت کار و جلب اعتماد و همراهی همه مجموعه برای رسیدن به موفقیت در زمینه کار‌های گروهی است که می‌تواند نتایج خوبی را به بار بیاورد؛ امری که به نظر من محقق شد. اگر زنان بتوانند از حواشی دور بمانند و با تکیه بر توانایی هایشان خود را به دیگران ثابت و خودشان را قبول کنند، دیگران نیز آن‌ها را خواهند پذیرفت.

او تأکید کرد: در ۲۵۲ روزی که من هم زمان ۲ سمت را برعهده داشتم نیز مشکلات فراوانی وجود داشت که شیوع کرونا هم آن را تشدید کرد، اما به نظر من دلیل سختی‌های کار مشکلات و حجم کار بود، نه جنسیت من به عنوان مدیر!

به گفته مریم عرب احمدی ، فضای شهر مشهد آمادگی پذیرش زنان را در پست‌های مدیریتی دارد و تجربه کاری من نیز این امر را تأیید می‌کند که اگر زنان بر تخصص خود تکیه کنند، خواهند توانست به راحتی همراهی و اعتماد دیگران را به دست آورند و کار‌ها را پیش ببرند.

او با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف شهری نیز این نگاه که نباید جنسیتی به امور نگریست، جا افتاده است، ادامه داد: این موضوع را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که زنان به دلیل داشتن مسئولیت‌های سـنگـینـی کـه در خــانـواده بـرعهـده آن هاست، با سختی‌های بیشتری مواجه هستند و این مسئله برای من هم وجود داشت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits