دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جورج فلوید کیست و چرا کشته شد + فیلم
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط پلیس این کشور کشته شد و مرگ او باعث شورش در چندین شهر آمریکا و اعلام حکومت نظامی شد

جورج فلوید کیست؟

جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط پلیس این کشور کشته شد و مرگ او باعث شورش در چندین شهر آمریکا و اعلام حکومت نظامی شد

جورج فلوید در لحظه مرگش 40 ساله بود و اکنون در فضای مجازی او را یک متخلف معرفی می کنند که هنوز شغل او و تخلف او محرز نشده است

جورج فلوید توسط پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در تاریخ ۲۶ ماه مه میلادی و ششم خرداد 99 کشته شد،

جورج فلوید ، قاتل فلوید ، عکس جورج فلوید

فیلمی که از کشته شدن جرج فلوید منتشر شده توسط یک رهگذر گرفته شده و نشان می دهد افسر پلیس در هنگام بازداشت به مدت ۷ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید قرار داد.

فیلمی که یه رهگذر از این صحنه گرفته باعث شد حقایق آشکار شود. فیلم در اینترنت پخش شده و بسیار دلخراش است.

شغل جورج فلوید

شغل جورج فلوید : مجله نیوزویک در مصاحبه با مدیر یک دیسکوتک بزرگ در مینیاپولیس اعلام کرده است که درک شووین و جورج فلوید در بخش حفظ امنیت این دیسکوتک همکار بوده اند.

به گفته این شخص درک شووین در هفده سال و جورج فلوید در یکسال اخیر در این دیسکوتک کارکرده اند. البته به گفته مدیر این دیسکوتک احتمال اینکه دو نفر همدیگر را از قبل می شناختند زیاد نیست چرا که جورج فلوید سیاهپوست تنها در شب های شلوغ با دیسکوتک همکاری می کرده است و در این شب ها کارمندان بسیاری برای حفظ امنیت دیسکوتک انجام وظیفه می کردند.

فیلم کشته شدن فلوید

فیلم لحظه ی کشته شدن فلوید را مشاهده می کنید


در این فیلم، جورج فلوید به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

پلیسی که در فیلم دیده می‌شود از ماموران اداره پلیس مینیا‌پولیس، بزرگترین شهر ایالت مینه‌سوتا است.

اداره پلیس مینه‌سوتا می‌گوید که ماموران در پاسخ به اعلان وقوع جرم به محل بازداشت این مرد رفته بودند؛ مردی که به گمان آنها مشخصات او با یک فرد مظنون به جعل همخوانی داشته است.

پلیس مینه‌سوتا تایید کرده مردی که در فیلم است روز دوشنبه در بازداشت پلیس جان داده است. به گفته اداره پلیس دلیل مرگ او «یک حادثه پزشکی» در «هنگام برخورد با پلیس» بوده است.

شیوه مرگ این مرد، بسیار شبیه به مرگ «اریک گارنر» در سال ۲۰۱۴ در نیویورک است. آقای گارنر هم سیاه‌پوست بود و وقتی پلیس برای دستگیری او به گلویش فشار آورد، با آخرین نفس‌هایش تکرار می‌کرد: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

سرنوشت غم‌انگیز آقای گارنر و جمله تاثربرانگیزش باعث شد که بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا مثل شعار از این جمله استفاده کنند و سعی کنند توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

صدای شاهدان عینی در فیلم‌هایی که از این واقعه در دسترس است شنیده می‌شود که به مامور پلیس می‌گویند بهتر است به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد.

شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. بعد از پنج دقیقه جورج فلوید بی رمق می‌شود. او را به بیمارستان می‌برند و در آنجا جان می‌دهد.

مرگ جورج فلوید در ایالت مینه‌سوتا در زمانی روی داده که نتیجه تحقیق درباره مرگ مردی سیاه‌پوست به دست چند مرد سفیدپوست در ایالت جورجیا هنوز مشخص نشده است.

تا اینجا به نظر یک خطای انسانی باعث این اتفاق شده ولی جورج فلوید یک سیاه پوست بود و متاسفانه به دلیل رنگ پوستش با این خشونت با او برخورد شد.

جورج فلوید ، قاتل فلوید ، عکس جورج فلوید

عکس قاتل جورج فلوید

separator line

مجازات پلیس

فردای روز حادثه ۴ افسر پلیس اخراج شدند و سه روز بعد افسری که جورج فلوید را به قتل رسانده بود بازداشت شد و قرار است به اتهام قتل محاکمه شود.

حتماً بخوانید:
پلیس قاتل جورج فلوید کیست + عکس

پلیس قاتل جورج فلوید کیست + عکس

درک چاوین نام پلیس امریکایی است که اکنون لقب قاتل جورج فلوید مرد سیاهپوست را به دوش می کشد

جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس، از جامعه سیاه‌پوستان ایالت عذرخواهی کرد و گفت:

"سیاه‌پوست بودن در آمریکا نباید به معنای حکم مرگ باشد … وقتی که شما تقاضای کمک می‌شنوید، باید کمک کنید. این افسر در آزمون ابتدایی‌ترین احساس بشری مردود شد."

جورج فلوید ، قاتل فلوید ، عکس جورج فلوید

تظاهرات در امریکا به دنبال مرگ جورج فلوید

در پی این حادثه در محل کشته شدن جورج فلوید تظاهراتی برگزار شد ولی متاسفانه به خشونت کشیده شد و پاسگاه پلیس به اتش کشیده شد. در ادامه نیروهای گارد ملی ایالات متحده به این شهر اعزام شدند. درگیری‌های خشونت‌آمیز هنوز نیز ادامه دارد.

در شهر مینیاپولیس، جایی که جورج فلوید به دست پلیس کشته شد، تظاهرکنندگان مقررات منع آمد و رفت را نادیده گرفتند و نیروهای پلیس نیز تلاشی برای اعمال محدودیت‌ها نکردند.

قتل جورج فلوید به خشم طولانی‌مدتی دامن زده که بر سر کشتن آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به دست ماموران پلیس آمریکا وجود دارد.

جورج فلوید ، قاتل فلوید ، عکس جورج فلوید

چندین ساختمان در شهر مینیاپولیس به آتش کشیده شده‌اند.

در دالاس، به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب شد و در مقابل این نیروها به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

جورج فلوید روز دوشنبه جان باخت. در فیلمی که از صحنه مرگ او وجود دارد، او در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به درک شووین، پلیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، می‌گوید: "نمی‌توانم نفس بکشم."

این مامور سابق پلیس اکنون به اتهام قتل بازداشت شده اما سه مامور همراه او هنوز آزاد هستند اگرچه همه آنها از کار اخراج شده‌اند.

جورج فلوید ، قاتل فلوید ، عکس جورج فلوید

واکنش ترامپ به قتل جورج فلوید

دونالد ترامپ گفته است با خانواده آقای فلوید صحبت کرده است. او پیشتر گفته بود "عدالت، اجرا خواهد شد."

خانواده آقای فلوید از بازداشت مامور پلیس استقبال کرده اما گفته‌اند اتهام‌های اساسی‌تری باید متوجه این فرد شود و سایر ماموران همراه او نیز باید بازداشت شوند.

آنها همچنین خواهان آن شده‌اند تا پلیس نحوه رفتار خود و عملکردش را تغییر دهد.

هر سال بیش از هزار نفر به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند و بیشتر کسانی که کشته می‌شوند، سیاه‌پوست هستند.

گفتنی است نتایج کالبد شکافی تایید می‌کند که جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است.

به گزارش بی بی سی، در گزارش دفتر پزشکی قانونی مینیاپولیس علت مرگ جورج فلوید «ایست قلبی-ریوی بر اثر بازداشت فیزیکی و فشار به گردن» اعلام شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مصطفی | ۳ سال پیش
هیچ ......ای به ......امریکایی نخواهد رسید
1
1

hits